Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kyllä kai tuo riippuu aika paljon ajotavasta yms.
Mulla vastaava A-malli meni matka-ajossa alle kahdeksalla litralla. Kaupunkiajosta ei kerennyt tulla kokemuksia.
Jos on sekä kaupunkia ja maantietä ja kaasujalka on raskas, menee varmasti tuo 10 rikki.
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Meikällä on kesäkuluts sekaajossa ollut 8-9 l mutta mulla onkin aika raskas kaasujalka. talvella en saanu normiajossa yli 10 l menemään..
Serkku pojan Farmarissa kulutus oli koko talven ajotietokoneen mukaa 7.7 l mutta kaveri onkin "pihi"kaasujalan käytösssä!!
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
-95 3.0 MV6 Pienin matka kulutus 7.8l mitattu 180km matkalla ja kaupungissa noin 12.5 -13.8l, mutta on se kiva ajaakin ja vertailkaapa kilpailevien auto merkkien kulutuksia, 10l on jokaisen auton keski kulutus jos on vähänkään ajo ominaisuuksia.
<font size=-1>[ This Message was edited by: seastar on 2002-09-25 08:49 ]</font>
just viimeks ku pyörittelin kaupungilla jotain 140km, niin katoin että 10l se suunnilleen kuluttu 100km kohti. no tulihan tohon jokusia kilometrejä moottoritietä, mut toisaalta taas omppu sai ihan hyvin hanaa...lapsetti, kun oli liukasta...
Nyt on koitettu ajaa 98:lla ja rauhassa ja normaalisti......
Tulos:Kulutus on ollut 9,7-10,1 välillä aina , heh tasaista mutta hiukan paljonlaisesti.....
Siis kaupungissa toi kulutus on mielestäni normaali, maantielle liikaa. Kurkkaa onko konehuoneessa ne kaksi päällimäistä huohotusletkua ehjänä....tuppaavat hapristua ja lisäämään kulutusta!
Mulla on kulutuslisääntynyt ja johtunee rikkinäisestä kampiakselintunnistimesta (toivottavasti).
Kaikki näyttää olevan OK ja mitään vikaa ei tutkimallakaan löydy niin en oo sitten enempää viittiny ihmetellä........
Kilsoja ei oo kuin 367tkm eli sisäänajettu kohtapuoliin
Vähän kyl off topic, mut pistetään silti. Onko sulla b-omega sillä 16v koneella, mites on toiminu, ootko vaihtanu jakopään osat aina 60tkm välein, sul ois menossa sitten 7 hihna, onks ollu mitään suurempaa häikkää, vaikka aika reilusti on tullu kilsoi?