6.5" kadetin oveen?
- Markus Ruhl
- 'Senator'

6.5" kadetin oveen?
Onko joku laittanut 6.5" elementtejä kadetin etuoviin? joku kokenut vois laittaa vinkkejä/linkkejä/projekti kuvia ovipaneeleitten toteutuksesta....
o4tasi00@students.oamk.fi tohon osotteeseen voi laittaa kuvia jos löytyy...
o4tasi00@students.oamk.fi tohon osotteeseen voi laittaa kuvia jos löytyy...
-
-Tuunaaja-
- 'Kadett'

Täs on just itellä alkamassa 6.5" kaiuttimien asennus E Kadettiin varmaankin ensiviikolla. Voin pistää kuvia sitten kun projekti alkaa.
Perusidealta homma on seuraava mitä olen ajatellut:
Vanha ovipahvi irti ja jostain levystä korokepala oven alareunaan siten että kaiutin mahtuu. Sitten vaan ruuveilla kiinni ovipahvi takaisin ja jotain pientä verhoilua varmaankin. Ainoa ongelma joka voi tulla on ikkunaveivi, jota saattaa joutua jotenkin lyhentämään. Mutta koitan tuonkin jotenkin välttää katsoo nyt miten käy.
Perusidealta homma on seuraava mitä olen ajatellut:
Vanha ovipahvi irti ja jostain levystä korokepala oven alareunaan siten että kaiutin mahtuu. Sitten vaan ruuveilla kiinni ovipahvi takaisin ja jotain pientä verhoilua varmaankin. Ainoa ongelma joka voi tulla on ikkunaveivi, jota saattaa joutua jotenkin lyhentämään. Mutta koitan tuonkin jotenkin välttää katsoo nyt miten käy.
Mulla oli aikoinaan E-Kadetissa Focalin 6.5-tuumaiset kaiuttimet ovissa, tässä kuvatusta:

Lisäksi ko. autossa oli (ja itse asiassa on käsittääkseni edelleenkin, auto on nykyään serkullani) Audaxin 3-tuumaiset keskiääniset vakiopaikkojen ritilöihin upotettuina ja tuumaiset Seasin diskantit niiden vieressä varsien päässä suunnattuina kuskia kohti. Siis ns. Seas-Audax-Focal-sarja, joka tuli myöhemmin tunnetuksi myös Chorus Car-nimisenä. Noiden mun vanhan Kadetin ovikoteloiden rakennuksesta oli aikoinaan juttu HIFI-lehdessä. Valmistusaineina lasikuitu ja vaneri ja verhoiltu keinonahalla.
Ikkunaveivit olivat lyhennetyt.
Lisäksi ko. autossa oli (ja itse asiassa on käsittääkseni edelleenkin, auto on nykyään serkullani) Audaxin 3-tuumaiset keskiääniset vakiopaikkojen ritilöihin upotettuina ja tuumaiset Seasin diskantit niiden vieressä varsien päässä suunnattuina kuskia kohti. Siis ns. Seas-Audax-Focal-sarja, joka tuli myöhemmin tunnetuksi myös Chorus Car-nimisenä. Noiden mun vanhan Kadetin ovikoteloiden rakennuksesta oli aikoinaan juttu HIFI-lehdessä. Valmistusaineina lasikuitu ja vaneri ja verhoiltu keinonahalla.
Ikkunaveivit olivat lyhennetyt.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
- Markus Ruhl
- 'Senator'

Oletkos tälläisia harkkinnut? http://www.halytin.com/catalog/product_ ... ucts_id=44
- Markus Ruhl
- 'Senator'