x20xev jakohihnan ääntely .
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Tästä jakohihnan vaihdon moottorin lämpötilasta tapeltiinkin jo toisessa topikissa joten ei jatketa sitä täällä. Itse olen nyt vakuuttunut siitä, että tuo jakoremppa pitäisi tehdä jäähtyneeseen koneeseen ja omaan autoon tuo tehtiin kuumaan koneeseen. Sattumaako että meillä kaikilla jolla hihna ääntelee on tehty remppa kuumaan/lämpimään koneeseen ??keltanokka kirjoitti:Tais olla 20-30 astetta se suositus moottorin lämpötilaks. Eli jos liian kuumaan moottorin kiristää niin varmasti väärin kylmänä. Olikohan nyt niin että liian kireäksi jäi, paremmin muistavat kertokoot tarkalleen.
Itse meinaan mennä avautumaan tuosta äänestä pitäköön tyhmänä jos haluavat, mutta tässä tapauksessa hiljaa oleminen voi maksaa parin vuoden päästä pari tonnia.
Kuullut nyt niin monta eri kantaa saako hihna äännellä kuumana vai ei, että annan metroauton päättää asiasta ja jos joskus jotain ongelmaa tulee niin voinpahan vedota asennusvirheeseen ja, että olen maininnut asiasta
Suoraan sanottuna vi*uttaa!
Leon FR 20vt
Hmm...Aatsi kirjoitti:Tänään auto menee takasin, koska hihna on ilmeisesti liian kireällä...täytyy taas kerran kehua metroauto airportin huoltopuolen ystävällisyyttä![]()
Lupasivat hoitaa homman pikahuollossa tosin ilmeisesti autoa joudutaan taas räpläämään kuumalla koneella katotaan kuis käy.
Voihan tietty olla, että ovat saaneet itselleen sitä palautetta, mitä ainakin minä olen jo vuodattanut erinäköisiin kyselyihin tässä parin vuoden ajan...
No itse en siihen huoltoon enää omia rahojani tunge, takuukorjauksetkin pitää miettiä tapauskohtaisesti onnistuvatko ryssimään sitä vai ei.
samulis kirjoitti:Hmm...Aatsi kirjoitti:Tänään auto menee takasin, koska hihna on ilmeisesti liian kireällä...täytyy taas kerran kehua metroauto airportin huoltopuolen ystävällisyyttä![]()
Lupasivat hoitaa homman pikahuollossa tosin ilmeisesti autoa joudutaan taas räpläämään kuumalla koneella katotaan kuis käy.Onkohan tämä oikeasti sama Metro-auto airport missä mäkin olen joskus erehtynyt asioimaan... Ei kuulosta yhtään tutulta, tosin kyllähän aina ystävällistä voi esittää vaikka silmään kusee...
Voihan tietty olla, että ovat saaneet itselleen sitä palautetta, mitä ainakin minä olen jo vuodattanut erinäköisiin kyselyihin tässä parin vuoden ajan...
No itse en siihen huoltoon enää omia rahojani tunge, takuukorjauksetkin pitää miettiä tapauskohtaisesti onnistuvatko ryssimään sitä vai ei.
Jokapaikassa on tietty mulkkuja ja huolimattomia, mutta mielestäni ihan asiallinen mesta.
Tänään kävin näyttämässä autoa ja epäilivät äänen aiheuttajaksi jotain muuta kun hihnan liika kireyttä. Huomenna auto sinne päiväksi, että saavat rauhassa purkaa jakopään ja ihmetellä ääntä. Kerron jos vaikka jotain nyt selviäisi.
Leon FR 20vt
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Miro.Simounen kirjoitti:
Edit: kaikkee hullua ritinaa rutinaa ja poksetta kuuluu omastakin koneesta, välillä jopa melkosta rallatusta (urahihnan kiristäjää epäilen, laakerit e ollu iha vimosen päälle ku rullasin sitä)
tuo voi hyvinkin aiheuttaa kyseistä ääntä! pitäis ihan joskus tutkia mokoma laitos! selviää ihan sillä kun ottaa hihnan kampiakselin hihnapyörältä pois ja lyö tulille.
2.0t Re85
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Kyllä se noinkin onnistuu, ite ottasin koko hihnan pois ja kattosin sen kunnon samalla.JJunior kirjoitti:Miro.Simounen kirjoitti:
Edit: kaikkee hullua ritinaa rutinaa ja poksetta kuuluu omastakin koneesta, välillä jopa melkosta rallatusta (urahihnan kiristäjää epäilen, laakerit e ollu iha vimosen päälle ku rullasin sitä)
tuo voi hyvinkin aiheuttaa kyseistä ääntä! pitäis ihan joskus tutkia mokoma laitos! selviää ihan sillä kun ottaa hihnan kampiakselin hihnapyörältä pois ja lyö tulille.
No mut hei jos mä maksan 275€ rempan sen takia, että saan takuun työlle ja osille niin haluan, että moottori on yhtä hiljanen kun ennen rempaa kun se ei kerta mulle maksakkaan ylimääräistä
Siis kun ääni olisikin sellanen normaalin kuuloinen ecotekin sihinä,suhina ja kolina niin asia olisi ihan eri kun nyt. Siis toi mun jakopään ääni kuuluu tällä hetkellä kymmenien metrien päähän ja kun 16v moottorista on kyse en liene turhaan huolestunut? Vaikka tietty täydellinen moottori remontti ei olisi pahitteeksi 170tkm ajetulle autolle
Eilen siis kävin tuolla pikahuollossa ja sanoivat, että parempi katsoa ja purkaa mikä siellä äänen aiheuttaa varsinkin kun se on koventunut.
Tänään lupasivat saada auton kuntoon ennen klo.20:00 ilmottelen kun tiedän mikä siellä äänteli/ääntelee.
E:Sanokaas jakopää gurut onko niin, että jos hihan on liian kireällä kiristäjän pitäisi "tikittää" ?? Pikahuollon asentaja vaan jotain tollasta selitteli.
Siis kun ääni olisikin sellanen normaalin kuuloinen ecotekin sihinä,suhina ja kolina niin asia olisi ihan eri kun nyt. Siis toi mun jakopään ääni kuuluu tällä hetkellä kymmenien metrien päähän ja kun 16v moottorista on kyse en liene turhaan huolestunut? Vaikka tietty täydellinen moottori remontti ei olisi pahitteeksi 170tkm ajetulle autolle
Eilen siis kävin tuolla pikahuollossa ja sanoivat, että parempi katsoa ja purkaa mikä siellä äänen aiheuttaa varsinkin kun se on koventunut.
Tänään lupasivat saada auton kuntoon ennen klo.20:00 ilmottelen kun tiedän mikä siellä äänteli/ääntelee.
E:Sanokaas jakopää gurut onko niin, että jos hihan on liian kireällä kiristäjän pitäisi "tikittää" ?? Pikahuollon asentaja vaan jotain tollasta selitteli.
Leon FR 20vt
En valitettavasi ent saa nauhotettua kun auto makaa jakopää purettuna metroautossa. Jos sä saat ääntä laitettua johonkin voin kyllä vertailla sitä omaani ja kommentoida kuulostaako samalta.Kaveri metroautosta kertoi, että nokkapyörät tai niiden joku osa (laakeri?) voi ruveta pitämään ääntä ja sitä nyt epäillään mullakin äänen aiheuttajaksi KAI??. Siis toi mun ääni ei ole enää mitenkään verrattavissa normaaliin jakopään ääneen. Kuulosti kun joku ottaisi johonkin kiinni oikein kunnolla.JJunior kirjoitti:saatsie aatsi nauhotettuu sitä ääntä jotenkin? olis kiva vertailla minkälaista meteliä sulla pitää!!
Katotaan saanko hakea auton laskun kera vai olisiko vika jossain takuunalaisissa osissa. Onneksi ei ole rahaa niin ei tarvii maksaa
Leon FR 20vt
Jepulis selvisi!
Asentajan moka ilmeisesti. Kiristäjä osoitti löysää ja hihna olikin löysä ja siksi äänteli...kiva kiva luotto kasvaa
Siis jos oikein käsitin kiristäjä pitää lukita/kiristää kun se on kohdallaan ja tätä operaatiota ei ollut muistettu tehdä vai voiko se rikkoutumatta löystyä itsestään ?? Kaikki paikat olivat ehjiä ja olivat vaan kiristäneethihnan ym... samoilla osilla mikä lienee ihan sama??? Vai voiko joku osa kärsiä liian löysästä hihnasta???
Kerron lisää kun haen auton ja olen jututtanut asentajia.
Asentajan moka ilmeisesti. Kiristäjä osoitti löysää ja hihna olikin löysä ja siksi äänteli...kiva kiva luotto kasvaa
Kerron lisää kun haen auton ja olen jututtanut asentajia.
Leon FR 20vt