Astra f:ään putkea, Martelius, Simons, DIY?
Oli yhtä tuskaa ajaa Lappeenrannasta Jyväskylään. Satasen rajoitus melkein koko matkan, niin melua riitti. Jäi putken osat toistaiseksi kauppaan, kun rupesin harkitsemaan uudelleen valmiin putkiston ostoa. Jos tuo takapönttö mölyää noin pahasti, niin lienee parasta vaihtaa se pois. Pakko laittaa vanha tukkoinen orkkis vaimennin paikoilleen, yhtään en enää viitsi tuota meteliä kuunnella.
btw. kulkeeko teillä käsijarrun vaijeri putken ylä- vai alapuolelta?
btw. kulkeeko teillä käsijarrun vaijeri putken ylä- vai alapuolelta?
Mulla on calibran (c20xe) alla justa sama pönttö, ja ääni on, juuri siinä 2500rpm-3000rpm kohalla, ihan mahoton honotusJuken kirjoitti:Soittelin tuonne www.pakoputkistot.com ja tuolta sais 2" keskiputken kahdella Simonssin vaimentajalla noin 200e hintaan. Toinen vaihtoehto on nyt siis itse rakentaminen. Parit kuvat takavaimentimesta www.saunalahti.fi/~jukka24/Opel/vaimennin/.
No nyt on katti korvattu pienellä läpivirtaavalla änärillä, mittaa n25cm. Ja ei voi muuta kuin olla tyytyväinen, äänet pienenivät huomattavasti, kuitenkin "tarvittaessa" ääntäkin lähtee, ja äänen sävy muuttui miellyttävän räyhäkkääksi... Eli nyt on alla muuten vakio putkisto, mutta takavaimennin on korvattu tuommoiseen kuin tuossa aikasemmin oli kuva, ja katin tilalla on 25cm pitkä walker läpivirtaava vaimennin. Ja alavääntö tuntui parantuneen, koska liikkeelle lähtö onnistuu helpommin ilman "boo" ilmiötä...
Ittele ainakin laitoin uuden takapöntön kiini vanhasta pöntöstä ottamalla koukku systeemillä, eli se alkuperänen systeemi. Jos tota tarkotit siis.
Kasasin itte vähän aikaa sitten tommosen 2,5" putkiston marteliuksen vaimentimilla. Äänet on ihan mukavat ja eivätkä itteäni häiriste ja tuskin koiraakaan kun ei ole valittanu
Kasasin itte vähän aikaa sitten tommosen 2,5" putkiston marteliuksen vaimentimilla. Äänet on ihan mukavat ja eivätkä itteäni häiriste ja tuskin koiraakaan kun ei ole valittanu
Q5 Quattro
-
Osku
Mie oon ollu tyytyväinen Marteliuksen putkeen (katista taakse), ollut nyt pari vuotta, hyvässä kunnossa vieläkin...
Kuten muutkin jo kertoivat, niin siinä ääni on matalilla kierroksilla hieno, mutta hillitty - paitsi mulla ainakin kun ajaa pitemmän matkan, niin ääntä alkaa löytymään enemmänkin, ääni kovenee reilusti, mutta ei oo enää sellasta urheilullista murinaa...oisko se ilmiö kyseessä, kun katti lämpiää ja muuttaa ääntä??? Muilla samoja kokemuksia?
Näköjään on marteliuksen hinta tuolle sedanin putkelle noussut! Silloin kun itse ostin, niin se maksoi markoissa vain 1300-1400mk! ->nyt 290e.
(autona Astra f -92, 8-venttiilinen)
Kuten muutkin jo kertoivat, niin siinä ääni on matalilla kierroksilla hieno, mutta hillitty - paitsi mulla ainakin kun ajaa pitemmän matkan, niin ääntä alkaa löytymään enemmänkin, ääni kovenee reilusti, mutta ei oo enää sellasta urheilullista murinaa...oisko se ilmiö kyseessä, kun katti lämpiää ja muuttaa ääntä??? Muilla samoja kokemuksia?
Näköjään on marteliuksen hinta tuolle sedanin putkelle noussut! Silloin kun itse ostin, niin se maksoi markoissa vain 1300-1400mk! ->nyt 290e.
(autona Astra f -92, 8-venttiilinen)