Astra F stereot päälle avaimen 1. asennolla
Volvossa toimi samanlailla kun jaappanilaisissa että kun käänsi avaimen ekaan asentoon niin meni ratio päälle. Se toiminto menee jonkun releen kautta joskus näin Cavwebissä jotkut ohjeet en muista minkä releen modaamisesta niin että toimii ekassa asennossa.
Calibra 2.0 8v vm91 (ollu)
Vectra B -99 2.0 Automaatti (nykyään)
Paljon on tinattu paljon on pilattu
Vectra B -99 2.0 Automaatti (nykyään)
Paljon on tinattu paljon on pilattu
Kokeilin tätä ja heti menee radio pimeeks ku vääntää kakkosesta ykköspykälään.FAstra-98 kirjoitti:Siis minun astrassa ainakin radio toimii niin että kun käyttää avaimen 2 asennossa niin lähtee radio päälle ja sen jälkeen saa kääntää nollille avaimen! Ja radio sammuu vasta kun ottaa avaimen pois reijästä...masu kirjoitti:Minä teen aina niin että laitan valot pois ja tuulettimen pois ja kuuntelen radiota, mutta olisi se mukavampi, jos se toimis siinä ykköspykälässä. Musta on kuitenkin kiva, että se radio sammuu kun katkaisee virrat ja lähtee sitten itsestään päälle käynnistettäessä.
Entäs meneekö ratti lukko päälle kun ensin väännät avaimen 2 asentoon ja siitä 1 asentoon ja pyörität rattia??? Mulla ei mene ratti lukkokaan silloin päälle vaan täytyy ottaa avain pois virtalukosta...masu kirjoitti:Kokeilin tätä ja heti menee radio pimeeks ku vääntää kakkosesta ykköspykälään.FAstra-98 kirjoitti:Siis minun astrassa ainakin radio toimii niin että kun käyttää avaimen 2 asennossa niin lähtee radio päälle ja sen jälkeen saa kääntää nollille avaimen! Ja radio sammuu vasta kun ottaa avaimen pois reijästä...masu kirjoitti:Minä teen aina niin että laitan valot pois ja tuulettimen pois ja kuuntelen radiota, mutta olisi se mukavampi, jos se toimis siinä ykköspykälässä. Musta on kuitenkin kiva, että se radio sammuu kun katkaisee virrat ja lähtee sitten itsestään päälle käynnistettäessä.
Zafira Tourer 1.4T -15
Astra J 1.4T -14
Astra J 1.4T -14
minun e-kadetissa oli kanssa tälläinen tarvike virtalukko.Tuomas kirjoitti:Tuon acc -asennonkin kai pystyy kehittämään siihen virtalukkoon, mahdollisesti jollain tarvikemallin virtalukonpohjalla. Veljen Corsassa sellainen nimittäin on, virtalukon ensimmäisessä asennossa radio ja tuuletus menevät päälle, virrat vasta toisessa. Eikä varmasti ole mikään normaali ominaisuus Corsassa.
Hö... olisin alkanu väsäämään jos jotenki helpommin ois ollu mahdollista. Ei jaksa alkaa virtalukkoa vaihtamaan...ipa kirjoitti:minun e-kadetissa oli kanssa tälläinen tarvike virtalukko.Tuomas kirjoitti:Tuon acc -asennonkin kai pystyy kehittämään siihen virtalukkoon, mahdollisesti jollain tarvikemallin virtalukonpohjalla. Veljen Corsassa sellainen nimittäin on, virtalukon ensimmäisessä asennossa radio ja tuuletus menevät päälle, virrat vasta toisessa. Eikä varmasti ole mikään normaali ominaisuus Corsassa.
Tai siis kaikkihan on kiinni virtalukonpohjasta, ei itse virtalukosta. Ja ite sen pohjan vaihtaminen ei ole kuin 5min homma.
Mulla oli kans joskus semmonen pohja mistä löytyi tämä 1-asennon ominaisuus, tuli vaan hukattua se johkin
Koitin myös värkkäillä normipohjaan joskus samaa juttua, toimi jopa muutaman kerran
Mulla oli kans joskus semmonen pohja mistä löytyi tämä 1-asennon ominaisuus, tuli vaan hukattua se johkin
Koitin myös värkkäillä normipohjaan joskus samaa juttua, toimi jopa muutaman kerran
Ahaa... no sittenhän sen voiski vaihtaa ku tietäs minkä sinne änkee.ast kirjoitti:Tai siis kaikkihan on kiinni virtalukonpohjasta, ei itse virtalukosta. Ja ite sen pohjan vaihtaminen ei ole kuin 5min homma.
Mulla oli kans joskus semmonen pohja mistä löytyi tämä 1-asennon ominaisuus, tuli vaan hukattua se johkin![]()
Onkohan tuossa uudemmassa -98 äffässä sitten koko virtalukko erilainen kun se tuntuu reagoivan siihenkin että millon vedetään avain siitä pois...?
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
Perinteinen motonet antaa tuommosia vastauksia aiheeseen:
Astra-F --98 Pohja (ei Airbagia). . . . . . . . . . . . . . 48-2267 3.90 ???
Astra-F --95 Virtalukon pohja jos Airbag. . . . . . . . . . 48-8434 14.00 ???
Astra-F 96-- Virtalukon pohja jos Airbag (lisäliitin sivull 48-8435 14.50 ???
Astra-F --98 Virtalukon pesäosa (ei pohjaa/sylinteriä). . . 48-8410 16.50 ???
Astra-F --95 Virtalukkosylinteri. . . . . . . . . . . . . . 48-8408 24.90 ???
Avainero, 48-8408="tavallinen"/8429=paikka käynn estolle
Astra-F 95-- Virtalukkosylinteri. . . . . . . . . . . . . . 48-8429 64.00 ???
Ja selvennyksenä, tuo virtalukon pohja on siis sama hurjan monessa tuon ikäisessä ooppelissa (kadetit, ascona, calibra, corsa, veera, astra, omega, rekord jne) ennen airbagejä tms ajonestolaitteita.
Jos jollakulla on laittaa faktaa että mistä löytyy tämmönen erikoinen pohja ja kenenkä valmistama, saa ilmottaa, kiinnostaa itteänikin.
Edit: Varmaan jostain tuommosest uudemmasta sais viriteltyä, mutta jos semmonen löytyy tuolla samalla vajaalla neljällä eurolla, niin ei jaksais alkaa virittään.
Astra-F --98 Pohja (ei Airbagia). . . . . . . . . . . . . . 48-2267 3.90 ???
Astra-F --95 Virtalukon pohja jos Airbag. . . . . . . . . . 48-8434 14.00 ???
Astra-F 96-- Virtalukon pohja jos Airbag (lisäliitin sivull 48-8435 14.50 ???
Astra-F --98 Virtalukon pesäosa (ei pohjaa/sylinteriä). . . 48-8410 16.50 ???
Astra-F --95 Virtalukkosylinteri. . . . . . . . . . . . . . 48-8408 24.90 ???
Avainero, 48-8408="tavallinen"/8429=paikka käynn estolle
Astra-F 95-- Virtalukkosylinteri. . . . . . . . . . . . . . 48-8429 64.00 ???
Ja selvennyksenä, tuo virtalukon pohja on siis sama hurjan monessa tuon ikäisessä ooppelissa (kadetit, ascona, calibra, corsa, veera, astra, omega, rekord jne) ennen airbagejä tms ajonestolaitteita.
Jos jollakulla on laittaa faktaa että mistä löytyy tämmönen erikoinen pohja ja kenenkä valmistama, saa ilmottaa, kiinnostaa itteänikin.
Edit: Varmaan jostain tuommosest uudemmasta sais viriteltyä, mutta jos semmonen löytyy tuolla samalla vajaalla neljällä eurolla, niin ei jaksais alkaa virittään.