Apua Weitecin alustan asennukseen (A Vectra) - Asennettu!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
ovec
'Kapitän'
'Kapitän'

Apua Weitecin alustan asennukseen (A Vectra) - Asennettu!

Viesti Kirjoittaja ovec »

Pientä apua tarttis uusien osien asennukseen.

Etuosa: Alkuperäisosissa päällimmäisin (konehuoneessa oleva) mutteri oli matala, välissä paksumpi. Mitkä mutterit kiinnitetään ja mihin järjestykseen Weitecin kanssa? Mihin väliin tulee Weitecin mukana tullut mutteri? Näistä löytyi seachilla aika ristiriitaista kommenttia, toiset laittoi matalan väliin, jotta sai 1cm raon pois konehuoneen puolelta ja toiset teki päinvastoin... Kertokaas miten toi kuuluu tehdä oikein.

Takaosa: Weitecin mukana tuli kaksi kumia/iskari. Käytetäänkö alkuperäisistä kumeista mitään, vai meneekö kaikki vanhat roskiin? Weitecin kumeista toinen kontin puolelle ja toinen iskaria vasten?

Sarja on Weitec Ultra GT 40/40 (jouset ja iskarit). Auto on Vectra 2.0i -89.

Edit: Nyt on asennettu. Kaikista littein mutteri laitettiin väliin ja Weitecin oma päällimmäiseksi. Takapäässä originaalit kumit roskiin ja Weitecin kumit tilalle. Tuntus toimivan ihan ok.
dysan
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja dysan »

mitä muuten maksoit tosta alustasarjasta?? Olen utelias, koska itsekin pitäis ostaa....
ovec
'Kapitän'
'Kapitän'

dysan kirjoitti:mitä muuten maksoit tosta alustasarjasta?? Olen utelias, koska itsekin pitäis ostaa....
Aika tarkalleen 413 euroa (US-Parts). Vielä ei pysty kehumaan tai haukkumaan alustasarjaa kun auto lepää pukeilla :)
ovec
'Kapitän'
'Kapitän'

Kaikki asiantuntijat kesälomilla??? Harvat ja valitut pääsee sentään nauttimaan työnteosta näillä helteillä 8)
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

En ole asiantuntija, mutta minä laitoin sen weitecin korkean mutterin sinne väliin alkuperäisen tilalle. Konehuoneeseen jäi sentin rako, mutta eipä tuo 2 vuoden aikana mitään haitannu..

Mun sarjassa ei ollu mitään kumeja mukana takapäähän, joten siihen en osaa sanoa...
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Pistäppä viestiä sitte ku saat satsin alle että minkälainen on ajaa. Oon itekki katellu alustoja eikä oikeen tiiä vielä että mihin satsiin päätys.
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Kahden vuoden kokemuksella:
Kesällä ja hyvillä teillä erittäin kiva sarja päästellä. Omasta mielestä talvi käyttöön liian pintakova, mutta makuja on monia...
Hintaansa nähden pidän ihan ok ostoksena, mutta jos budjetissa on varaa, ni suosittelen jotain laadukkaampaa settiä.
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mulla on A-omega farkussa tuo Ultra GT tms. 35/35 jouset ja ALKO iskarit(samat mitä KW:n sarjoissa). Mielestäni erittäin hyvä sarja, ei tullut liian jäykkä, mutta tarvittaessa jäykkyyttä löytyy. Ainoa miinus on jouset, pudottivat nimittäin enemmän kuin 35mm :evil:
Jänis
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Weitec Ultra GT 40
Kesällä hyvä , talvella ja erityisesti pakkasilla v*tunkova ajaa
Yhdyn Azzyyr:in kommentiin..
Vastaa Viestiin