airbag vectra -00

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Bigbull
'Kadett'
'Kadett'

airbag vectra -00

Viesti Kirjoittaja Bigbull »

Tossa yks helteisenä päivävänä autossani syttyi airbagin valo palaa. Samalla radiokaan ei toiminu. Ajoin auton varjoon ja puolituntia sen jälk radio toimi. Onko kellään tullu samoja juttuja ja mikähän airbagia vaivaa? Huolto on varattu mut olisi kiva tietää suuntaa antavia tietoja ja hinta-arvioita. Kiitos
Anzah
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Anzah »

Mä ainakin kokeilisin ensin vähän "heilutella" bagin johtojen liitoksia, ennekuin vien auton huoltoon. Sillä maksaa 60€ pelkästään, kun ne tuikkaa kannettavan kii ja kattoo missä vika!!... Eli ota akun johdot irti ja odota pari min. Käy siten läpi kaikki bagin liittimet ratilta sinne anturiin. Ja katso sammuuko...
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Bagin valo sammuu vain huollossa kuittaamalla, vaikka vika oisikin kunnossa.

Liittimet noissa on kuulemma kiusanneet ja joitain ?penkin alla? olevia liittimiä on otettu kokonaan pois ja vedetty kolvilla johdot yhteen.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Bigbull
'Kadett'
'Kadett'

lurttinen kirjoitti:Bagin valo sammuu vain huollossa kuittaamalla, vaikka vika oisikin kunnossa.

Liittimet noissa on kuulemma kiusanneet ja joitain ?penkin alla? olevia liittimiä on otettu kokonaan pois ja vedetty kolvilla johdot yhteen.

niin olen ymmärtänyt. Pitää katsoa mitä nyt kerkee tehä. 105 tonnin huolto nyt pe aamusti ni jos saan puhuttua et katsovat ainaskin testerillä että mikä vikana.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

luulempa, että merkkiliikkeessä kattovat kysymättäkin, jos näkevät valon killittelevän taulussa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Bigbull
'Kadett'
'Kadett'

lurttinen kirjoitti:luulempa, että merkkiliikkeessä kattovat kysymättäkin, jos näkevät valon killittelevän taulussa.
Niin varmasti. Tämän takia kysyinkin että tiedättekö ed asiasta mitään. Ja kaikki mitä tekevät airbagin eteen niin lompakko kevenee samassa suhteessa. Jos joku osaisi kertoa "mulla sama vika ja tämä korjattiin näin". Näin voisin katsoa saman vian ja mahd korjata
fender
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja fender »

Yleinen harhaluulo on "sama vika" kun esim bagin tai moottorin ohjaimen häiriövalo kiiluu taulussa. Eihän tuollaisille voi antaa kustannusarviota ennenkuin vian syy/aiheuttaja on selvitetty.Vai kenties haluat esim kaikista mahdollisista vikakoodeista korjausneuvon/arvion?
Bigbull
'Kadett'
'Kadett'

fender kirjoitti:Yleinen harhaluulo on "sama vika" kun esim bagin tai moottorin ohjaimen häiriövalo kiiluu taulussa. Eihän tuollaisille voi antaa kustannusarviota ennenkuin vian syy/aiheuttaja on selvitetty.Vai kenties haluat esim kaikista mahdollisista vikakoodeista korjausneuvon/arvion?

Johan nyt pilkkua viilataan.... Onko vaikeeta ymmärtää mitä tarkoitin. Jos joku olisi kertonut että mulla paloi ja valo ja se korjattin ja vika oli siinä.

Tuttavani kertoi minulle että hänellä oli sama valorumba ja siellä pli joku johto murtunut ja kas kummaa, minulla oli johto ja murtunut (mutta ei sama johto). Näin sain itse korjattua ja vikakoodi poisteettiin 19e. Mulla joku johto oli hinkkautunu penkin ja kiskon väliin ja oli tullut vastuksen muutos.
Vastaa Viestiin