Virtaako 2.5" putki tarpeeksi vähän yli 200hp autolle?
Omegaan olisi tarkoitus laittaa kateista yhtenä kappaleena. Vai laittaako suoraan 3"?
2.5" Putken riittävyys?
-
AussiVectra
- 'Senator'

Vastailen tassa kun ei nayta olevan liikaa responssia paremmin tietavilta. yleensa isompi putki parantaa kaasujen ulosvirtausta, ja sitten vaimentajat hidastamassa sita. ulosvirtaavien kaasujen lampotila ei saisi jaahytya liikaa muuten virtaus hidastuu eika valttamatta ole hyvaksi. jos virtaus hidastuu niin kaasut jaahtyy kun paine laskee. siis periaatteena etta kaasut saadaan ulos mahdollisimman nopeesti. suurempi putki ei valttamatta ole parempi, riippuu pituudesta ja vaimntimista seka pakosarjan muodosta. yleensa on parasta ostaa valmiiksi tehty putki joka on suunniteltu moottoriin ja mahdollisiin virityksiin. joten virityspajalle ja kysyyn kundeilta jotka niita rakentaa ja kayttaa on ehka paras seurava askel.
Hanski
Hanski
-
peukuttaja
- 'Kapitän'

Turboautossa se taitaa olla suurinpiirtein sen parempi mitä isompi halkaisija on putkessa. Vaparissa se onkin aikamoista salatiedettä tuo putken tekeminen. Yleensä se iso ja avarin putkisto ei vapaastihengittävissä maksimi tehon/hyvän vääntökäyrän saamiseksi ole paras. Varmaan joku osaa linkittää jotain konkreettista tietoa tämän mun väittämän lisäksi.
Tässä tietty kysyttiin virtauksen riittävyyttä vähän yli 200hv autolle ja mun mielipide on että riittää mainiosti.
Tässä tietty kysyttiin virtauksen riittävyyttä vähän yli 200hv autolle ja mun mielipide on että riittää mainiosti.