kadetin lukot
kadetin lukot
kadetissa kun on niin heikot lukot alkujaan ja ne on niin helppo muutenkin murtaa, itselle kun kävi näin, niin ajattelin kysellä että minkähän muun auton vahvemmat lukot olisi sopivat ekadettiin? ettei asentaessa joudu paljon fiksaamaan mitään, että olisivat suhteellisen helppo asentaa ja toimisivatkin
varashalytin onneksi nykyään autossa mutta ei se lukko kiva tollaisenakaan ole ja kadetin lukkoon en mielelläni vaihtaisi sen murtohelppouden takia 
Ei muutakuin sopivaa reikää oveen ja jonkun uudemman opelixin kahva/lukkohärdelli tilalle.
Nuo kadetin lukot on niin onnettomat,ettei itse lukkoa tarvitse edes rikkoa.
Riittää kun lyö ruuvarin sisään ja nostaa ylöspäin,niin ovet aukeaa.
Ex kadettiinkin meinaan varmaan 10x murtauduttiin sen neljän vuoden aikana,kun se minulla oli.
Nuo kadetin lukot on niin onnettomat,ettei itse lukkoa tarvitse edes rikkoa.
Riittää kun lyö ruuvarin sisään ja nostaa ylöspäin,niin ovet aukeaa.
Ex kadettiinkin meinaan varmaan 10x murtauduttiin sen neljän vuoden aikana,kun se minulla oli.
Astra G:ssä lukkopesä on kahvan kanssa samoissa kehyksissä,toisin kuin kadetissa,jossa lukko ja kahva on erillään.
Eikä sen pelkän lukon vaihtaminen mitään auta,sillä kadetin ovipelti on niin pehmeää tavaraa,että joustaa ihan yhtälailla kuin orggislukonkin kanssa.
Kertaakaan omaan kadettiin ei oltu menty niin,että itse lukko olisi rikottu,vaan nimenomaan väännetty koko lukkopatruunaa senverran,että pelti joustaa ja lukkomekanismi aukeaa.
Käy vaikka tuolta OCF:n kuvagalleriasta katsomassa Astra g kuvia ja vertaa niitä kadetin lukkoihin/kahvoihin.
Saat aika hyvän kuvan mitä pitää tehdä.
Eikä sen pelkän lukon vaihtaminen mitään auta,sillä kadetin ovipelti on niin pehmeää tavaraa,että joustaa ihan yhtälailla kuin orggislukonkin kanssa.
Kertaakaan omaan kadettiin ei oltu menty niin,että itse lukko olisi rikottu,vaan nimenomaan väännetty koko lukkopatruunaa senverran,että pelti joustaa ja lukkomekanismi aukeaa.
Käy vaikka tuolta OCF:n kuvagalleriasta katsomassa Astra g kuvia ja vertaa niitä kadetin lukkoihin/kahvoihin.
Saat aika hyvän kuvan mitä pitää tehdä.
Ovessa pitää olla kahva, josta oven saa auki, mutta itse lukkopesän voi poistaa.bastet kirjoitti:mites toi kauko-ohjattu keskuslukitus onks se sitten sellainen ettei sinne pääse sisälle ja ettei katsastusmiehet rupee mitään rutisemaan siitä?
Eikä tuo lukkopesien poistaminen paljoa varasta hidasta. Itsellä menee noin 10s Corsan oven avaamiseen ilman avainta, ilman että rikotaan mitään, tai että lukkopesään kosketaan... Ja jos varas ei halua nähdä vaivaa, niin aina sen ikkunan saa rikki. Paras turva on aina täydellinen varashälyytin.

En ole tehnyt,mutta suunnitelmissa oli kun vielä kadetin omistin.rookie kirjoitti:Onko ketään vaihtanut astran kahvoja kadettiin? Joutuuko tekemään suuria muutoksia?
-orggiskahva hiiteen
-astman kahvalle sopiva reikä tilalle
-orggislukon reikä pellistä umpeen.
Lukkomekanismista en tiedä kuinka paljon joutuu soveltamaan.