Kadett C:hen 2.0 16V?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
78kadett
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

cihhi kone väänttää huomattavasti paremmin.

tuolla rahalla mitä 16v kone maksaa saat paljon paremman cih myllyn.

kokemukseni perustuu omaan 16v koneeseen 2.5v ajalta+satunnaisiin kokeiluhin...kaiki ajamani 16v koneet huonoja vääntämään.

minulla oli muuten isogetragki 16v:n perässä...
JariV
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JariV »

Joo,
kirjallinen selvitys kuristamistavasta ja dynolappu mukaan. Tosin käytäntö on katsastuksessa se, että ruiskun kanssa paikalle tulevat ohjataan suoraan "Ulos"-kyltin luokse kun kyseessä vanha takaveto ja C20XE. Ovat Opel Oyltä saaneet maan kattavat ohjeet kirjallisena kielletyistä muutoksista. Ilmeisesti Huuskonen on kyllästynyt vastaamaan kaiken maailman uteluihin...

En mä varmasti mitään tiedä, mutta näin asiaa mulle aikoinaan esitettiin. Tätänykyä tilanne on se, että ne joilla moisia vanhojen lupien aikoina tehtyjä laitteita on, ovat vahvoilla. Uusia ei vaan toistaseks saa tehdä niin, että ne olis harrastajaa miellyttäviä.

Ja vielä vertailusta CIH - C20XE... mua ei vois vähempää kiinnostaa CIH. Toi 16-tappinen on kokonaan eri maailmasta käytettävyyden kannalta tarkasteltuna. Aina kun polkasee lätkän lattiaan, niin suu venyy messingille. Mitä se sitten onkaan viritettynä...noo, ton mosan upee puoli on se, ettei se vie bensaa juuri mitään.

Okei, paatosta. CIH on edelleenkin hyvä moottori, muttei vaan minun mieleeni. Vielä kun sais asennettua sen viheltävän härvelin...

-J-
78kadett
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

joo. mä puhuin omista mieltymyksistäni. nykyinen cihhi on hestecin ruutalla ja sytkällä eli kulutus samaa luokkaa kuin 16v.ssä.

...no se riippuu mihin tytyy...itseäni ei 16v:n tehot hymyilytä :sad: ainakaan vakiona..
petsku73
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja petsku73 »

Hmm..

Mitenkäs olette mielipuolta, kun on tossa ollut ajatuksissa ollut laittaa tohon GT kadetin roppanaan justiinsa toi kattimalli 150 hepoinen mylly.
Nythän siinä on 115HP C20NE.

Olisikos tosta C20NE stä parempi alkaa laittamaan vähän tehokkaampaa, (N150HP) vai?
Mitenkäs hinta/tehosuhde näissä vaihtoehdoissa?
Tohon roppanaan ilmeisesti saisi heittää sen 150HP koneen, kunhan vaan laittaa taakse levyt, ja eikös lootakin kävisi suoraan vai?
whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Kadett C:hen 2.0 16V?

Viesti Kirjoittaja whathifi »

manta 1,8 ohc (engl. malli) pikku-getrag vaihteistoja muutama kpl h 500e kpl

kytkinkopassa kahvelin reiät oik ja vas = toimii suomiautossakin, kaavio normaali
1.8 ohc:ssä ollut nuita pikku getraggeja siis..

putkirunko auto rojekti menossa ja 1.8ohc tarttis takapotkuksi tehdä, mietinnän alla ollut juuri, että millä konstilla onnistuu homma, muutos-sarjat ym ollut mielessä. f16 loota vakiona nuissa.. jotenkin tuntuu että ei tää nyt ihan selvää pässinlihaa vielä ole.
Vectra C Estate -07
Vastaa Viestiin