Jakohihna

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

Millainen käyttö rasittaa jakohihnaa eniten?
Kaupunkiajo, useat käynnistykset, korkeat kierrokset vai onko mitään eroa?

Vectra A V6:ssa vaihtoväli on 60 tkm tai neljä vuotta. Kohta tulee tuo aikaraja täyteen mutta ei km:t. Joko olisi syytä vaihtaa vai kannattaako riskeerata...?

Onkos teillä kokemusta tuosta koneesta? Missä olette tuon kalliin operaation teettäneet? Oletteko aina vaihtaneet myös kaikki rullat? Uskaltaako käyttää tarvikeosia? Mitä on maksanut. Oletteko kuulleet, että joltain olisi joskus tuosta koneesta remmi katkennut?

Minä olen kahdesti vaihdattanut sen paikallisessa merkkiliikkeessä, mutta työ siellä on sellaista arpomista, että nyt harkitsen muitakin mahdollisuuksia. Ekalla kerralla kiristivät hihnan väärin ja joku lohkon pultti söi puoli senttiä toisesta reunasta hampaita... Hyvä, että ei katkennut.

Vaihdanko hihnan vai syönkö rauhoittavia..?
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Hihnan vaihto on suotavaa osapuilleen ajoissa, sillä mikäli se katkeaa, niin kone on yleensä vähän niinkuin "sökö". 4 kannen yläpuolista nokkaa ja reilusti venttiileitä ja ne kun arpovat itselleen uuden toimintajärjestyksen, niin soppa on valmis!
En ainankaan itse suosittele missään tapauksessa tällaiseen kohteeseen autossa tarvike vaihtoehtoja, vaan alkuperäisia GM:n tavaroita ja tietenkin hihnan ohjurisarja kannattaa vaihtaa samalla.
Alkuperäisiä GM:n tuotteita tuovat muutkin Suomeen kuin merkkiliikkeet ja heillä hinnat ovat aivan eri luokkaa, kuin muualla. Kannattaa kysellä ja vertailla aina osien hintoja.
Kerhoterveisin:K.Vilen/OCF secretary

Omega A 4.0i 24V EVO 500
Omega B 3.2i 24V Car. "Johnny Cecotto Edition"
Omega A 3.0i 24V Car. "RE85"
Vastaa Viestiin