Kumien vaihto 400€ Tre Metro auto.
-
JamoGSI16v
- 'Kadett'

Ecotecin moottoreisa tyyppivika että kumit plopsahtaa paikoiltaan ja kone syö öljyä paljonkin.
Laitatin Treellä kumit jossa parantivat kiinnitystä liimaamalla. Homma 400€. Kantta purkamatta.
Tosin kone syö öljyä vieläkin .N 1l 3000km. Ecotecit on pers...tä. Haulla "venttiilin varren kumit" löytyy lisää tekstiä.
Ainakin jo s pössäyttelee sinistä savua kuten minulla teki tietää ainakin
Laitatin Treellä kumit jossa parantivat kiinnitystä liimaamalla. Homma 400€. Kantta purkamatta.
Tosin kone syö öljyä vieläkin .N 1l 3000km. Ecotecit on pers...tä. Haulla "venttiilin varren kumit" löytyy lisää tekstiä.
Ainakin jo s pössäyttelee sinistä savua kuten minulla teki tietää ainakin
kaverilla vaihdettiin männät 1.6 litraiseen ecotecciin kun ei kansiremontin jälkeen kulutus loppunut.
sain sitten jälkeenpäin katsella niitä vanhoja mäntiä, oli muuten huonossa kunnossa...
männän helma oli kulunut ja männänrenkaat jumissa, ja vieläpä kaikissa männissä...
sillä moottorilla oli remontin aikaan ajettu 125000 kilometriä...
sain sitten jälkeenpäin katsella niitä vanhoja mäntiä, oli muuten huonossa kunnossa...
männän helma oli kulunut ja männänrenkaat jumissa, ja vieläpä kaikissa männissä...
sillä moottorilla oli remontin aikaan ajettu 125000 kilometriä...
-
PatriOotti
- 'Senator'

Mul on ajettu hieman vähemmän...ja just tuli konerempast parti vk sit..Männän renkaat ymp meni vaihtoo...(kuluttajansuoja...takuusee)onnex..mutta nyt on öljynsyönti vähentynyt pitää nyt seurailla vielä...
Mutta kyllä se aika pahasti vetoo ku öljy palaa noin vähä ajetussa niin tonne rinkuloiden suuntaan...
Ecotec on todellaki sieltä.
Mutta kyllä se aika pahasti vetoo ku öljy palaa noin vähä ajetussa niin tonne rinkuloiden suuntaan...
Ecotec on todellaki sieltä.
Mulla on 275000 ajettu 1,6 16v ecotekki.
sanonpahan vaan, että paska on.
Viime leimaan (Tammikuu 03) 500€ huoltoo, että sai HC:t ja Lambda arvot kohdalleen.
meni mm. sytkämoduli vaihtoon, tulpat, kat etc...
Nyt sitten auto seisoo, ilmeisesti polttanut 1 sylinterin tulpan. Sitä ennen ei käynyt kunnolla - tukehtu.
Öljyä kuluu n. 4l / 20000km.
Mitähän tässä tekis - auto vaihtoon?
sanonpahan vaan, että paska on.
Viime leimaan (Tammikuu 03) 500€ huoltoo, että sai HC:t ja Lambda arvot kohdalleen.
meni mm. sytkämoduli vaihtoon, tulpat, kat etc...
Nyt sitten auto seisoo, ilmeisesti polttanut 1 sylinterin tulpan. Sitä ennen ei käynyt kunnolla - tukehtu.
Öljyä kuluu n. 4l / 20000km.
Mitähän tässä tekis - auto vaihtoon?
222 ajettu secotecci ja syö öljyä.
Ajatelin nyt vaihdattaa nuo venttiilinohjurin kumit ensin.(onko ne nyt venttiilinohjurin vai -varren kumit???)
Päästöt on koholla ja katti menossa siis myös syksyksi uusiksi. Jos ei sitten tokene niin johan alkaa olla kumma....
Oiskohan kohta helpoin vaihtaa alle 1.6 8v kone....
Ajatelin nyt vaihdattaa nuo venttiilinohjurin kumit ensin.(onko ne nyt venttiilinohjurin vai -varren kumit???)
Päästöt on koholla ja katti menossa siis myös syksyksi uusiksi. Jos ei sitten tokene niin johan alkaa olla kumma....
Oiskohan kohta helpoin vaihtaa alle 1.6 8v kone....
moi.
minulla ecotekki 2,0 tdi ajettu 197000km
auto ollut minulla vasta pari kuukautta. vaihatin heti ostaessa mobil 1 5w-40 öljyt.
joilla ajanut nyt noin 2500km
mittatikussa näkyy laskua 2-3 milliä eli ei ole juurikaan vienyt öljyä (ainakaan vielä)
olen kyllä kuullut puhuttavan että näistä jotkut vievät tuhottomasti öljyä,jopa 1/2000km joka mielestäni ei ole normaalia, vaan vikaa on jossain.
niinkuin edellisistä kirjoituksista voi päätellä vikaa voi olla mm. ohjurin kumit rikki/kuluneet/kovettuneet/pois paikoiltaan.
kone yksinkertaisesti kulunut (ajettu paljon/huonot öljyt tms)
männän renkaat jumissa (erityisesti öljy renkaat)
ihmettelen tätä asiaa kun joillain vie öljyä ja ne haukkuu moottoria paskaksi ja toisilla kulutus on vähäistä (esim:1/15000km) ja sanovat että aivan mainio kone (vähäkulutuksinen/päästöinen)
itse lukeudun jälkimmäisiin.
minulla ecotekki 2,0 tdi ajettu 197000km
auto ollut minulla vasta pari kuukautta. vaihatin heti ostaessa mobil 1 5w-40 öljyt.
joilla ajanut nyt noin 2500km
mittatikussa näkyy laskua 2-3 milliä eli ei ole juurikaan vienyt öljyä (ainakaan vielä)
olen kyllä kuullut puhuttavan että näistä jotkut vievät tuhottomasti öljyä,jopa 1/2000km joka mielestäni ei ole normaalia, vaan vikaa on jossain.
niinkuin edellisistä kirjoituksista voi päätellä vikaa voi olla mm. ohjurin kumit rikki/kuluneet/kovettuneet/pois paikoiltaan.
kone yksinkertaisesti kulunut (ajettu paljon/huonot öljyt tms)
männän renkaat jumissa (erityisesti öljy renkaat)
ihmettelen tätä asiaa kun joillain vie öljyä ja ne haukkuu moottoria paskaksi ja toisilla kulutus on vähäistä (esim:1/15000km) ja sanovat että aivan mainio kone (vähäkulutuksinen/päästöinen)
itse lukeudun jälkimmäisiin.
Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, 2.0 ecotekki vm.-99 vie öljyä. Kun ostin auton oli mittarissa 45tkm ja öljyä vei ei tosin hirveästi. Sitten jossain 60tkm jälkeen alkoi pölläyttää savua käynnistyksessä ja oletan että kumit klikkaa. Tarkoituksena olisi korjauttaa ensihuollossa. Toivottavasti öljynsyönti loppuu. Kaipa tuotakin on hermostuksissan paskaksi tullut haukuttua, mutta sehän on vain kone ja korjaamallahan siitä selviää 
Ja voihan aina katsoa taaksepäin-eli kenellä auto on ollut ja kuinka on öljyjä vaihdettu ym autoa pidetty.
Meidän Opeliin vaihdetaan öljyt 8000km välein ennen meitä on käynyt säännöllisesti huolloissa ja öljyn vaihdoissa.
No voi todeta etä näitä tapauksia löytyy ja on maanatai ja torstai kappaleita.
Meidän Opeliin vaihdetaan öljyt 8000km välein ennen meitä on käynyt säännöllisesti huolloissa ja öljyn vaihdoissa.
No voi todeta etä näitä tapauksia löytyy ja on maanatai ja torstai kappaleita.