vikakoodeista
-
vaniljacreme
- 'Kapitän'

vikakoodeista
oon tässä jo pidempään katsellu ja ihmetelly että mistä te oikein repäsette noita vikakoodeja?tarviiko jonkun masiinan jolla ne näkee ja mihin se kone kytketään?mulla on opel omega gls 2.6 ajotietokoneella.tuli vaan mieleen että jos joskus tulee vikaa niin se vikakoodin saaminen vois olla jees.. 
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... _codes.htm
tuolta niitä on revitty
paperiliitin vian luku töpseliin ja virrat päälle niin rupeaa se vikavalo vilkuttamaan kivasti.
tuolta niitä on revitty
paperiliitin vian luku töpseliin ja virrat päälle niin rupeaa se vikavalo vilkuttamaan kivasti.
Kyselin tossa puolivuotta sitten samaa tutun puolesta ja ainakaan silloin kukaan ei osannut sanoa voiko noi lukea itse....ilmeisesti ei ainakaan tällä perinteisellä klemmari-tech:illä.Top-1 kirjoitti:Eipä kehtaa tehdä uutta topicia joten kysyn täällä.
Mitenkäs moinen operaatio on mahdollista suorittaa G-mallin Astrassa, tai onko olleenkaan mahdollista kun ei tuolta sivulta löytynyt geetä ollenkaan? Koneena olisi X18XE1 ja vm. '00 mikäli oikein muista.
Leon FR 20vt
-
vaniljacreme
- 'Kapitän'

liitin niin
niin mistä a mallin omegassa tämä kyseinen liitin löytyy?:) joskos tää nyt tulis oikeaan osoitteeseen:P
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Sieltä milleniumin paikkeilla autoihin tuli OBD-väylät vikamuistiin ja sensellaseen.Aatsi kirjoitti:Kyselin tossa puolivuotta sitten samaa tutun puolesta ja ainakaan silloin kukaan ei osannut sanoa voiko noi lukea itse....ilmeisesti ei ainakaan tällä perinteisellä klemmari-tech:illä.Top-1 kirjoitti:Eipä kehtaa tehdä uutta topicia joten kysyn täällä.
Mitenkäs moinen operaatio on mahdollista suorittaa G-mallin Astrassa, tai onko olleenkaan mahdollista kun ei tuolta sivulta löytynyt geetä ollenkaan? Koneena olisi X18XE1 ja vm. '00 mikäli oikein muista.
Klemmari techi ei enään toimi näissä autoissa.
Sensijaan www.omega.fi kannattaa tutkia läpitte...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Kyllä sen voi lukea niinkuin muistakin.Ainakin Autodatan mukaan. Pinni nro.6 maihin..jonka jälkeen virrat päälle. vilkkumiset tulee neljässä ryhmässä: 1. tuhannet, 2. sadat, 3. kymmenet ja 4. ryhmä on ykköset. Kymmenen välkähdystä ryhmässä tarkoittaa nollaa (0). Eli vikakoodit ovat nelinumeroisia esim. 0678. Pistoke on käsijarrukahvan etupuolella.Top-1 kirjoitti:Eipä kehtaa tehdä uutta topicia joten kysyn täällä.
Itse en ole kokeillut mutta pitäisi toimia. Vikamuistia ei pysty nollaamaan muuten kuin laitteella.
Vectra A GT C20XE -94
Kokeilin juuri tuota klemmarijuttua -98 V6 vectrassa, jossa pitäisi olla topbuzzin mukaan boschin ecu ja kaksinumeroiset koodit. Siinä oli kuitenkin 16 pinninen liitin (käsijarrukahvan etupuolella, ilmeisesti OBD yhteensopiva?) ja koodit noita Siemensin nelinumeroisia. En tiedä antaisiko pinnin 6 maattaminen saman tuloksen, mutta ainakin 5&6 yhdistettynä sai koodit vilkkumaan.Nikson kirjoitti:Kyllä sen voi lukea niinkuin muistakin.Ainakin Autodatan mukaan. Pinni nro.6 maihin..jonka jälkeen virrat päälle. vilkkumiset tulee neljässä ryhmässä: 1. tuhannet, 2. sadat, 3. kymmenet ja 4. ryhmä on ykköset. Kymmenen välkähdystä ryhmässä tarkoittaa nollaa (0). Eli vikakoodit ovat nelinumeroisia esim. 0678. Pistoke on käsijarrukahvan etupuolella.Top-1 kirjoitti:Eipä kehtaa tehdä uutta topicia joten kysyn täällä.
Itse en ole kokeillut mutta pitäisi toimia. Vikamuistia ei pysty nollaamaan muuten kuin laitteella.
t. Matti
Niin voihan se olla että se 5 on maa. joo, kyllä se pitäis olla OBD shydeemi eli siinä on kolme eri listaa mistä koodit luetaan.mattiaho kirjoitti:Kokeilin juuri tuota klemmarijuttua -98 V6 vectrassa, jossa pitäisi olla topbuzzin mukaan boschin ecu ja kaksinumeroiset koodit. Siinä oli kuitenkin 16 pinninen liitin (käsijarrukahvan etupuolella, ilmeisesti OBD yhteensopiva?) ja koodit noita Siemensin nelinumeroisia. En tiedä antaisiko pinnin 6 maattaminen saman tuloksen, mutta ainakin 5&6 yhdistettynä sai koodit vilkkumaan.Nikson kirjoitti:Kyllä sen voi lukea niinkuin muistakin.Ainakin Autodatan mukaan. Pinni nro.6 maihin..jonka jälkeen virrat päälle. vilkkumiset tulee neljässä ryhmässä: 1. tuhannet, 2. sadat, 3. kymmenet ja 4. ryhmä on ykköset. Kymmenen välkähdystä ryhmässä tarkoittaa nollaa (0). Eli vikakoodit ovat nelinumeroisia esim. 0678. Pistoke on käsijarrukahvan etupuolella.Top-1 kirjoitti:Eipä kehtaa tehdä uutta topicia joten kysyn täällä.
t. Matti
1.Multec 56.5/Simtec 70 lista
2.EOBD P0
3.Simtec 71/Motronic/Multec S(F)
Koodien tarkoitus vaihtelee näiden järjestelmien välillä.
Lähteenä käytetty taasen Adataa.
Vectra A GT C20XE -94