B Ascona talvella?
B Ascona talvella?
Elikkäs talveksi ostan todennäköisesti toisen auton ja calibraa parannellaan talven ajan, joten millanen b ascona on ajella talvella? Onko helppo mennä pitkää luisua?
Onko niis minkäännäkösta lukkoa peräs? Kertokaa omia kokemuksia... 
Calibra C20LET 4WD -93
Mondeo ST200 Turnier -00
Mondeo ST200 Turnier -00
Siinä searchilla löydetty juttu juurikin samasta aiheesta..
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a+talvella
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a+talvella
BMW X5
Voin suositella myöskin. Itse kurvailin viime talven Mantalla ja hauskaa oli
.
Sen verran täytyy kyllä sanoa, että lukko on aika luksusvaruste talvea ajatellen. Joskus muinoin ajelin talven lukottomalla Asconalla ja "ylämäkimutkakiihdytyksetpaikaltaan" esim. risteyksistä olivat kohtalaisen ikäviä. Lukon kanssa talvi oli yhtä juhlaa.
Sen verran täytyy kyllä sanoa, että lukko on aika luksusvaruste talvea ajatellen. Joskus muinoin ajelin talven lukottomalla Asconalla ja "ylämäkimutkakiihdytyksetpaikaltaan" esim. risteyksistä olivat kohtalaisen ikäviä. Lukon kanssa talvi oli yhtä juhlaa.
Ei se nyt niin kylmä ole jos lämppäri toimii. Yleensä talvella menee puhallin pas2. Mutta kun on ohjaamo täys käsiä niin lämmin siinä tulee.Juho M-P kirjoitti:Kylmä kuin pakastin, mutta hauska. Ei se kyllä ilamn lukko mene minnekään, eikä luisutkaan ole niin mahtavia.
Mulla oli 80kg hiekkapuhallushiekkaa +pari Cih vauhtipyörää peräkontissa. Sitten pääsi jo risteyksistä joten kuten. Tosin sit katkes takajousi.
BMW X5
Juho M-P kirjoitti:Kylmä kuin pakastin, mutta hauska. Ei se kyllä ilamn lukko mene minnekään, eikä luisutkaan ole niin mahtavia.
Mulla oli 80kg hiekkapuhallushiekkaa +pari Cih vauhtipyörää peräkontissa. Sitten pääsi jo risteyksistä joten kuten. Tosin sit katkes takajousi.
mitä vittua kannattais varmaa hankkia nastarenkaat itse ajoit vanhoilla nasta rengailla mitää lähtövaikeuksia ollut juuri koskaa peränä lukoton 3,44 ja 4.22 ja sulla oli aivan liikaa painoa takana eihän tuollaisella voi edes heittää perää liian takapainoinnen
Kylmä
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
nyt on kyllä tähän väliin ihan pakko todeta, että opettele kirjottamaanRealsanta kirjoitti: mitä vittua kannattais varmaa hankkia nastarenkaat itse ajoit vanhoilla nasta rengailla mitää lähtövaikeuksia ollut juuri koskaa peränä lukoton 3,44 ja 4.22 ja sulla oli aivan liikaa painoa takana eihän tuollaisella voi edes heittää perää liian takapainoinnen
Kylmäkannattaa se lämppärin kenno pestä kunnolla huudellella molempiin suuntiin johan tarkenee ja paffi syylärin eteen
kauheeta luettavaa
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
eikös tuolla käyttö-calibralla kannattaisi kyntää siellä suolassa ennemmin kuin harrasteautolla
tästä saa kuulla Atalta vielä
ok asiaan, kyllähän Ascona toimii talvella. Puhdistaa lämmityslaitteen kennon ja ilmakanavat niin lämpöäkin on sopivasti, ainakin paljon enemmän kuin normi A-Omegassa, joka pukkaa glykolit ruutuun.
Ajettavuus on ihan ok, jos on lukko. Ilman en lähtisi urheilemaan, sillä muuten on kokoajan jumissa jossain.
Itsekin tahkosin joskus opiskeluaikoina turbo-asconalla talvellakin ja en osannut silloin ainakaan valittaa
tästä saa kuulla Atalta vielä
ok asiaan, kyllähän Ascona toimii talvella. Puhdistaa lämmityslaitteen kennon ja ilmakanavat niin lämpöäkin on sopivasti, ainakin paljon enemmän kuin normi A-Omegassa, joka pukkaa glykolit ruutuun.
Ajettavuus on ihan ok, jos on lukko. Ilman en lähtisi urheilemaan, sillä muuten on kokoajan jumissa jossain.
Itsekin tahkosin joskus opiskeluaikoina turbo-asconalla talvellakin ja en osannut silloin ainakaan valittaa
-
opel amish
- 'Kapitän'

kyllä se kiva peli talvella niin kuin kesälläkin on!!
mulla on ollu 2.0l ja 1.3l versiot ja kyllä sillä 2l.:lla menee perä edellä vaikka kuivalla asfaltilla!
helppo hallita ja mukava ajaa noinkin vahalla autolla.
itellä ollu n.8 takavatosta autoa ja kyllä ne vann kivoja pelejä on!
tällä hetkellä c-raketti 1.2l"starttimoottorilla"=)
ja talvea odotellaan tässä kovasti...
helppo hallita ja mukava ajaa noinkin vahalla autolla.
itellä ollu n.8 takavatosta autoa ja kyllä ne vann kivoja pelejä on!
tällä hetkellä c-raketti 1.2l"starttimoottorilla"=)
ja talvea odotellaan tässä kovasti...