Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli astra nykii kaarteissa koneen joutuessa väääntämään joskus enemmän joskus vähemmän vika ilmenee melkeimpä ainoastaan kaarteisssa mutta kun painaa kaasua nykimisen alkaessa alkaa kone juromaan eikä tapahdu mitään vika on sinänsä pieni mutta
v-mäinen
Eli mistä pitää alkaa purkamaa? niin ja sitä bensa järjestelmää putsaavaa ainetta on kokeiltu
Mulla vissiin hyvin samanlainen ongelma. Kone hyytyy muutaman sekunnin ajaksi kiihdytyksessä. Tämän jälkeen matka jatkuu kuten ennen.
Olen vaihtanut bensapumpun releen ja moottorin ilmansuodattimen. Epäilisin omalla kohdallani puolasarjaa tai anturivikaa.
Mulla Moottorina Z18XE ja auto Astra G sport -01, aj 64 tkm.
Sytysjärjestelmä muodostuu käsittääkseni ECU:sta, puolasarjasta (tulppien päällä oleva musta pötky), sekä suuresta määrästä erilaisia antureita (mm. nakutustunnistin).
En ole vielä viitsinyt huoltoon viedä, koska voi alla varsin kallista tuo tutkiminen. Puolasarja taas on liian kallis ostettavaksi ihan vaan kokeilumielessä. Pitänee ajella niin kauan kuin toimii ja viedä huoltoon sitten kun ei toimi olleenkaan.