Astra G -02 et-luvuista

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
M&K Tuning
'Admiral'
'Admiral'

Astra G -02 et-luvuista

Viesti Kirjoittaja M&K Tuning »

Veli osti tuollaisen Astran ja sitä ollaan nyt mietitty että mikä on pienin ja suurin et jolla siihen saa 16 tai 17 tuumaiset alle?
VakioET:hän taitaa olla se 49, eli parhain olisi siihen lähelle osuva(+-5)?
Mikä on pienin ET millä olette laittanut vanteet?
Itse arvelin että siihen voisi mennä jopa ET35 kun näissä uudemmissa -(z)-
on jo takalokarin kaaret eikä "suorat" kuten vanhemmissa.
Ja söörchiä käytin mutta en löytänyt oikeaa vastausta, löysin kyllä varmistuksen epäillylleni vakio ET:stä.
Ja rengaskooksi tulee varmaan noin 205-235/40-50.

E: niin ja auton malli on se 1.8i Sport HB vai mikä se nyt olikaan, se pikku astra kuitenkin
Opelin omistaminen vaatii uskomattaman paljon kärsivällisyytä ja uskoa...
TEPE
'Senator'
'Senator'

Re: Astra G -02 et-luvuista

Viesti Kirjoittaja TEPE »

M&K Tuning kirjoitti:Veli osti tuollaisen Astran ja sitä ollaan nyt mietitty että mikä on pienin ja suurin et jolla siihen saa 16 tai 17 tuumaiset alle?
VakioET:hän taitaa olla se 49, eli parhain olisi siihen lähelle osuva(+-5)?
Mikä on pienin ET millä olette laittanut vanteet?
Itse arvelin että siihen voisi mennä jopa ET35 kun näissä uudemmissa -(z)-
on jo takalokarin kaaret eikä "suorat" kuten vanhemmissa.
Ja söörchiä käytin mutta en löytänyt oikeaa vastausta, löysin kyllä varmistuksen epäillylleni vakio ET:stä.
Ja rengaskooksi tulee varmaan noin 205-235/40-50.
Meillä vanteiden et 35, rengas 215/40/17 ja vanne 8" leveä. NOU PROPLEEMAS :lol: Autoa laskettu vielä 40mm alemmas.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

Mulla 225/45/16 ja vanne on 7,5" leveä ja ET 35...toimii hyvin. Sportin vakio alusta.
*Astra H Sedan -08*
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

215/45 17" et 40 raapi edessä vähän käännöksissä kun oli -50mm ja raapii vähän edelleen kun on 215/40 ja n. -65mm.. :wink: Missä vois rullauttaa lokasuojan reunat? :-?

Renkaan sivuprofiili(onko pyöreä vai kulmikas hartia) vaikuttaa vähäsen, ja vanteen leveys, sillä kun laittaa 215:en 7" vs. 8" niin tulos on aika erikokoinen/muotoinen rengasyhdistelmä. Pitäis saada kokeilla jonkun 215-8" yhdistelmää alle, sais tietää miten mahtuu omalla madalluksella. Vois vanne valikoima laajentua paljon..
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

pine kirjoitti:215/45 17" et 40 raapi edessä vähän käännöksissä kun oli -50mm ja raapii vähän edelleen kun on 215/40 ja n. -65mm.. :wink: Missä vois rullauttaa lokasuojan reunat? :-?

Renkaan sivuprofiili(onko pyöreä vai kulmikas hartia) vaikuttaa vähäsen, ja vanteen leveys, sillä kun laittaa 215:en 7" vs. 8" niin tulos on aika erikokoinen/muotoinen rengasyhdistelmä. Pitäis saada kokeilla jonkun 215-8" yhdistelmää alle, sais tietää miten mahtuu omalla madalluksella. Vois vanne valikoima laajentua paljon..
Juu kyllähän tuo 8" leveä vanne 215 renkaalla on jo hiukan saksalaismainen eli vanteen reuna on ulompana kun itse rengas. Tästä johtuu, että vanteet on aika alttiita kaikille kovemmille materiaaleille kuten esim. katukivetys...... :oops: Epäilen tosin ettei se pyöri tuolla 8" vanteella sen paremmin koska ET luku ei muutu. Voipi olla jopa niin, että raapii jo enemmän kun se renkaan reuna levenee ulospäin.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
M&K Tuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja M&K Tuning »

Astrax Sport kirjoitti:Mulla 225/45/16 ja vanne on 7,5" leveä ja ET 35...toimii hyvin. Sportin vakio alusta.
Onko sportin alusta miten paljon matalempi kuin tavan astran?
Että millaista madallusta siihen kannattaa laittaa,kun jollain oli myynnissä Weitecin 35/20 jouset?ostaako nuo vai enemmän pudottavat?
Opelin omistaminen vaatii uskomattaman paljon kärsivällisyytä ja uskoa...
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

M&K Tuning kirjoitti:
Astrax Sport kirjoitti:Mulla 225/45/16 ja vanne on 7,5" leveä ja ET 35...toimii hyvin. Sportin vakio alusta.
Onko sportin alusta miten paljon matalempi kuin tavan astran?
Että millaista madallusta siihen kannattaa laittaa,kun jollain oli myynnissä Weitecin 35/20 jouset?ostaako nuo vai enemmän pudottavat?
Vissiin joku 15mm...
*Astra H Sedan -08*
Vastaa Viestiin