Kävin koeajelemassa GTC 2.0T

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Kävin koeajelemassa GTC 2.0T

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

Kylläpäs oli ripeä liikkumaan. Pellin alta tuli todella mukavat murinat, moottorin soundi oli juuri oikea tuohon autoon.

Tolla vehkeellä lähtee kyllä kortti ennen kuin kissaa ehtii sanoa, oli motarilla 140 lasissa ennenkuin huomasikaan ja sit alkoi vasta kiihtymään. Ja omituista kyllä ajoäänetkään eivät tulleet läpi. 17" valsseilla näkyi olevan Contin sport contact 2 nakit, liekö laitettu alle juuri koeajoja varten... Pientä suhinaa ja ilman repeilyä oli havaittavissa 120 km/h nopeudessa, eli joku siellä lepatti ja pyörteili, mutta rengasäänet oli hallinnassa karkeallakin pinnalla.

Mukulakadut tuo auto otti todella mukavasti! Ei kolinoita eikä kilinöitä , alustan ollessa juuri sopivan kova.

Eli tekniikka tuossa autossa on kyllä parasta mitä olen ajellut , mutta ei mulla niin hirveesti nuita eri autoja kyllä ole ajettunakaan.

Mutta mutta... takanäkyvyys aika pieni, siitä miinusta
JA penkit!!! voi helvetti jos tehdään tällainen sporttinen auto niin voisi kai
sitä vaatia muitakin kuin perussäätöjä penkkiin.. vaikkapa sillai että niskatuen saa niskan taakse eikä 30cm pään taakse.

Muutenkin sisustus oli pikkuisen muovisen oloinen. Jospa tuohon tulisi muitakin vaihtoehtoja, myyjä lupasi selvitellä.

Samoin tuo IDS+ mikä autosta löytyi, ei ainankaan mun ajossa ilmentynyt juuri mitenkään. Alusta on jo normaalisti ihan tarpeeksi jäykkä.

Ja stereoitten ääni on kyllä ponnetonta, mutta siitä kai selviää basson asentamalla. Todella ohkainen alakerta äänissä.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin vakuuttava paketti ja jos nyt ei ihan mieli muutu niin ens tammikuussa ehkä.... 8)

PS. haluuko joku ostaa 70tkm ajetun -00 bertonen pois? 2.2 :)
530DAT M-sport -05
teppo42
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teppo42 »

En ole koeajanut, mutta istuin tollasessa GTC:ssä liikkeessä. Penkin säädöistä en muuten osaa isommin sanoa, kuin että pää ottaa kattoon vaikka penkin pisti alimpaan säätöön. Eikä mulla ole kuitenkaan pituutta kuin hikisesti 180. Joten paitsi että siinä ei ole erikoisempia säätöjä, niin perussäädötkin loppuu kesken.
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

teppo42 kirjoitti:En ole koeajanut, mutta istuin tollasessa GTC:ssä liikkeessä. Penkin säädöistä en muuten osaa isommin sanoa, kuin että pää ottaa kattoon vaikka penkin pisti alimpaan säätöön. Eikä mulla ole kuitenkaan pituutta kuin hikisesti 180. Joten paitsi että siinä ei ole erikoisempia säätöjä, niin perussäädötkin loppuu kesken.
Jaa, mulla pituutta 189 ja GTC:llä hyvin mahtuvia kilsoja kohta 2000 takana. Sulla on vaan pitkä selkä :) Noh, GTC ei kieltämättä ole mikään kirahvinkuljetusauto, mutta hyvin sinne mahtuu, oikeasti. Mahdollisesti ahdasta tunnelmaa voi sitten keventää ensi vuoden puolella saatavalla panoraamatuulilasilla.

Kun nyt omistan auton, niin pakkohan sitä on puolustaa: Sisustus on mun mielestäni ajattoman tyylikäs, ei mitään tuning mittareita plus ahtopaineita. Moottori puhuu (kirjaimellisesti) puolestaan. Lisäksi Sport-kytkimestä aktivoituva IDS+ (moottorin luonteen muutoksen lisäksi) vaikuttaa kyllä alustaan, kun muistaa antaa alustalle hieman haastetta. IMHO. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että äänentoisto on rektaalista ja syvältä. Pahinta on se, että siihen alkaa kohta tottumaan :) Penkeissä voisi kieltämättä kallistussäätö olla (lisävaruste), mutta mun varrelle säädöt saa hyvin kohdalleen. Alussa ahdisti penkkien sivuttaistuki, mutta ei enää.
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

jmr, sulla ilmeisesti 2.0t? Otitko sen IDS+ alustan vai onko se perusalusta IDS?

Itsekin 185cm pitkä ja ei ollu lähelläkään katto nuppia vielä.. penkki oli kyllä Bertonemaisesti taakke kallellaan.

Jos tuohon autoon päädyn niin odottelen ensi vuoden mallin, josko tulis lisäkampetta kuten kyynärnojaa jne. Jännä juttu että tollaset pikku mukavuusjutut uupeloituu. Kajarit varmaankin voi sitten kikkailla uudet alkuperäisten tilalle, mutta soitintapa ei niin vain vaihdetakaan.
530DAT M-sport -05
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

olitko liikenteessä 10 aikaan? semmonen (kai :P ) meni melko vinhaa vauhtia autogrillin ohi kohti opel-liikettä...
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

:oops:
530DAT M-sport -05
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

En itse ole tuollaista värkkiä ajanut mutta perässä kylläkin. Odotin sen etenevän nopeamminkin mutta en koko ajan voinutkaan nilkka suorana ajella :lol: Mutta ihan hyvinhän se tuntui liikahtavan.
juniper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juniper »

Mä olen aika pettynyt GTC:hen. Kävin koe ajamassa sen myös ja täytyy sanoa, että turbo bertone oli parempi ajaa kuin GTC.
Kyllä se muuten ihan hauska leikkikalu on, tosin voimaa saisi olla paljon enemmän :D
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ceeray kirjoitti:jmr, sulla ilmeisesti 2.0t? Otitko sen IDS+ alustan vai onko se perusalusta IDS?

Itsekin 185cm pitkä ja ei ollu lähelläkään katto nuppia vielä.. penkki oli kyllä Bertonemaisesti taakke kallellaan.

Jos tuohon autoon päädyn niin odottelen ensi vuoden mallin, josko tulis lisäkampetta kuten kyynärnojaa jne. Jännä juttu että tollaset pikku mukavuusjutut uupeloituu. Kajarit varmaankin voi sitten kikkailla uudet alkuperäisten tilalle, mutta soitintapa ei niin vain vaihdetakaan.
On IDS+, mutta rehellisesti sanottuna en ole oikein perillä sen paremmuudesta, kun ei ole päässyt vertaamaan perusalustaan. Ja koneena on 2.0t 200hp, jossa on potkua mun ja emännän tarpeisiin ihan tarpeeksi. Lisää voimaa haluttaessa http://www.eds-motorsport.de/. Tuolla softalla pääsisi tulevan OPC-version lukemiin.

Tutkin myös tuota soittimen vaihtoa. Saksasta on tilattavissa din-adapteri siihen epästandardiin keskikonsoliin, samalla siihen tulee yksi säilytyslokero lisää, mikä ei tee tod pahaa. Sitten esimerkiksi pioneerillä on myytävänä CAN-väylään sopiva adapteri (http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... a-r-pi.152), jolla saadaan rattiohjaus toimimaan Pioneerin mankoissa.
FrOZ
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FrOZ »

kävin tuollaista koeajamassa lenkin tuolla savonlinnassa ja täytyy sanoa että kyllä ainakin oli auto mun makuun.

Se sporttinappi tosiaan muutti auton luonnetta jonkun verran joka mua vähän hämmästytti positiivisessa mielessä.
Taaksepäin näkymä on vähän heikko mutta annetaan se anteeksi kuitenkin tällaisessa autossa.

PS. JMR: Näin samanlaisen mustan gtc:n turun keskustassa..onko sinun vai kenties jonkun muun?
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

FrOZ kirjoitti:PS. JMR: Näin samanlaisen mustan gtc:n turun keskustassa..onko sinun vai kenties jonkun muun?
Jonkun muun toivottavasti :)
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

jmr kirjoitti:
On IDS+, mutta rehellisesti sanottuna en ole oikein perillä sen paremmuudesta, kun ei ole päässyt vertaamaan perusalustaan. Ja koneena on 2.0t 200hp, jossa on potkua mun ja emännän tarpeisiin ihan tarpeeksi. Lisää voimaa haluttaessa http://www.eds-motorsport.de/. Tuolla softalla pääsisi tulevan OPC-version lukemiin.

Tutkin myös tuota soittimen vaihtoa. Saksasta on tilattavissa din-adapteri siihen epästandardiin keskikonsoliin, samalla siihen tulee yksi säilytyslokero lisää, mikä ei tee tod pahaa. Sitten esimerkiksi pioneerillä on myytävänä CAN-väylään sopiva adapteri (http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... a-r-pi.152), jolla saadaan rattiohjaus toimimaan Pioneerin mankoissa.
Tuota tuota, saako sillä sitten myös ohjattua ilmastointia , ajotietokonetta yms, koska näyttää siltä että se etupaneeli on juuri tuollainen Can väylä hässäkkä, ja jos tuon irroittaa niin ei toimi sitten enää mikään. Oliko siinä siis uusi etupaneeli ilman soitinta, pelkkä reikä normaalille soittimelle?

En tiedä mitä sitten auttaisi vaihtaa nuo kaiuttimet toisenlaisiin, ainankin kun vaihdoin nykyiseen Blaukkarin los angeles soittimen ja blaupunktin kunnon kaiutinsarjan eteen parani äänet roimasti. Saakos tuosta opelin soitimesta linjalähtöjä niin voisihan sen kierrättää vahvarin kautta ja jatkaa siitä sit... mutta tuntuu tyhmältä heti alkaa rakentaa uuteen autoon soitinheebeleitä kun esmes M6:seen sais suoraan boset... Vaihtoehtona meinaan olen miettinyt M6 GT 2.3 koneella. Eihän se mikään tykki ole mutta ois varustelu kohdallaan...

Toinen asia mikä tuossa opelin GTC 2.0t koneessa mietityttää on sen suuri kulutus.. vastaavan tehoinen VAG konsernin nuija ensinnäkin vääntää jo alemmilta kierroksilta ja samoin kuluttaa keskikulutuksessa sen 1 l/100km vähemmän, mikä on jo aika paljon. Motarilla kutosvaihteella vei 9 l/100km tuo GTC, 120 lasissa.
530DAT M-sport -05
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ceeray kirjoitti: Tuota tuota, saako sillä sitten myös ohjattua ilmastointia , ajotietokonetta yms, koska näyttää siltä että se etupaneeli on juuri tuollainen Can väylä hässäkkä, ja jos tuon irroittaa niin ei toimi sitten enää mikään. Oliko siinä siis uusi etupaneeli ilman soitinta, pelkkä reikä normaalille soittimelle?
Itsellä ei ole automaattista ilmastointia, joten en osaa tuohon tarkemmin vastata. Ratissa olevalla vasemmanpuoleisella rullalla ohjataan kuitenkin ajotietokonetta (kulutus, ajanotto, rengaspaineet), eli eiköhän se autom. ilmastoinnin valikko löydy sieltä samasta valikosta. Ainut valikko, johon en pääse ratista käsiksi on settings-valikko, josta asetetaan ajotietokoneen kieli-, näyttä- ym-valinnat.
Ceeray kirjoitti:Saakos tuosta opelin soitimesta linjalähtöjä niin voisihan sen kierrättää vahvarin kautta ja jatkaa siitä sit...
Mankassa ei kuulema ole linjalähtöjä, vaihtoehdoksi jää kytkeä vahvistin kaiutinlähtöihin, mikä ei taida ihan paras vaihtoehto olla. Yksi nopea vaihtoehto parantaa din-liittimillä varustetun soittimen ääntä on käyttää esim i-sotecin tyyppistä ratkaisua -->http://www.stereo.fi/autolaitteet.php.
Ceeray kirjoitti: Toinen asia mikä tuossa opelin GTC 2.0t koneessa mietityttää on sen suuri kulutus.. vastaavan tehoinen VAG konsernin nuija ensinnäkin vääntää jo alemmilta kierroksilta ja samoin kuluttaa keskikulutuksessa sen 1 l/100km vähemmän, mikä on jo aika paljon. Motarilla kutosvaihteella vei 9 l/100km tuo GTC, 120 lasissa.
Pitää ottaa huomioon, että VAG konsernin 2.0TFSI:llä varustetut autot maksavat huomattavasti enemmän. Eli tottahan tuolle ruoka kelpaa mokomalle, sitä en kiellä. Avovaimon käsittelyssä toisaalta meni matka-ajussa 6.9 litralla (~90km/h 200km), että kohtuudellakin pääsee jos haluaa. Väännöstä myös sen verran, että olen ajellut tuolla 2.0TFSI:llä Audi A3:ssa, A4:ssa ja Golf GTI:ssä, eikä alakerran vääntö niissä käytännössä ole paljoa kummoisempi. Paperillahan se saadaan näyttämään sopivasti skaalattuna todellista isommalta. Kannattaa käydä koettamassa molempia, sillähän se selviää :lol:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

[quote="jmr"]
Ainut valikko, johon en pääse ratista käsiksi on settings-valikko, josta asetetaan ajotietokoneen kieli-, näyttä- ym-valinnat.

[quote="jmr"]

Eikös se ole niin, ettei mistään Astrasta pääse siihen settings -valikkoon ratin napeista, vaan ainoastaan sen "soittimen" settings-painikkeesta?

Viesti Kirjoittaja teppo42 »

Ceeray kirjoitti:Itsekin 185cm pitkä ja ei ollu lähelläkään katto nuppia vielä.. penkki oli kyllä Bertonemaisesti taakke kallellaan.
Juu se on vähän että miten sen mittaa. Minä haluan istua aika pystyssä, ja silloin pitää jäädä nyrkin mentävä rako pään ja katon väliin. Ei onnistu tossa GTC:ssä, valitettavasti.

Tänään kävin istumassa myös Golf GTI:ssä, ja siinä taas en oikein meinannut sopia istuimen sivuttaistukien väliin. Joka toki oli minun eikä istuimien vika (jääköön jokaisen itse mietittäväksi tämä...) mutta pääntilaa oli kyllä reilummin kuin GTC:ssä.

Sinänsä akateemista pohdintaa, koska ei tule koskaan olemaan varaa kumpaankaan noista. Vastenmielinen köyhä kusipää läski nääs... :(
Vastaa Viestiin