mitä chamber tar. aurauskulmien säädössä`?
-
blueberry05
- 'Admiral'

mitä chamber tar. aurauskulmien säädössä`?
b vectra. säädätin kulmat. tässä tarkistuslista lyhennettynä
taka-akseli
chamber vasen aluksi (-1.14astetta)/ tavoitetieto (-1.55+-0.35) /nykyinen -1.17!
oikea arvo! arvo! arvo!
ero arvo! arvo! arvo!
eli nykyinen sarakkeeseen jäi punasella arvo -1.17 (chamber vasen)(ei siis mene tavoitehaarukkaan) joka mua hämmästyttää kun muut ovat vihreet etuakselia myöten. eli kyseinen kohta jäi säätämättä oikein????????
mitä vaikutusta ?menenkö korjauttaan työn????
taka-akseli
chamber vasen aluksi (-1.14astetta)/ tavoitetieto (-1.55+-0.35) /nykyinen -1.17!
oikea arvo! arvo! arvo!
ero arvo! arvo! arvo!
eli nykyinen sarakkeeseen jäi punasella arvo -1.17 (chamber vasen)(ei siis mene tavoitehaarukkaan) joka mua hämmästyttää kun muut ovat vihreet etuakselia myöten. eli kyseinen kohta jäi säätämättä oikein????????
mitä vaikutusta ?menenkö korjauttaan työn????
Jep, sitähän se tarkoittaa... tai oikeastaan siis camber tarkoittaa renkaan kallistusta pystyakselinsa suhteen. Vaikuttaa yleensä positiivisesti auton kääntymiseen mutkaan, mutta negatiivisesti veto- ja jarrupitoon.
Chamber puolestaan tarkoittaa kamaria taikka jotain hallia, vrt. chamber orchestra <--> kamariorkesteri.
Tuossa vielä lyhyt oppimäärä toeen, casteriin ja camberiin:
http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html
Chamber puolestaan tarkoittaa kamaria taikka jotain hallia, vrt. chamber orchestra <--> kamariorkesteri.
Tuossa vielä lyhyt oppimäärä toeen, casteriin ja camberiin:
http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html
Mitsubishi Outlander 2.4 AT -04
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
-
blueberry05
- 'Admiral'

niin ne yksi on punaisella arvo
,muut vihreellä eli se punanine ei ollut tavoitehaarukassa...nythän aurauskulmat sitten eivät olekaan oikeat? eli mitä teen.=?
- opeltuning
- 'Senator'

- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

-
AussiVectra
- 'Senator'

No sattuipas kysymys oikeeseen aikaan, just itse olen testailemassa saatoja ja saatamassa Vectra b V6 aurausta ja camberia. katuajoon sopivat saadot on edessa -1.5-2.0, takana pitais olla -1.2-1.7. eli fillarit taytyy olla vahan levallaan, niinkun kun itse seisoisit jalat lavallaan. camber on kompromissi kaarrepidon ja suoraan ajettavuuden valilla. liika camber tupaa veteleen ja kiipeileen urissa mutta kaantyy mutkaan paremmin koska rengas jo valmiiks nojaa mutkaa vasten vahan niinku itte juokset ympyraa niin olet vinossa mutkan sisaan. (sillon taytyy olla vahan isompi aurauskin, 0.5-1mm.)
Ei teoriassa ole saadettavat B vecussa mutta pulteissa on noin 2 asteen saatovara. takapaata en ole viela tutkinut mutta kylla ne jollain saadaan saadettya, jos ei muuten niin ostan saatopalikat. yleensa rengasfirmat ei ole kiinnostunut niitten kanssa pelaileen ja kylmasti sanoo etta "ei voi saataa" ja silla selva. et saa autoosi kuntoon. siis tee se itse. katso www.tunex.fi camber kulmien mittausohjeet. on yhta tarkka kun "kaupan vehkeet" kunhan on tallin lattia tasainen ja tasmalleen vaakatasossa.
Ja kun camberia saadetaan niin auraus pitaa tarkistaa kans, etu ja takapaa.
oikeiden saadettyjen kulmien tuloksena on natisti kayttaytyva auto ja maksimi pito kaikissa olosuhteissa.
Hanski
Ei teoriassa ole saadettavat B vecussa mutta pulteissa on noin 2 asteen saatovara. takapaata en ole viela tutkinut mutta kylla ne jollain saadaan saadettya, jos ei muuten niin ostan saatopalikat. yleensa rengasfirmat ei ole kiinnostunut niitten kanssa pelaileen ja kylmasti sanoo etta "ei voi saataa" ja silla selva. et saa autoosi kuntoon. siis tee se itse. katso www.tunex.fi camber kulmien mittausohjeet. on yhta tarkka kun "kaupan vehkeet" kunhan on tallin lattia tasainen ja tasmalleen vaakatasossa.
Ja kun camberia saadetaan niin auraus pitaa tarkistaa kans, etu ja takapaa.
oikeiden saadettyjen kulmien tuloksena on natisti kayttaytyva auto ja maksimi pito kaikissa olosuhteissa.
Hanski
-
AussiVectra
- 'Senator'

jos tahtaat sinne -1.5-2 asteen valille niin toimii hyvin ja renkaat kuluu paremmin. ittella mittausten mukaan on -3.5 astetta takana, ja pikkusen kuluu sisareunoista joten taytyy kattella tana viikonloppuna mita tekis sen kanssa.James kirjoitti:Minkäs camberissa olisi sopiva arvo takapäässä? Kun itsellä sisäreunat kuluvat todella nopeaa, niin pitäisi jotain tehä takapäälle ja tolla tunexin laskurilal saisi varmasti jotakuinkin oikein camberin,jos vain tietäisin mikä olisi sopiva tavoite?
Hanski
-
veccuman83
- 'Senator'

- opeltuning
- 'Senator'

-
veccuman83
- 'Senator'