Vectra 1,6 16V
-
Jussipussi
- 'Kadett'

Vectra 1,6 16V
Minkä suuruista keskikulutusta ym. kulkineilla esiintyy? Oma vie n. 7 l / 100 km eikä alle sen meinaa päästä millään vaikka työmatkalla on rajoitus max. 80 km/h ja vain vähän kaupunkiajoa.
Ei seitsemän litraa kuulosta kovin kamalalta kulutukselta kun ei tuo autokaan ole mikään hirveän pieni kuitenkaan. Pieni kone vielä joutuu tekemään aika paljon töitä maantieajossa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Välillä aina löytyy ihmisiä, joilla autot ei tunnu vievän ollenkaan bensaa ja itse taas vaikka kuinka yrittää niin tuntuu kuluttavan kaiken mitä sinne laittaa... mulla Astra C16SE (eli 8v) vie 6,9-7,9 litraa sataselle eikä se minusta ole paljon, niinkuin ei ole tuo 7 litraakaan, mutta kannattaa tarkistaa kaikki imuilmaletkut. Imuilmavuoto voi vaikuttaa varmaan lähes kaikkeen moottorin toimintaan, joten letkut kannattaa syynätä huolella. Yleensä se repeämä/kovettuma on juuri siellä alapinnassa, minne ei näe
. Mulla nousi kulutus autossa, kun huohotusletkussa oli repeämä... en kyllä käsitä miksi...
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
-
Jussipussi
- 'Kadett'

On kyllä EGR tukittu kun aikansa oli vikavaloa sytytellyt. Ajoittain syttyy kuumalla kelillä pitkässä moottorijarrutuksessa. Syykin selvinnee kun lukee vikakoodit.
Kulutus laskee hieman kun vaihtaa talvirenkaat. Kas kun renkaat saattaa olla halkaisijaltaan hieman pienemmät eli kilomerejä tulee ikään kuin enemmän. Vakiotyömatkalla tuon huomaa kun muistaa ottaa tarkat lukemat molemmilla renkailla. Kesävanteet on 15", talvi 14".
Kulutus laskee hieman kun vaihtaa talvirenkaat. Kas kun renkaat saattaa olla halkaisijaltaan hieman pienemmät eli kilomerejä tulee ikään kuin enemmän. Vakiotyömatkalla tuon huomaa kun muistaa ottaa tarkat lukemat molemmilla renkailla. Kesävanteet on 15", talvi 14".