ABS ja katsastus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
TEPE
'Senator'
'Senator'

ABS ja katsastus

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Mitähän se herra katsastusmies sanoo kun autossa(astra f 1.6) on paikoillaan ABS yksikkö konehuoneessa mutta se ei ole toiminnassa? Eli siis sähköt puuttuu. Autossa ei siis ole ollut ABS juttuja ikinä mutta autoon on vaihdettu gsi:n jarrut ja tuo ABS yksikkö. Siihen se innostus on sitten vissiin lopahtanut kun tuota ei ole kytketty käyttöön. Tosin asia mikä on kaikkein jännintä niin auto on katsastettu pohjoisessa noilla hilppeillä eikä rekisteriotteessa ole minkäänlaista mainintaa, että autoon olisi edes vaihdettu koko jarruja :) Takana on siis ollut rummut aikoinaan. Minulla on kyllä jarruvermeet, että saan tuon ABS yksikön pois käytöstä mutta sitten pitää vaihtaa kaikki jarruputket(koitan siis päästä helpolla). Oma mielipide on, ettei noi katsastusihmiset oikein hyväksy tuollaista ratkaisua. Kertokee viisaammat. Jarrut tosin muutoskatsastan ettei tule mitään katastroffia :) Onneksi ei mene prosentteja.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

En ota kantaa katsastusteknilliseen seikkaan.
Mutta mutta, jos johtosarja löytyy niin helppo tuo ABS on toimintaankin laittaa.
Itse pistin A Vectraan ABS:t aikoinaan. Ei paha rasti. Rek.otteeseen tuli koneen muutoskatsastuksessa jarrujen kohdalle NAPL.
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Mulla lukee omegassa NAPL, mutta ABSeista ei oo muuta kuin piuhat paikallaan. Ei ole katsastuksissa (edellisellä omistajalla) ainakaan napistu.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Vastaa Viestiin