Moikka ittelläni on 4ov astra G vm 1999. Pitäisi saada renkaille enemmän pyörintätilaa, mitä voin tehdä? Nyt takarenkaat ottavat isolla painolla kiinni töyssyissä. Onko mahdollista teettää jossain esmi uudet takakaaret?
Renkaan koko on 215/45/17"...
Takakaaret Astra G
Ööh... Et taitaa olla käsittäekseni 36, pulttijako on ainakin 5x110. se ottaa myös sinne takamuoveihin pienemissä töyssyissä. Ja sillon lähinnä niihin kiinikkeisiin taka-alalla. Mutta ne ottaa käsittäekseni kaaren etuosaan kiinni.
Elikkä kohta A:ssa on takapuskurin kiinnikeruuvi johon rengas ottaa ilmeisesti kiinni, koska muovi on osittain murtunut.
Kohta B:ssä metalli, mikä on taitettu on "aaltoillut" hieman, joten uskon että kovemmissa töyssyissä se ottaa myös sinne kiinni. En keksi muuta vaihtoehtoa, miten metalli olis voinut muotoutua... Onko kellään tietoa, uskaltaako noita kevyita "aaltoja" itse painaa/naputella ruotuun?
Elikkä kohta A:ssa on takapuskurin kiinnikeruuvi johon rengas ottaa ilmeisesti kiinni, koska muovi on osittain murtunut.
Kohta B:ssä metalli, mikä on taitettu on "aaltoillut" hieman, joten uskon että kovemmissa töyssyissä se ottaa myös sinne kiinni. En keksi muuta vaihtoehtoa, miten metalli olis voinut muotoutua... Onko kellään tietoa, uskaltaako noita kevyita "aaltoja" itse painaa/naputella ruotuun?
Jyrki P:lleJyrki P kirjoitti:Ottaako muka peltiin kiinni, luulen et ottaa sinne muoviseen sisälokariin kiinni ja sitä saa muokattua kuumailmapuhaltimella.
Mikä et sulla on noissa vanteissa? itellä oli aikoinaan samanmoinen rengaspaketti ja et oli 35 ja sinne muoviin se raapi.
Aika mellevän näköinen rengassatsi sulla näyttää tuossa Astrassa olevan.
Voisitko kertoa tarkemmin, paljonko autoa on madallettu, millainen rengas / vannekerta (ET)? Oletko joutunut tekemään kaariin / ripustuksiin muutoksia vai pyöriikö ihan niin kuin vettä vaan.
Antti
Minulla sama ongelma kuin threadin aloittajalla.
Ittellä alustana kw:n variante 2 ja mahollisimma vähä oon madaltanu, luulisin.
Voiko tollasella säädettävällä alustalla nostaa sitä autoa vielä sillain, että se ei kokonaan se kiinnitysosa ota kiinni?
Tuntuu, että auto ois matalampi, mitä edellisellä alustalla joka oli -40/40mm ja tuollahan pitäs pystyä johonki -30mm madallukseen.
Vielä toinen, että onko astraan mahollista laittaa 18" rengastusta ja jos niin, millä profiililla?
Ittellä alustana kw:n variante 2 ja mahollisimma vähä oon madaltanu, luulisin.
Voiko tollasella säädettävällä alustalla nostaa sitä autoa vielä sillain, että se ei kokonaan se kiinnitysosa ota kiinni?
Tuntuu, että auto ois matalampi, mitä edellisellä alustalla joka oli -40/40mm ja tuollahan pitäs pystyä johonki -30mm madallukseen.
Vielä toinen, että onko astraan mahollista laittaa 18" rengastusta ja jos niin, millä profiililla?
Eli tota autoa on madallettu noin 50mm en oo varma koska on säädettävä alusta, voisin kyl tarkistaa sen.
Vanteet on 7x18 et40 ja renkaat 215/35
Hieman oon noita sisälokareja muokannu kuumailmapuhaltimella mut en mitään sen vakavempaa.
Ja ei ota kyl kiinni vaikka minkämoiseen töyssyyn ajaa, toki jos joutuu kääntää niin sit etukaareen vois ottaa jos se joustais ajossa niin paljon.
Ja kyllähän astraan 18 menee muitta mutkitta ku pitää ton et:n 40-45 ja kumi saa olla se 35 sarjalainen ni sillä pyörii aika mukavasti
Ja jos ei halua madaltaa niin paljon ni sit menee 19 tuumanenki.
Vanteet on 7x18 et40 ja renkaat 215/35
Hieman oon noita sisälokareja muokannu kuumailmapuhaltimella mut en mitään sen vakavempaa.
Ja ei ota kyl kiinni vaikka minkämoiseen töyssyyn ajaa, toki jos joutuu kääntää niin sit etukaareen vois ottaa jos se joustais ajossa niin paljon.
Ja kyllähän astraan 18 menee muitta mutkitta ku pitää ton et:n 40-45 ja kumi saa olla se 35 sarjalainen ni sillä pyörii aika mukavasti
Ja jos ei halua madaltaa niin paljon ni sit menee 19 tuumanenki.

mutta jos raapii takapuskurin kiinikkeeseen niin se on pahempi homma sillä siinä muovisen sisälokarin takana on heti runkopeltiä jonka taittaminen oli aika kova homma ellei ole kunnon vehkeita millä tehä..
suosittelen rälläköintiä ja hitsausta niin ettei kattastus setä huomaa ja ettei ruostu.. lokarin poikkaukset taitoin ihan kuumentamalla ja sorkkaraudalla vääntämällä.. helppoo.. muista kuitenkin peittää sorkkarauta jollain "pehmosella"
suosittelen rälläköintiä ja hitsausta niin ettei kattastus setä huomaa ja ettei ruostu.. lokarin poikkaukset taitoin ihan kuumentamalla ja sorkkaraudalla vääntämällä.. helppoo.. muista kuitenkin peittää sorkkarauta jollain "pehmosella"