Ovien mekaaninen murtosuojaus
Ovien mekaaninen murtosuojaus
Ovien murtosuojaus tai mikä se nyt nimeltään onkaan, lakkasi toimimasta ruostesuojauksen jälkeen. Tämä mekaaninen murtosuojaus tarkoittaa käsittääkseni vain sitä, että ovien nuppeja ei saa ongittua ylös ja sitä kautta saisi ovia auki.
Avaimen painallus lukitsee kyllä ovet ja toisen painalluksen pitäisi aktivoida tämä murtosuojaus, mutta niin ei tapahdu. Tietääkö kukaan minkälainen mekanismi tuossa murtosuojauksessa on? Voisiko joku liitin olla irronnut?
Itse luulen että kotelomassaa on mennyt paikkaan, jonne sitä ei olisi välttämättä tarvinnut mennä. Täytyy ilmeisesti repiä ovipahveja irti ja tarkistaa asia. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Autona b-veccu -98
Avaimen painallus lukitsee kyllä ovet ja toisen painalluksen pitäisi aktivoida tämä murtosuojaus, mutta niin ei tapahdu. Tietääkö kukaan minkälainen mekanismi tuossa murtosuojauksessa on? Voisiko joku liitin olla irronnut?
Itse luulen että kotelomassaa on mennyt paikkaan, jonne sitä ei olisi välttämättä tarvinnut mennä. Täytyy ilmeisesti repiä ovipahveja irti ja tarkistaa asia. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Autona b-veccu -98
Työtä se on turhakin työ
Missä takalukko?
Mulla on 05 astra, eikä siinä ole mekaanista murtosuojausta. Eikö ton pitäs olla vakiovaruste? Ovessahan tossa ei ole lukon nuppeja. Vaikka kuinka painelen kauko-ohjaimen lukkonappia, niin ei kyllä naksahda kun sen ekan painamisen aikana ja ovet aukeaa sisältä.
Omegan kaukosäätimestä nappia pohjassa pitämällä sulkeutuu sähköikkunat,onko kokeiltu toimiiko myös Vectrassa?ekto kirjoitti:Jos pidät avainta käännettynä "lukkoon" päin, niin avonaiset sähköikkunat sulkeutuu
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...