Pitääkö jarrupolkimen painua pohjaan ???

Keskustelua Opeleista
erehdys nro:3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja erehdys nro:3 »

Katsokaapas jarrunestesäiliön tiivisteen/korkin kunto.Epäilen että puhaltaa säiliössä olevan ilmaosuuden ulos.Huomaatte kyllä jos pinta nousee kun painatte jarrua :wink:

Korkissahan on myös nestepinnan anturi jossa on myös 1 kpl o-rengas,joka voi fuskata myös.
Vectra voyager 1,8 16v aut -97,Kolmas kerta toden sanoo........
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

erehdys nro:3 kirjoitti:Katsokaapas jarrunestesäiliön tiivisteen/korkin kunto.Epäilen että puhaltaa säiliössä olevan ilmaosuuden ulos.Huomaatte kyllä jos pinta nousee kun painatte jarrua :wink:

Korkissahan on myös nestepinnan anturi jossa on myös 1 kpl o-rengas,joka voi fuskata myös.
Kokeilisin vaik heti, mutko auto ei oo kotona.

Siis mun astrassa se poljin kovettuu normaalisti useamman polkaisun jälkeen, kun moottori EI oo käynnissä.
Mutta käynnissä ollessa poljin saattaa välillä painua lattiaan asti...etenkin auton paikallaan ollessa.

Nestevuotoja ei ole - siitä oon varma, eikä nestetasokaan vähene.
Tuosta ilmavuodosta en sitten tiiä, pitääpä tarkistaa joku kerta...
Siis eikö sen säiliön nesteenpinnan pidä nousta ollenkaan?
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

Anopin pösössä ainakin menee poljin pohjaan että hujahtaa ja eiköhän oopelissakin jos kokeilis. Että kyllä tuo on nykyjarrujen ominaisuus. Vanhan liiton vehkeet on sitten erikseen.
'Kapitän'
'Kapitän'

Osku kirjoitti:
erehdys nro:3 kirjoitti:Katsokaapas jarrunestesäiliön tiivisteen/korkin kunto.Epäilen että puhaltaa säiliössä olevan ilmaosuuden ulos.Huomaatte kyllä jos pinta nousee kun painatte jarrua :wink:

Kokeilisin vaik heti, mutko auto ei oo kotona.

Siis mun astrassa se poljin kovettuu normaalisti useamman polkaisun jälkeen, kun moottori EI oo käynnissä.
Mutta käynnissä ollessa poljin saattaa välillä painua lattiaan asti...etenkin auton paikallaan ollessa.

Nestevuotoja ei ole - siitä oon varma, eikä nestetasokaan vähene.
Tuosta ilmavuodosta en sitten tiiä, pitääpä tarkistaa joku kerta...
Siis eikö sen säiliön nesteenpinnan pidä nousta ollenkaan?
Voi se millin nousta jos oikein naama punasena poljet :D ,mutta pääasiassa pinnan ei kuuluisi nousta.

Voihan se jarrutehostimen alipaineletkukin fuskata.Meinaa jos painuu pohjaan vain koneen ollessa käynnissä.Kannattaa katsoa ettei tehostajan letku ole rikki/irti(se ohut musta letku mikä lähtee imusarjalta ja menee jarrutehostajalle) tai vastaavasti letkun kumiset mutkat murtuneet haperoiksi(minulla oli murtunut evap-venttilin mutka).

No toivottavasti vika löytyy,minulla painui kerran kanssa poljin pohjaan.Rupesin ihmettelemään miksi konehuoneesta nousee savua/höyryä ja karmea haju.No jarruputkeen oli hankautunut reikä joka ruikki jarrunestettä pakoputken/katin päälle :lol:
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

erehdys nro:3 kirjoitti:Voihan se jarrutehostimen alipaineletkukin fuskata.Meinaa jos painuu pohjaan vain koneen ollessa käynnissä.
Tällöin se ei todellakaan painu pohjaan vaan saat seisoa sen polkimen päällä, että saat vehkeet pysähtymään, koska tehostaja on poissa pelistä. Kerran alipaineletku meinaa murtui ja irtosi tehostajan liitoksesta, eikä ollu kivaa...
'Kapitän'
'Kapitän'

Jope kirjoitti:
erehdys nro:3 kirjoitti:Voihan se jarrutehostimen alipaineletkukin fuskata.Meinaa jos painuu pohjaan vain koneen ollessa käynnissä.
Tällöin se ei todellakaan painu pohjaan vaan saat seisoa sen polkimen päällä, että saat vehkeet pysähtymään, koska tehostaja on poissa pelistä. Kerran alipaineletku meinaa murtui ja irtosi tehostajan liitoksesta, eikä ollu kivaa...
Juu totta......vaikutus olikin toisin päin :oops:
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

jeejee, nyt taas auto kotona.
Eipäs tuo poljin menekkään lattiaan asti moottorin käydessä, mutta silti jotenkin tuntuu hieman oudolta, vähän kumipallomainen - en tiiä sitten oisko ilmaa järjestelmässä...vaikuttaakos se jarrutehoinen? ->kuten aikaisemmin jo mainitsin, hiljattain katsastuksessa jarrut oli ok.

Ilmavuotoja en oo vielä ehtinyt tarkistella. :(

Viimeksi kun tein jarruremppaa, niin ilmasin ne semmosella "yhden miehen"-laitteella, eli pullo, johon menee letku + takaiskuventtiili. - en luottais (ainakaan mun tekemänä) tuohon ilmaukseen 100%sti.
Johtaja
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

aika usein noista äffäläisistä joutuu ilmaamaan ne jarrut kahen tyypin voimin, se ilma ei meinaa tulla joistakin pois, ei sitten niin millään -(z)-
Senator-B 3.0 24valve 1991--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
Vastaa Viestiin