Omega öljyvuoto (ei kopat)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Homer
'Kadett'
'Kadett'

Omega öljyvuoto (ei kopat)

Viesti Kirjoittaja Homer »

Auttakaa joku tietäväinen. Eli MV6 3.0 omppu öljyt tulee pihalle mutta ei tod. venakopista vaan imusarjan alta öljyjäähdyttimestä! Onko mahdollista? Pitääkö varoa mitään jos irroittaa alimaisen imusarjan ?
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

On hyvinkin mahdollista, vuotaa öljynlauhduttimen banjoliittimistä. Itsekin niitä olen pari korjaillut. Ei siinä mitään ihmeitä varottavana ole, mutta itse olen ainakin tavannut tukkia imusarjan reiät ilmastointiteipillä kun imusarja on irti, jottei sylintereihin tipu mitään ylimääräistä. Imusarjan välitiivisteet menee usein vanhat, mutta uusiksi menee siellä kannen perällä olevan vesijakotukin tiivisteet. öljynlauhduttimeen tulee tavalliset metalliset o-renkaat.
Homer
'Kadett'
'Kadett'

öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Homer »

Kiitoksia vaan! Ne banjothan siellä vuotivat kun olivat vähän löysällä! löytyykö niitä vesitukin tiivisteitä hyllystä ihan tavallisesta varaosakaupasta? Entäs tuon imusarjan kiristys onko mitään momenttia sille?
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Ne vesitukin tiivisteet ovat ihan omanlaisensa, muistuttavat aikalailla hydrauliikkatiivisteitä, eli niissä on vulkanoitu kumitiiviste ja metallinen o-rengas yhteen. Tuskin saa muualta kuin merkkiliikkeestä. Eikä sitä irroitaa tarvitse jos öljynlauhduttimen banjot vaan kiristää mutta itse olen tavannut vaihtaa sinne lauhduttimeen samalla uudet tiivisteet. Eikä se vesitukin tiivisteidenkään vaihto pahasta ole, joskus ne tuppaavat vanhemmiten vuotamaan niistä. Kiristysmomenttina olen itse käyttänyt perstuntumaa, enpä ole niiden ohjearvoja ikinä selvitellyt.
Vastaa Viestiin