astra f 2.0 öljyvuoto!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
HantE
'Kadett'
'Kadett'

astra f 2.0 öljyvuoto!

Viesti Kirjoittaja HantE »

Onkohan kellään sattunut olemaan samanlaista ongelmaa ooppelin 2.0 8v motissa?

Astra alkoi tiputtamaan öljyä öljypohjan välistä ja ajattelin vähän kiristää pultteja. No tämä auttoi, mutta noin 20 ajokilometrin jälkeen alkoi taas vuotaa. Sitten hain uuden öljypohjan tiivisteen, vaihdoin sen ja hetken näytti hyvältä, mutta taas alkoi vuotaa noin 50 km ajon jälkeen!! Hermot alkoivat kiristyä ja otin öljypohjan toisen kerran irti ja laitoin kaikkiin mahdollisiin tiivistepintoihin kentin tiivisteliimaa (=huippuliimaa) ja kasasin pohjan takaisin.

Kas kummaa muutamankymmenen km:n päässä tsekkasin auton alle ja taas tihkui öljyä!!!! Hermot paloivat ja auto seisoi pari viikkoa ajamattomana. Ajattelin kuitenkin eräänä iltana vielä kerran purkaa öljypohjan pois ja tein itse 3mm tiivistekorkkimateriaalista tuplatiivisteen ja asensin sen originaali kumipaskatiivisteen tilalle huolellisesti kentin liiman kera. Olin varma että enää ei voi vuotaa, mutta kyllä näköjään voi.

Edelleen motti vuotaa öljyä???!!! Onko jollakulla ollut samanlaista ongelmaa, ois hieno tietää missä mättää kun öljy näyttäisi vuotavan edelleen öljypohjan välistä. Aikaisemmin vaihdoin öljynsuodattimen ja tarkistettiin myös kaikki nokkahihnan alla olevat stefat eikä ne ainakaan silloin vuotanut...

Kertokaahan ihmeessä jos vaikka jotain mahdollisia öljynvuotokohtia kannattais vielä tarkastaa jostain päin moottoria. Ei jaksais öljypohjaakaan neljättä kertaa pudottaa pois.
Astra F 2.0 Caravan ym.
>kuvia kaikista rasseista<
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

kampiakselin stefat kunnossa? pese moottori ja kahtele sitten ni helpottaa kummasti. voihan se ylempääkin tulla..
2.0t Re85
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Mulla valskasi öljypumpun tiiviste ja öljy ylhäältä tullessaan levisi öljypohjan tiivisteen ympärille. Näytti ihan siltä kuin öljypohjan tiiviste olis vuotanu. Kone on kylläki X18XE, mutta että tämmöstä mulla.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Omassa Astrassa ainakin öljynpaineanturi vuotaa.

Tarkista, ettei öljypohja ole ruostunut puhki, tai ettei sitä ole kiristetty kieroksi.
Kuva
HantE
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HantE »

Täytynee katella sieltä ylempää vuotoja uudemman kerran kunhan jaksaa. Öljypohja on ainakin ehjä ja suora, on se niin moneen kertaan tarkastettu.
Astra F 2.0 Caravan ym.
>kuvia kaikista rasseista<
Vastaa Viestiin