Gsi astran ravistus... hermot menee!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mannta3
'Admiral'
'Admiral'

Gsi astran ravistus... hermot menee!

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

Joo eli astrassa seuraavanlainen vika.. vedätettäessä koko auto rupee vapisemaan ja vaihdekeppi vatkaa sivuttain. 80 vauhdissa ratti tärisee pystysuunnassa ja välillä rupee vatkaan oikeen kunnolla kovemmassa (+110km/h) vauhdissa. Vaihdettu tukivarsien puslat, ulommat vetonivelet, raidepäät, alapallot, jarrut uusittu, renkaat tasapainotettu uudestaan ja ravistus vaan jatkuu... searchia oon koittanu käyttää ja taitaa olla sisemmät vetonivelet seuraavaks vaihtolistalla ja sitten moottorin tukikumit, vai keksiikö joku mistä moinen vois johtua?? Rupee ottaan päähän tää rahan meno...
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Renkaat ei ole pyöreät, eli pystyheittoa jolloin tekee just tuota? Vanteet kierot? Vanteiden sovitteet löysät) millikin vaikuttaa(mulla parani hetkellisesti kierroksella teippiä navan ympärille). Mulla sama homma Calibrassa, pinnatuilla renkailla aivan hirveä, uusilla renkailla parempi mutta vieläkin täryyttää toisinaan välillä 80-110 km/h. Vetareita en oo vielä vaihtanu ja raidetangon päät ja alapallot oottaa asennusta. Mulla ei täryyttänyt ollenkaan peltivanteilla eli 17" alut herkemmät joilla "ominaisuus" ilmenee. Tosin uusilla renkailla meni 2 viikkoa ilman tärinöitä kunnes taas alko, pitänee käyä tasapainottaan vielä joka gramma pois.. Ilmottele jos vaihat vetarin ja miten vaikutti!
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

kah, vetoakselit kierot!
2.0t Re85
mannta3
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

En oikeen kyl tohon vetareitten kierouteen jaksas uskoo. Miten ne ny kieroon olis voinu mennä. ja sen kuulemma huomais ihan varmasti... Siis toi koko auton vatkaaminen tässä eniten rassaa, ton pienen ravistuksen kanssa vois elääkin, mut mä luulen et ne liittyy jotenkin toisiinsa. Täytyy ny kattoo kun saa ne sisemmät nivelet vaihdettua, et mitä tapahtuu. Olihan niissä vanteissa pieniä painaumia sisä reunoissa, mut niin oli edellisenkin auton vanteissa, eikä ravistanu yhtään...
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Nivelet sisempi/ulompi sökö tai nivel rasva/vaseliini kuivanut nivelistä.
Kuva
Vastaa Viestiin