Omega 94-->
Omega 94-->
Millä eri kone vaihtoehdoilla ja varustetasoilla tota uudempi koppasta Omegaa on olemassa? Ja niiden tehot ja tekniset tiedot kiinnostaisivat myös. Eipä ole näistä saksanihmeistä enempää kokemusta, uuden auton hankinnassa tullut vaan Omega yhdeksi vaihtoehdoksi. Entä paljonko saa vetää jarrullista/jarrutonta kärryä? Millanen on kulutus 2.0, 2.5 V6 ja 3.0 koneilla? Onko noissa isommissa 2.5 ja 3.0 koneissa ollut mitään suurempi ongelmia? Kakslitrasilla näyttää ainakin olevan ajettu usein yli 300tkm. Muita perusjuttuja mitä tollasesta uudempi koppasesta Omegasta kannattaa katella jos sellasen sattuis vaikka hommaamaan?
Kiitokset vastaajille etukäteen.
Kiitokset vastaajille etukäteen.
konevaihtoehdot:2.0 8v (muistaakseni 115 hv)ehdottomasti luotettavin pannu joskin turhan tehoton noin isoon autoon.2.0 16 v 136 hv.itsellä oli tuo aikaisemmin.reilut 100tkm ajelin sillä ja toimi kyllä hyvin(myydessä oli ajettu 220tkm) .nokka-akselin anturi ja tyhjäkäynnin säätömoottori ainoat viat.öljyä joutui joskus lisäämään.tuntuu olevan noissa aika yleistä.ei tosin pöllyttänyt.eikä kuitenkaan syönyt hirveitä.2.5 24v V6 (muistaakseni 170 hummaa).vuotavia venttiilikoppia ja pakosarjoja.kuitenkin jo erillainen menijä kuin edellä mainitut.kruununa mv6 3.0 24 v(reilut parisataa kaakkia) tuon varustetaso onkin kattavin tosin automaattiloota lähes ainaja samat viat kuin 2.5 pannussa.2.5 td pannu on myös (bemarin).facelift malleissa 2000-> koneita on lisäksi on 2.2, 2.6,3.2.joissa varustetasot classic,elegance,sport ja executive.
aikaisemmissa varustetasot:GL(nege),CD jossa jo esim.automaatti-ilmastointi.sitten on tietty Sport, joka on hiukan harvinaisempi ja tietty sitten toi mv 6.
itellä on nyt 3 omega menossa.1989 A-malli 2.0 8v,sitten tuli 1995 2.0 16v ja nyt 2.6 2002 farkku elegance varustelulla.
yleisesti ottaen noissa on joitain pikkuvikoja ollut, mutta on myös turvallisia ja helvetin hyviä autoja ajaa.vastaavasta takatuupparista saat maksaa hunajaa.sillä erotuksella minkä hyödyt korjaa kyllä ne mahdolliset viat joita ilmenee ja vieläkin tulee halvemmaksi.
tuontiautoihin en itse lähtisi.välttää kaikki kiertovesipumppu sun muut tenkkapoot.suomiautoja löytyy varmasti myös hyvä peltisiä.itsellä ei B-mallin ompuissa ruosteongelmia juuri ole ollut.tosin olen ne aina ruostesuojannut.ovien alareunat erityisesti vesi reikien kohdalla on arkoja paikkoja.ne olen omissa joutunut ottaa kiinni.poistaa vanhan sauma-aineen ja maalaa ja sitten saumaan uudelleen.on korjaukset pitäneet hyvin.taka ovien kulmat on myös arkoja paikkoja.kuitenkin pitäjästähän se on kiinni että missä kunnossa ne on.enpä ole itse valintaani katunut...
kulutushan on kengästä kiinni.ei toi 2.6:kaan hirveitä vie jos ei jatkuvasti polje.teho tosin provosoi
.manuaalilaatikko pitää myös kulutuksen hiukan pienemmällä.matka-ajo tolla pannulla jossain 8 litran kieppeillä.kaupungissa ei ihan matelemalla 12 litraa...
aikaisemmissa varustetasot:GL(nege),CD jossa jo esim.automaatti-ilmastointi.sitten on tietty Sport, joka on hiukan harvinaisempi ja tietty sitten toi mv 6.
itellä on nyt 3 omega menossa.1989 A-malli 2.0 8v,sitten tuli 1995 2.0 16v ja nyt 2.6 2002 farkku elegance varustelulla.
yleisesti ottaen noissa on joitain pikkuvikoja ollut, mutta on myös turvallisia ja helvetin hyviä autoja ajaa.vastaavasta takatuupparista saat maksaa hunajaa.sillä erotuksella minkä hyödyt korjaa kyllä ne mahdolliset viat joita ilmenee ja vieläkin tulee halvemmaksi.
tuontiautoihin en itse lähtisi.välttää kaikki kiertovesipumppu sun muut tenkkapoot.suomiautoja löytyy varmasti myös hyvä peltisiä.itsellä ei B-mallin ompuissa ruosteongelmia juuri ole ollut.tosin olen ne aina ruostesuojannut.ovien alareunat erityisesti vesi reikien kohdalla on arkoja paikkoja.ne olen omissa joutunut ottaa kiinni.poistaa vanhan sauma-aineen ja maalaa ja sitten saumaan uudelleen.on korjaukset pitäneet hyvin.taka ovien kulmat on myös arkoja paikkoja.kuitenkin pitäjästähän se on kiinni että missä kunnossa ne on.enpä ole itse valintaani katunut...
kulutushan on kengästä kiinni.ei toi 2.6:kaan hirveitä vie jos ei jatkuvasti polje.teho tosin provosoi
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Facelift mallissa on uudempi keskikonsoli jossa on se isompi "puolen kojelaudan" kokoinen mötikkä. Vanhemmissa on ihan normi DIN soitin ja käy mikä soitin vain. Uudempaankin on saatavilla se sovite kyllä että saa normi DIN-kokoisen soittimen._tupe_ kirjoitti:Sellanen kysymys vielä, että meneekö Omegan vakiosoittimen tilalle helposti joku kunnon soitin? Entä saako toimimaan näytön kanssa niin että asemien nimet ja mitä siellä nyt vilkkuukaan näkyisivät näytöllä?
Tosta näyttö jutusta sen verran että ainakin jotki VDO:n soittimet tukevat tuota näyttöä ja blaukkarillakin taisi olla mutta vaativat vissiin jonkin erillisen johtosarjan. Kyllä muutkin soittimet voi saada toimimaan. Olen niihinkin johtosarjoja nähnyt. Voi tietty olla joku tietty malli aina jokaisella merkillä joka sattuu toimimaan.
höpöhöpö!!!kyllä niissä A-omegoissakin missä on katti löytyy 115 hv.mutta esim 1989 mallissa ei kattia ole niin niissä on muistaakseni noin 124 heppaa.Statics kirjoitti:76kw eli 100hvmtt kirjoitti:konevaihtoehdot:2.0 8v (muistaakseni 115 hv)8v a-omegassa on 115hv
kyllä niistä B-mallin 2.0 8v löytyy se 115 kaakkia.100!!!haloo...
juu sori mun moka olimtt kirjoitti:höpöhöpö!!!kyllä niissä A-omegoissakin missä on katti löytyy 115 hv.mutta esim 1989 mallissa ei kattia ole niin niissä on noin 124 heppaa.Statics kirjoitti:76kw eli 100hvmtt kirjoitti:konevaihtoehdot:2.0 8v (muistaakseni 115 hv)8v a-omegassa on 115hv
eipä tuo haittaa...Statics kirjoitti:juu sori mun moka olimtt kirjoitti:höpöhöpö!!!kyllä niissä A-omegoissakin missä on katti löytyy 115 hv.mutta esim 1989 mallissa ei kattia ole niin niissä on noin 124 heppaa.Statics kirjoitti:76kw eli 100hvmtt kirjoitti:konevaihtoehdot:2.0 8v (muistaakseni 115 hv)8v a-omegassa on 115hv
kyllä niistä B-mallin 2.0 8v löytyy se 115 kaakkia.100!!!haloo...sekotin nyt vähä autot päässä
noin 124 eli 122mtt kirjoitti:höpöhöpö!!!kyllä niissä A-omegoissakin missä on katti löytyy 115 hv.mutta esim 1989 mallissa ei kattia ole niin niissä on muistaakseni noin 124 heppaa.Statics kirjoitti:76kw eli 100hvmtt kirjoitti:konevaihtoehdot:2.0 8v (muistaakseni 115 hv)8v a-omegassa on 115hv
Re: Omega 94-->
Näitä tekniikkakyselyitä lukiessa aina pistää ihmetyttämään, että eikö ihmiset ole löytäneet Autotalli.com:n palvelua, josta löytyy käytännössä kaikki tekniset tiedot?_tupe_ kirjoitti:Millä eri kone vaihtoehdoilla ja varustetasoilla tota uudempi koppasta Omegaa on olemassa?
Toki tuollakin joitain virheitä on, mutta pääpiirteittäin aika hyvin löytyy perusinfo eri mallien tekniikoista.
Eipä tuo Omega kokoluokassaan ikinä mikään edelläkävijä kolariturvallisuudessa ole ollut.ekomies kirjoitti:Jeps.
Voinpahan tähän heittää sen verran,että kun B Omegalla ajelee
niin seuraavaksi turvallisin vaihtoehto on panssarivaunu.
Jep jep.
vuoden '98 isoissa autoissa ainakin nämä ovat turvallisempia:
BMW 5
Saab 9-5
Volvo S70
MB E
Toyota Camry
Esimerkiksi vm 2002 C Corsa on Euro NCAP:in mukaisessa keulakolarissa turvallisempi kuin vm 1998 B Omega...
En väitä, etteikö Omega olisi turvallinen, mutta pysytään silti faktoissa.

- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Harvemmin ne auton korit samoina pysyy, vaikka malli ei muutuisikaan. Esimerkiksi 2000 vuosimallinen Omega on taas paljon turvallisempi, kuin 1998 ja 1998 on oletettavasti kestävämpi kuin 1994-mallit. Samanlailla kaikki autot kehittyvät. Pitää etsiä noita vanhoja testejä, mutta rohkenen väittää, että ainakaan Ruotsalaisten tasolle ei Omena päässyt edes esittelyhetkellä...Lallevihtinen kirjoitti:No joo ehkä 98 vuonna oli jo parempiakin mutta mites 94 kun omega ilmesty? Sillon oli varmaan luokassaan aika korkeella.

-
Savolainen
- 'Diplomat'

Voihan lollero. Varmasti kaikki ajavat mieluummin Corsalla kolarin kuin Omegalla.. Jumalauta itse en sellaisella kipolla ajaisi edes hevosenpaskaan, kaatuisi varmasti siihen. Omegassa on sentään auto vielä ympärillä, eikä peltihäkki.Antero kirjoitti:
Esimerkiksi vm 2002 C Corsa on Euro NCAP:in mukaisessa keulakolarissa turvallisempi kuin vm 1998 B Omega...
En väitä, etteikö Omega olisi turvallinen, mutta pysytään silti faktoissa.