Veccusta nokkaketju poikki..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Z22E
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Z22E »

Mulla on -01 mallia oleva 2.2 (Z22E kone) Sport Vectra. Olin ajanut aboyt 96thk, kun sadan kahenkympin vauhdista meni nokkaketju poikki. 4 venttiilia, mäntä,ketjun kiristäjä ja sun muuta hilua kaput! Koska k.o. ketju on prosyyrien mukaan "huoltovapaa" ja keskustelin asiasta moneen otteeseen GM Finlandin kanssa, et mille aletaan ? 7 puhelun ja 3 perusteellisen sähköpostin sekä huoltopäällikön avun jälkeen homma meni 50/50. Korjaamisen jälkeen,noin 2 kk jälkeen taas kone kilisee.. uusi aukasu. Taas ongelmaa nokkaketjun kiristäjien kanssa. Taas remontti. Kiristäjä jumissa. Nyt taas kulkee, mutta kuinka kauan ???
Että tälläinen tapaus. :-?
Thor
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Thor »

Oon kuullu yhelt entiselt ooppelin myyjält et noi astran 2.2 ja vetcran 2.2 ja 2.5, 2.6 litrasis koneis oli just tota vikaa.....ja et ketju kestäis enemmin mut voitelu olis puutteellista laakereilla/kiristäjillä tai jotain, on kuulemma ooppelin huonoimmat koneet... noit on sattu lähipiiris varsin usein... että sellast......
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

Täytyy sanoa että en olisi ikinä suostunut 50/50-diiliin. Se on 100-0 GM maksaa. Ehkä voisin luopua 100% vuokra-auton korvauksesta bensoineen mutta siihen ne myönnytykset jäisivätkin.

Jos eivät usko järkeä, niin kysy voitko saada heidän lausuntonsa kirjallisena, jotta voit sitten lähettää sen esim. Tuulilasi-lehteen vapaasti julkaistavaksi otsikolla "GM Finland tiedottaa: Automme hajoavat kolmen vuoden iässä."

Yleensä viimeistään tässä vaiheessa lyyti alkaa kirjoittaa. Jos ei, niin kuluttajavalituslautakuntaan.
all love is unrequited
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Jeps.
Paska homma ei voi muuta sanoa.
Alla olevan linkin olen tänne aikaisemminkin laittanut,mutta laitaanpa taas.
Siellä tuota jakopää asiaa puidaan.

http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439

Jep jep
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Jaa, että siinäkään ei sitten onnistuttu?
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Thor kirjoitti:Oon kuullu yhelt entiselt ooppelin myyjält et noi astran 2.2 ja vetcran 2.2 ja 2.5, 2.6 litrasis koneis oli just tota vikaa.....ja et ketju kestäis enemmin mut voitelu olis puutteellista laakereilla/kiristäjillä tai jotain, on kuulemma ooppelin huonoimmat koneet... noit on sattu lähipiiris varsin usein... että sellast......
kuulitko ex-myyjältä että vain 2,2 konees on ketju, V6-malleissa hihnalla jakopää... :-?
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
jfalt
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Veccusta nokkaketju poikki..

Viesti Kirjoittaja jfalt »

Z22E kirjoitti:Olin ajanut aboyt 96thk, kun sadan kahenkympin vauhdista meni nokkaketju poikki.
Kuulitko ylimääräisiä rahinoita vai pääsikö yllättämään? Itsellä -01 74tkm ajettu, eikä tietoa mitä on tehty aiemmin. Tuskin ainakaan avattu, koska öljy tuntuu maittavan about 1l/4 tkm. No, se lienee vielä kohtuullista ooppelille :) Sen verran olen ehtinyt kurvailla, että luulisi männänrenkaidenkin lähteneen "liikkeelle", jos ovat sattuneet jumissa olemaan.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Veccusta nokkaketju poikki..

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Pitäisikö Opelin kaivaa Wartburgin kaksitahtikoneen piirustukset esiin (eiköhän yhden Opelitehtaan kassakaapista löydy ;-)). Sillä jos on ongelmia nokkahihnan kanssa sekä nokkaketjun kanssa, niin siirtyy kaksitahtiseen, niin molemmista pääsee eroon.

j.h

Tilannetta vois parantaa jatkotakuulla tai Goodwill ajatuksella, mutta eihän se SOVI OPELIN TYYLIIN.
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Itselläni kävi kys asiassa seuraavasti: Auto B-vectra -01 2.2

Ostin auton kun sillä ajettu 64tkm, tilasin ajan opelille ja sanoin että vaihdetaanpas jakopään osat siihen vaikka omaan piikkiin jos ei opel ala maksamaan.
Kun hain auton korjaamolta niin huoltopäällikkö sanoi että, Opel maksaa tän remontin kun oli kiristimen ruuvi ollut löysällä, siinä öljysuuttimessa ei ollut vikaa.
Jakopäästä ei kuulunut ylimääräisiä ääniä ennen remppaa, mutta silti halusin
varmistaa että se on kunnossa.
Öljyä tuo ei kyllä ole syönyt yhtään, 8 tkm ajettu öljynvaihdon jälkeen ja vielä ylämerkissä näkyy olevan.
Että pointsit Oulun Autoliikkeelle tässä asiassa..
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Niin, tuo 2.2 on jenkkikone ja sen suunnittelussa Opelilla ei ole osaa eikä arpaa. Ikävä kyllä sitä tuupataan nykyään saksalaistenkin keulalle. Se on niitä GM-konserniin kuulumisen huonoja puolia.
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Ostin oman Astra 2.2sen (-01) pari vuotta sitten, silloin sillä oli ajettu n. 42 tkm.
Muutaman tuhannen km:n päästä ketju katkesi kiihdytettäessä moottoritielle. Eipä kuulunut minkäänlaisia outoja ääniä, vain veto loppui.
Myyjäliike oli huollossa jättänyt suorittamatta ketjuun liittyvät korjaukset, niistä oli tullut GM:n ohje noin kuukautta aikaisemmin.
Opel Assistance kortti oli voimassa ja soiton jälkeen kesti n. 1,5 tuntia, niin auto oli viety korjaamolle ja vuokra-auto käytössä. Eli palvelu pelasi kiitettävästi. Kaikki kulut menivät GM:lle/myyjälle.
Korjauksen jälkeen tullut n. 60 tkm lisää ilman ongelmia.
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Mulla on astrassa myös toi z22se kone temppuillu. Kiertokangen laakeri ja jakopää paskaks ja alle 90tkm ajettu. Jakopään opel korjas takuuseen mutta kiertokangen korjaukseen ei halunnu osallisustua vaan arvio jonku 5-6k€ remontin mun maksettavaksi. Nyt on sitten vanha kone kellarissa ja uusi kone autossa kunhan vaan sais sen toimimaan :-?
papinsaari
'Agila'

Viesti Kirjoittaja papinsaari »

On se sitten hankalaa, kun ei osaa käyttää oikeita termejä sun muita, niin että kysymyksenkin esittäminen epäonnistuu. Pyydän pitkämielisyyttä teiltä muilta!
Kysynpä näin: Olen siis hankkimassa vectra farkun vm.2000-2001. Haluiaisin melko tehokkaan moottorin. Kumpi parempi / kestävämpi: 2.0 vai 2.2 ? Onko molemmat 16 venttiilisiä? Pannaan vaikka äänestys pystyyn, jos joku tietää miten.
Kiitän kommenteista.
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Molemmat 16V koneita.

Oman kokemukseni perusteella voisi X2.0XEV olla parempi.
Tehoa on 136 hv, mikä on 11 vähemmin kuin Z22SE:ssä.
2 litrasen väännön/kierrokset joku tietää, 2.2ssa on 203 Nm/jossain 3500 1/min.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Astra22 kirjoitti: 2 litrasen väännön/kierrokset joku tietää
X20XEV Teho: 136hv / 100kW ( 5600rpm ) / 185Nm ( 4000rpm )
Kuva
Vastaa Viestiin