Eli hemmetin hölmö kysymys, mutta ei tajua ei.. eli miten saa irti sen sivuvilkun mikä on kiinni ns. siinä listassa? Onko siihen joku oikea tekniikka vai pitääkö tässä alkaa sisälokasuojaa raottamaan ?
Sen vilkun pyörän puoleisessa päässä on sellanen "koukku", sieltä puolen se ei nouse ylös.
Kampea pienellä meisselillä oven puoleisesta päästä, niin lähtee nousemaan, siellä puolen on sellanen muovikynsi joka joustaa.
Vivaro 1.9 DI(F9Q 762) -04
Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
siinä on joo lipsu vähän yrität työntää eteenpäin ja vetää samalla. itse laitoin irroitettuani se kiinni sikafleksillä kun vähän lipsun men poikki
yhtä fiksu irroittaa ku b-vectra 2:sen orkkis helmat..
Jooh, vähän tutkailin tuota motonetin vilkkua (savunharmaa), ja tosiaan aika moista kampeemista saa tehdä jos haluaa sen ehjänä irti . Jes mikä suunnittelumoka toisaalta miksi vilkut pitäisi vaihtaa? (no koska nuo oranssit on perkeleen rumat ). Eipä auta muu kuin raottaa hieman sisälokaria..
Mä irrotin viimeviikonloppuna vilkut ja helposti se sujui. Oven puoleisessa päädyssä on pieni väkänen joka menee listan taakse ja pyörän päädyssä taasen sellainen kunnon klipsiväkäsysteemi. Mä kampesin talttapäisellä meisselillä sieltä pyörän päädystä ja hyvin irtosi.
jamboy kirjoitti:Mä irrotin viimeviikonloppuna vilkut ja helposti se sujui. Oven puoleisessa päädyssä on pieni väkänen joka menee listan taakse ja pyörän päädyssä taasen sellainen kunnon klipsiväkäsysteemi. Mä kampesin talttapäisellä meisselillä sieltä pyörän päädystä ja hyvin irtosi.
Hmm, täytyy vaan sitten uskaltaa tuota meisseliä näyttää. Yleensä käpälät onnistuu vaan sohimaan sillä meisselillä jostain maalia irti
Minäkin sain sen käsin siitä pois, hajottamatta...Veti sitä peräänpäin ja samalla vänkläs sen varovasti ulos...(Alkaa ohjeet kuulostaa jo ihan muulta, kuin vilkun irrotukselta )
Nojoo, tulipa nuo vilkut nyt sitten vihdoinkin vaihdettua..
Väkivaltaa tuli käytettyä ja rutkasti, mutta kas kummaa, mitään ei hajonnut vittumainen homma, vaikka onkin perin pienistä jqa yksinkertaisista osista kyse..
Anzah kirjoitti:Minäkin sain sen käsin siitä pois, hajottamatta...Veti sitä peräänpäin ja samalla vänkläs sen varovasti ulos...(Alkaa ohjeet kuulostaa jo ihan muulta, kuin vilkun irrotukselta )