Missä hinnoissa 3.0 24v farkut?

Keskustelua Opeleista
taippa
'Kadett'
'Kadett'

Missä hinnoissa 3.0 24v farkut?

Viesti Kirjoittaja taippa »

Tervehdys...
auttakaapa miestä mäessä nyt :roll:
Ongelma on seuraavanlainen, kehonsiirto välineenä toimii 200 000km ajettu 3.0 24v farkku omega, vuosimallia -91....autosta löytyy erikoisväri,alustasarja,17" ja 18" alut,sähköherkut, korisarjaa ja huippuhifit...mm.dvd+8" upotettu näyttö + paljon muuta(liikkeessä laitettu)...ai niin,ja sisusta verhoiltu auton värin mukaan sini-mustaksi :D
niin..itse ongelma on se että olen harkinnut autosta luopumista ja koska noita ei kauheasti tunnu olevan myytävänä niin en tiedä mitä hinnaksi laittaisin?
vakuutus tarkastajan kanssa juttelin joku aika sitten ns.korvaushinnasta jos jotain sattuisi niin ukko vaan totesi että kai se jossain 5000-12000e välillä olis....aika tarkka arvio :-?
eli kertokaas mulle nyt missä hinnoissa pyörii kyseuset kulkimet....postia vois laittaa suoraan mulle os. taippa@suomi24.fi kiitos...
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuo hintahan riippuu monestakin asiasta. Tuontiautosta en itse maksaisi paljoakaan, sillä ne on suurella todennäköisyydellä varmuudella ruuvattuja, vaikka myyjät yrittävätkin aina vikistä kuinka "minun milestä kilometrit pitää paikkansa" blaa blaa blaa.
Tuossa (pahoittelut pitkästä linkistä) on listatuna noita farkkuja:
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... Search.php
Onhan noita jopa alle 4000€:n kaikkilla mausteilla. Vanteethan ovat suht halpoja ostaa jälkeenpäinkin, joten niiden avulla ei kannata paljoa hintaa "nostaa"
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

jamboy kirjoitti:Tuo hintahan riippuu monestakin asiasta. Tuontiautosta en itse maksaisi paljoakaan, sillä ne on suurella todennäköisyydellä varmuudella ruuvattuja, vaikka myyjät yrittävätkin aina vikistä kuinka "minun milestä kilometrit pitää paikkansa" blaa blaa blaa.
Tuota kommenttia kyllä ihmettelen sikäli, että miten se Suomen suolassa uiminen sitä autoa parantaa, jos on esimerkiksi 2 samanlaista autoa myytävänä, toinen on myyty uutena Suomessa ja ajettu 250000-300000 km ja on aivan ruosteessa ja toinen on myyty uutena jossain toisessa Euroopan maassa (Saksa, Ruotsi, Ranska, Italia jne) ajokilometreistä ei ole tarkkaa tietoa, mutta auto on siisti ja vähäruosteinen. Lisäksi tässä jälkimmäisessä on sellaisia tehdasvarusteita joita ei siinä ensimmäisessä ole ja saattaa mallikin olla sellainen joita ei ole uutena myyty Suomessa kuin muutama.

Eiköhän se auton kunto kuitenkin ratkaise enemmän kuin ne ajetut kilometrit. Ihan pelkästään sellaisissakin autoissa joista on tiedossa aivan tarkat ajokilometrimäärät vaikuttaa huomattavasti sekin, että onko ajo ollut lyhyitä kaupunkiajoja vai pidempää maantieajoa ja missä päin Suomea (jos ns. "Suomi-auto") auto on ollut käytössä. Itsellänikin on 2 autoa, toinen myyty uutena Suomessa ja toinen Saksassa ja molemmat ovat saman ikäkauden Ooppeleita ja se toki näkyy molemmissa. Vectran ostin aikoinaan "kilometrivammaisena" eli paljon ajettuna ikään nähden, Calibran kilometreistä ei ole tietoa, mittarissa lukee kyllä jotain, mutta sillä ei suurta merkitystä ole. Molemmat autot ovat olleet myös joko täysin käyttämättä tai lähes käyttämättä pitkiäkin aikoja, joten mitään vuosikilometrimäärää ei noista voisi edes laskea.
taippa
'Kadett'
'Kadett'

kiitosta vaan linkistä ja neuvosta...
ainoa vaan että kaikki noista oli todella,siis todella perusvehkeitä...ja kaikenlisäksi vielä muutama niistä korinvaihtopeli :(
vanteille ei todellakaan voi paljoa antaa arvoa myydessä,paitsi että molemmat sarjat melkein uusia kumeineen ja toisen arvo 3000e ja toisen 2500e....
että ei ne nyt niin halvat ole jälkeenpäin kumminkaan ostaa...
Ideana mun kyselyssä oli se että mitä voisi pitää arvona niin sanotulle erikoiselle autolle...kyllä minäkin noitten perusrimpuloiden hinnat tiedän :D
kilometreistä sen verran että ne on hyvinkin helppo päätellä jopa tuontiautosta kun viitsii avata koneen ja tsekata sisuskalut...ne kertoo todelliset kilometrit.
autokauppaan kun menet ja tarjoat niin sanotaan että varusteista ei hyvitetä,mutta menepäs ottamaan ne pois niin johan alkaa vinkuminen...kokemusta on :wink:
aina ei voi, eikä kannata arvioida auton arvoa taulukoiden mukaan....

nooh...mulla ei pakottavaa tarvetta myynnille ole joten taidan jättää opelixin tallin perälle seisomaan ja odottelemaan parempia aikoja :D

Kiitos kumminkin palautteesta....
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Leksa »

jamboy kirjoitti:Tuo hintahan riippuu monestakin asiasta. Tuontiautosta en itse maksaisi paljoakaan, sillä ne on suurella todennäköisyydellä varmuudella ruuvattuja, vaikka myyjät yrittävätkin aina vikistä kuinka "minun milestä kilometrit pitää paikkansa" blaa blaa blaa.
Johon aTa sanoi:Tuota kommenttia kyllä ihmettelen sikäli, että miten se Suomen suolassa uiminen sitä autoa parantaa, jos on esimerkiksi 2 samanlaista autoa myytävänä, toinen on myyty uutena Suomessa ja ajettu 250000-300000 km ja on aivan ruosteessa ja toinen on myyty uutena jossain toisessa Euroopan maassa (Saksa, Ruotsi, Ranska, Italia jne) ajokilometreistä ei ole tarkkaa tietoa, mutta auto on siisti ja vähäruosteinen. Lisäksi tässä jälkimmäisessä on sellaisia tehdasvarusteita joita ei siinä ensimmäisessä ole ja saattaa mallikin olla sellainen joita ei ole uutena myyty Suomessa kuin muutama.

...Aamen!

..ja vielä edittiä:ei nyt jamboynkaan pidä mennä itselleen uskottelemaan
että "suomi"auton mittarilukema pitäisi paikkaansa,tiedossa kun on että eräänlainen "kansanhuvi" ruuvaaminen on täällä(kin)... :roll:
GTS 3.2
taippa
'Kadett'
'Kadett'

ATA....et voisi enää enempää olla oikeassa :D
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Mä en halunnut luoda negatiivista kuvaa sun autosta ja sen myymisestä. Tosiaan tuontiautoja en arvosta ja sen vuoksi en niistä ole valmis paljoa maksamaan. Noita farkkuja tosiaan C30SE -koneella ei paljoa markkinoilla ole, itsellenikin sellainen toki kelpaisi. :wink:

Jamboy....no hätä....eli en vetänyt hernettä nenään :wink:
jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen...ja niinkuin sanottua,mielipiteet ovat kuin persereikiä...kaikilla on sellainen(paitsi muumeilla,johtuen piirtäjän mielikuvituksesta) :D
itsekään en ennen arvostanut tuonti-autoja mutta nyt huomannut että suurin osa paljon paremmassa kunnossa kuin suomi autot ja paremmilla varusteilla.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Leksa kirjoitti:
että "suomi"auton mittarilukema pitäisi paikkaansa,tiedossa kun on että eräänlainen "kansanhuvi" ruuvaaminen on täällä(kin)... :roll:
Sen vuoksi ostinkin "vain" 290tkm ajetun Opeliskin... :wink:
En itselleni mitään uskottelekkaan, sen on vain mun periaate.

Viesti Kirjoittaja Leksa »

jamboy kirjoitti:
Leksa kirjoitti:
Sen vuoksi ostinkin "vain" 290tkm ajetun Opeliskin... :wink:
En itselleni mitään uskottelekkaan, sen on vain mun periaate.

Oukkidoukki,oli vaan pakko muistuttaa että Soomessakin on epäreiluja/epärehellisiä ihmisiä :o
GTS 3.2
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

kannattaa sitä autoa myydessä muistaa se että ne lisävarusteet ovat vain murto-osan hintaisia jos vertaa siihen mitä itse on maksanut.
eli ei voi olettaa, että hilavitkuttimista saa monta tonnia lisää.

eli itse auto ja sen kunto sen hinnan määrittää. tietysti voihan sitä löytää sopivasti höynäytettävän ostajankin ;)
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
taippa
'Kadett'
'Kadett'

itseasiassa tänä päivänä tuntuu siltä että varusteet enemmänkin määrittelee auton hinnan ja arvon...niin hassulta kuin se tuntuukin :-?
Kaikenmaailman vanhoista riisikupeistakin saa kovia hintoja kunhan on edes vähän "thyyning" :D
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

ata kirjoitti:
Tuota kommenttia kyllä ihmettelen sikäli, että miten se Suomen suolassa uiminen sitä autoa parantaa, jos on esimerkiksi 2 samanlaista autoa myytävänä, toinen on myyty uutena Suomessa ja ajettu 250000-300000 km ja on aivan ruosteessa ja toinen on myyty uutena jossain toisessa Euroopan maassa (Saksa, Ruotsi, Ranska, Italia jne) ajokilometreistä ei ole tarkkaa tietoa, mutta auto on siisti ja vähäruosteinen.
No tuota kommenttia minäkin ihmettelen! Kun olin saksassa töissä niin eräänä kylmempänä aamuna ajoi baanalla 4 suolarekkaa rinnakkain vastaan. Että se siitä ettei muualla suolata!?
taippa
'Kadett'
'Kadett'

Himopeli sanoi:
No tuota kommenttia minäkin ihmettelen! Kun olin saksassa töissä niin eräänä kylmempänä aamuna ajoi baanalla 4 suolarekkaa rinnakkain vastaan. Että se siitä ettei muualla suolata!?

nyt voi asia olla niin että olet kyllä nähnyt omiasi?
itse rekkaa euroopassa työkseni ajan,enkä ainuttakaan suola-autoa ole urani aikana nähnyt...lukuunottamatta pahoja lumimyrskyjä jolloin ns:auraus ja suolaus kalusto lähtee liikkeelle,ja tämä on todella todella harvinaista.
toisekseen euroopassa ei käytetä edes ns.suolaa.....
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

taippa kirjoitti:itseasiassa tänä päivänä tuntuu siltä että varusteet enemmänkin määrittelee auton hinnan ja arvon...niin hassulta kuin se tuntuukin :-?
Kaikenmaailman vanhoista riisikupeistakin saa kovia hintoja kunhan on edes vähän "thyyning" :D
nuoret poijjaat ostaa kalliilla vaikka mitä siinä toivossa että jos sillä irtois paremmin .... :D
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Vastaa Viestiin