astra,calibra,vectra c20xe omistajat!! paisuntsäiliö ongelm?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

astra,calibra,vectra c20xe omistajat!! paisuntsäiliö ongelm?

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

Elikkä oma auto siis e-kadett ja ihan orkkis c20xe. ongelmana paisuntasäiliön nestepinnnan anturin rikkoontuminen/jumittaminen ja osatoimtukselta kyselin uutta ja mistään ei enään saa koska anturi kiinteenä paisuntasäiliössä. eli uutta paisaria siis ei löydy mistään. oiskohan edellämainituissa autoissa jollain vastaavalla systeemillä toteutettu jäähdytysnesteen tason anturi joka on erikseen liitettynä check controlliin?

Ei siis haittaa vaikka tasoanturi olisi korkissa kunhan se olisi vain checkcontrollin kanssa toimiva ja muutenkin samanmallinen kuin kadetissa. Jos on kuvia em. autojen paisareista niin niitä saa siis lähettää sähköpostiin. näin selvitän että käykö jonkun toisen samalla koneella olevan auton paisari mahdollisesti tilalle niin saisin tilattua uuden.

Turha siis ehdotella et yhdistä johdot niin sillä siitä selviää, koska haluaisin toimivan anturin tsydeemin jos se vain on mahdollista, koska se on jo kerran pelastanu kansipahvin palamiselta, ilmoittamalla aiheellisesti nesteiden katoamisesta.

ja suoraakin tietoa siis sopivuuksista toki saa laittaa :D
kiitoksia jo etukäteen vastauksista :wink:
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ainakin Vectrassa ja Calibrassa tuo check controlin anturi uimureineen on paisarin korkissa, ei itse säiliössä.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

ata kirjoitti:Ainakin Vectrassa ja Calibrassa tuo check controlin anturi uimureineen on paisarin korkissa, ei itse säiliössä.
Samoin Omegassa

JiiPee
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

MV6:ssa onkin mollukka paisarin pohjalla.
(ja sama ongelma->hälyyttelee vaikka nestetasot ok)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

On muuten naurettavan heikkoa tekoa tuo jäähdytinnesteen pinnan anturi. Mullakin Vectrassa huomauttaa kokoajan vähäisestä nesteen määrästä, vaikka nestettä on riittävästi.
Ostin purkamolta uudemman '99 Vectran anturillisen säiliön, ja kuvittelin sen olevan kunnossa. Mutta rikki oli sekin. :cry:

E: Ja niin, mulla on anturi säiliön pohjalla.
kantti_GSI
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kantti_GSI »

mulla hälytteli kans ihan turhasta.. otin korkin lavuaarille ja suihkuttelin siihen liuotinta ja samalla liikuttelin uimaria edes takas niin kauan kunnes se liikkui riittän liukkaasti sit ei kun korkki kiinni ja ongelmia ei ole ollut sen jälkeen...
Kadett GSI 2.0 16V
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

kantti_GSI kirjoitti:mulla hälytteli kans ihan turhasta.. otin korkin lavuaarille ja suihkuttelin siihen liuotinta ja samalla liikuttelin uimaria edes takas niin kauan kunnes se liikkui riittän liukkaasti sit ei kun korkki kiinni ja ongelmia ei ole ollut sen jälkeen...
Onkos kantilla alkuperäinen gessi vai miks sulta löytyy myös kannessa oleva anturi?
oiskohan mahdollisesti gsi astran paisari?
kiitoksia vastauksista :D :D
, siis taidankin saada ainakin jonkun opelin paisarin jossa anturi pelaa, tai sit vaan täytyy tyhjenttä nykyinen ja selvittää kunnolla miten se anturi oikein mittaa sitä nesteen pintaa, koska selkeätä koho systeemiä ei näy.
Saintiel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Saintiel »

Mulla ainakin alkuperäsen GSI 2.0 kadetin 16v paisarissa se anturi siinä korkissa! 90 kone.
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Saintiel kirjoitti:Mulla ainakin alkuperäsen GSI 2.0 kadetin 16v paisarissa se anturi siinä korkissa! 90 kone.
mul sama vuosimalli mut mulla absit ja sulla vissiin ei oo?? sitä en tiedä et miks absillisessa pitää olla anturi pohjassa eikä korkissa.
kantti_GSI
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kantti_GSI »

koska absillisessa on säiliö aivan erilainen ja eri puolella...
Kadett GSI 2.0 16V
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Jaa ite en oo nähnyt alkup. 16 v gsi-kadeteissa muualla kuin sen oikeen etutolpan takapuolella olevia paisareita. No sit tietenkin oon nähnyt niitä kissanpissasäiliöitä tekniikanvaihdokeissa siinä vasemman etutolpan vieressä. siksi ihmettelinkin et onko samanlaisia paisareita myös absittomassa mut ei näköjään oo. täytyy verrata siis paisaria vaik astran gsi 16v paisariin jossa absit.

Kiitti tiedoist 8)
|Niksu|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja |Niksu| »

korkissa on gsi astran abs llisessa säiliössä
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

NO sekin kävis jos se synkkaa kadeemin check controllin kanssa.
Vastaa Viestiin