korrek kestovaha vai joku kalliimpi autoglym

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
blueberry05
'Admiral'
'Admiral'

korrek kestovaha vai joku kalliimpi autoglym

Viesti Kirjoittaja blueberry05 »

montako vahauskertaa jne=? muita kikkoja vahaukseen? metallintummahko opeli
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Corsan ohjekirjassa on maininta, että auto pitää vahata aina, jos se on pesty liuottavalla pesuaineella, mutta en nyt ihan tuohon lähtisi. Pääsääntönä on, että auto vahataan aina, kun vesi ei enää helmeile maalilla. Minimi taitaa olla kaksi kertaa vuodessa, mutta itse vahaan kesällä noin neljä kertaa ja talvella pari kertaa. Ihan motivaation mukaan.

Sitä paremman tuloksen saa, mitä huolellisemmin levityksen ja kiillotuksen tekee ja kuinka monta kerrosta vahaa laittaa. Itse laitan aina kaksi kerrosta kerralla ja jos jaksaa, niin top coattia päälle.

Vahoja kannattaa vertailla itse ja päättää mistä pitää eniten. Ihmisillä on tämmöisistä asioista niin jyrkkiä mielipiteitä, että faktat peittyvät niiden alle. Ei kuitenkaan kannata halpisvahoja ostaa. Itse olen tänä kesänä tykästynyt tuohon Korrekin kestovahaan. Helppo levittää ja kiillottaa ja tuntuu hiukan Turtlen teflonia paremmalta. Huonona puolena tuossa Korrekissa on, että siitä ei tule kuivuessaan niin selkeää valkoista kalvoa kuin Turtlesta. Kiillotuksessa saattaa jäädä jokin paikka pyyhkimättä.

Ja voittihan tuo Korrekin kestovaha Auto bildin testinkin. Tuo testi oli mielestäni vaan aivan pyllystä, kun siinä ei sanallakaan puututtu itse vahojen kestoon. Testissä tutkittiin ainoastaan kiillon kestoa.
Kuva
erehdys nro:3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja erehdys nro:3 »

Tämän foorumin innoittamana siirryin turtlen vahoista hempelin käyttöön.Tuo hempel on todella helppo levittää ja kiillottaa.Ja tuntuu olevan pitkäkestoinenkin viellä.
Hempelhän on alunperin venevaha jotenka suolankestoa talvea ajatellen pitäisi olla.
Vectra voyager 1,8 16v aut -97,Kolmas kerta toden sanoo........
kemporempo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kemporempo »

Ilman muuta autoglymin punanen purkki vahaa ja sen jälkee kultanen purkki jotain ihme hartsikovike ainetta
kempo
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Joo siis liuotin pesu vain, jos aikoo vahata. Ite teen näin jos vain pesen.

1. huuhtelu ilman painetta (isot paskat pois)
2. huuhtelu paineella (pienemmän paskat pois)
3. vahashamppoon levitys sienellä (lika irti)
4. huuhtelu paineella (shamppoo vaha pois)
5. kuivaus säämiskällä (jotta ei jää vedenkuivumisjälkiä)

Sitten kun vahaan niin sama operaatio, mutta vahashampoon tilalle liuotin.

Korekin teflonia (nykyään tfx kait) on mielestäni kestävyydeltään hyvä.. Auto pysyy hyvän näköisenä pitkään. Kaikista helppokäyttöisin tämä ei ole, ja lähtee huonosti jos jostain pääsee vettä mukaan kun kiilottaa pois.

Yleensä pesen vahashampoolla seuraavana päivänä vahauksen jälkeen, jotta vaha lähtee kaikista koloista (kiveniskeymät) ja pinnoista.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

ekto kirjoitti:Joo siis liuotin pesu vain, jos aikoo vahata. Ite teen näin jos vain pesen.

1. huuhtelu ilman painetta (isot paskat pois)
2. huuhtelu paineella (pienemmän paskat pois)
3. vahashamppoon levitys sienellä (lika irti)
4. huuhtelu paineella (shamppoo vaha pois)
5. kuivaus säämiskällä (jotta ei jää vedenkuivumisjälkiä)

Sitten kun vahaan niin sama operaatio, mutta vahashampoon tilalle liuotin.

Korekin teflonia (nykyään tfx kait) on mielestäni kestävyydeltään hyvä.. Auto pysyy hyvän näköisenä pitkään. Kaikista helppokäyttöisin tämä ei ole, ja lähtee huonosti jos jostain pääsee vettä mukaan kun kiilottaa pois.

Yleensä pesen vahashampoolla seuraavana päivänä vahauksen jälkeen, jotta vaha lähtee kaikista koloista (kiveniskeymät) ja pinnoista.
Mitäs liuottimia käytätte?
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Enpä muista nimeä, mutta se on se biologinen/ympäristöystävällinen liuotin mitä myydään kaikilla huoltoasemilla. Vihreetä tekstiä kylessä...
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

autoglymiltä tullut uus vaha mustalla etiketillä Ultra Deep Shine tarkoitettu tummiin autoihin, tekee hyvän jäljen ja on yhtä helppo työstää ku punanen. töissä alettu käyttää erikoisempiin vehkeisiin 8)
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Laitetaampa tähän vähän OT kymysys. Eli mikä ois paras vahashamppoo?
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

ihan mikä vaan jos on hyvä vaha alla :P töissä käytetään nesteen kamaa
Jarnok
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

nuhapumppu kirjoitti:Laitetaampa tähän vähän OT kymysys. Eli mikä ois paras vahashamppoo?
Itse käytän korrekin vahapesua. Eipä tarvitse turhia hangata likaa irti, sen verran hyvin irrottaa lian.
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Hot wax.. Tais olla kilpikonna kamaa
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Itse käytän vahana noita autoglymin punaista ja kultaista
mielestäni todella hyviä tuotteita..

On muutes 500 postaus :D
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Ite käytän Shellin kamaa.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

liuotinpesu luonnollisesti taitaapi poistaa vahapintaa...mutta itse oon huomannut, että liuotinpesuja ei tartte ollenkaan, jos vahaa auton riittävän usein. (siitä en sitten tiedä mikä on riittävä, riippuu varmaan vahastakin)

Itse olen käyttänyt aina turtlen värivahaa, kun sillä saa niin hienosti korostettua auton alkup. väriä. (ainakin vähäksi aikaa)
Seuraavaks vois ihan vertailun vuoksi koittaa jotain muuta vahaa, esim. korrekkia...kun ei raaski niitä kalliita auto-glymin tuotteitakaan. :(
Vastaa Viestiin