Verhoilun pesu?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
tero76
'Senator'
'Senator'

Verhoilun pesu?

Viesti Kirjoittaja tero76 »

Eli jos jollakin on tietoa mikä laite tähän hommaan kannattaa hommata niin kiitos. Joku höyrypesuri vai märkäimuri? Merkkejäkin saa suositella. Ja menetelmiä. Pestävät kangaspenkit ovat likaiset, älyttömän pölyiset ja niitä on paljon. Laite tulee kuitenkin harrastekäyttöön.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Verhoilun pesu?

Viesti Kirjoittaja Appura »

tero76 kirjoitti:Eli jos jollakin on tietoa mikä laite tähän hommaan kannattaa hommata niin kiitos. Joku höyrypesuri vai märkäimuri? Merkkejäkin saa suositella. Ja menetelmiä. Pestävät kangaspenkit ovat likaiset, älyttömän pölyiset ja niitä on paljon. Laite tulee kuitenkin harrastekäyttöön.
Itse olen pessy höyrypesurilla ja olen ollut tyytyväinen pesu tulokseen..
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Duunista olen itse lainannut painehuuhtelulaitteen.
Muuten periaatteeltaan kuin vesi-imuri,mutta siinä on suulakkeessa vesisuutin,jolla pintaan puhalletaan paineella vettä ja imetään sitten samalla vedolla pois.

Ensin vaan suihkepullolla vaikkapa pyykinpesuaineliuosta pintaan ja tarvittaessa hetken vaikutusajan jälkeen hankaus jollain harjalla tms.
Tämän jälkeen huuhtelu yllämainitulla härvelillä.

Paras tehdä aurinkoisena lämpimänä kesäpäivänä,niin penkkeihin jäävä kosteus haihtuu nopeasti.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Ite kävin edellisestä autosta penkit pesemässä paikallisessa autoliikkeessä.Laite oli sellanen ison märkäimurin näköinen laite,mutta siinä oli sellanen ruiskusuutin systeemi,jolla ensin levitettiin pesuaineet.Sitten vaan penkit imastiin ja tuli aivan helkkarin puhdasta ja raikasta... 8)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

^^kenelläs kävit, järvelläkö?
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Autotalolla kävin toissatalvena...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Megaman kirjoitti:Ite kävin edellisestä autosta penkit pesemässä paikallisessa autoliikkeessä.Laite oli sellanen ison märkäimurin näköinen laite,mutta siinä oli sellanen ruiskusuutin systeemi,jolla ensin levitettiin pesuaineet.Sitten vaan penkit imastiin ja tuli aivan helkkarin puhdasta ja raikasta... 8)
Se on juuri tuo painehuuhtelulaite.
Itse mielummin suihkutan pesuaineet ensin ja sitten pelkkää vettä koneeseen, niin ei jää pesuainejäämiä turhaan penkkeihin.

Kannattaa ainakin kahteen kertaan huuhtoa penkit,vaikkei kovin likaiset olisikaan.
On meinaan se tokakin huuhteluvesi aika p*skaista
tero76
'Senator'
'Senator'

Tekeekös noilla pesevillä imureilla mitään? Nuo painehuuhtelulaitteet on kuitenkin siellä 1000euron hujakoilla, ja tuollaisen pesevän saa 300 euroon (kärcher).
nico.567
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nico.567 »

tero76 kirjoitti:Tekeekös noilla pesevillä imureilla mitään? Nuo painehuuhtelulaitteet on kuitenkin siellä 1000euron hujakoilla, ja tuollaisen pesevän saa 300 euroon (kärcher).
Kannattaa käydä vuokraamassa jostain pesulasta, ja pestä koko kaveri/tuttavapiirin autot samalla. Maksaa n. 20 euroa/vuorokausi.
tero76
'Senator'
'Senator'

No oikeastaan tuommoinen muutaman satasen imuri maksaisi kyllä itsensä takaisin parissa päivässä, jos semmoisella mitään tekee. Niin, tekeekö?
Vastaa Viestiin