Tuulilasin pyyhkijät tärisee/hyppii käytettäessä
-
Osku
Tuulilasin pyyhkijät tärisee/hyppii käytettäessä
Mitäköhän olis tehtävissä, kun sateella lasinpyyhkijät ei kulje tasaisesti lasin pintaa pitkin, vaan täristää tai sellai "tökkii" hieman...ja pitää ääntä - todella ärsyttävää. Tosin se ei aina ole niin paha, en tiedä mikä siihen vaikuttaa.
Sulkien vaihtaminen ei juurikaan auta, ehkä himpun verran - mutta syy ei varmaan ole niissä.
Kun heiluttaa sitä sulan vartta, niin siinä tapissa, johon varsi tulee kiinni mutterilla, tuntuu hieman välystä - en tiedä onko normaalia?
Mites auttaisko jos vähän taivuttais niitä varsia? mutta mihin suuntaan?!?!
Sulkien vaihtaminen ei juurikaan auta, ehkä himpun verran - mutta syy ei varmaan ole niissä.
Kun heiluttaa sitä sulan vartta, niin siinä tapissa, johon varsi tulee kiinni mutterilla, tuntuu hieman välystä - en tiedä onko normaalia?
Mites auttaisko jos vähän taivuttais niitä varsia? mutta mihin suuntaan?!?!
Re: Tuulilasin pyyhkijät tärisee/hyppii käytettäessä
Jos sulka on kiinni vähän niinkuin "akselilla" siinä pyyhkijän varressa sulan rungossa olevien reikien läpi, niin ota koko kiinnityshässäkkä irti ja vaihda sulkien mukana tuleviin muoviklipsuihin. Tuolla hyväksi havaitulla keinolla sulka on varressa paljon tukevammin kiinni eikä pompi lasilla.Osku kirjoitti:Kun heiluttaa sitä sulan vartta, niin siinä tapissa, johon varsi tulee kiinni mutterilla, tuntuu hieman välystä - en tiedä onko normaalia?
Mitsubishi Outlander 2.4 AT -04
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
-
janir82
- 'Kapitän'

- Viesti:
Löysin tämmöisen aiheesta :
Jokaisen pyyhkijänsulan saa hiljaiseksi helposti itse säätämällä!
Sulan ääntely ja narina johtuu siitä, että sulka on väärässä kulmassa lasiin nähden.
Kun sulka on "vastahankaan" toiseen suuntaan niin sulka hyppii tai narisee.
Tämä voi johtua siitä, että joku on vääntänyt pyyhkimiä jossain vaiheessa.
Säätö on hyvin yksinkertaista. Sen voi tehdä vaikka kahdella, pienellä jakoavaimella
pitäen kiinni varresta jonkin matkan päässä toisistaan ja vääntämällä jakoavaimia
eri suuntiin siihen suuntaan mikä poistaa narinan.
Mitä pienempi on sulan liikkumakulma sitä helpommin se narisee.
Ei tarvita mitään kalliita erikoissulkia vaan asian voi helposti säätää itse.
Jos vanhat sulat narisevat ja haluaa jostain syystä vaihtaa trendisulkiin
kannattaa ehdottomasti ennen vaihtamista säätää vanhoilla kohdalleen
koska narina on merkki siitä, että sulka on väärässä asennossa.

Jokaisen pyyhkijänsulan saa hiljaiseksi helposti itse säätämällä!
Sulan ääntely ja narina johtuu siitä, että sulka on väärässä kulmassa lasiin nähden.
Kun sulka on "vastahankaan" toiseen suuntaan niin sulka hyppii tai narisee.
Tämä voi johtua siitä, että joku on vääntänyt pyyhkimiä jossain vaiheessa.
Säätö on hyvin yksinkertaista. Sen voi tehdä vaikka kahdella, pienellä jakoavaimella
pitäen kiinni varresta jonkin matkan päässä toisistaan ja vääntämällä jakoavaimia
eri suuntiin siihen suuntaan mikä poistaa narinan.
Mitä pienempi on sulan liikkumakulma sitä helpommin se narisee.
Ei tarvita mitään kalliita erikoissulkia vaan asian voi helposti säätää itse.
Jos vanhat sulat narisevat ja haluaa jostain syystä vaihtaa trendisulkiin
kannattaa ehdottomasti ennen vaihtamista säätää vanhoilla kohdalleen
koska narina on merkki siitä, että sulka on väärässä asennossa.

-
Osku
Re: Tuulilasin pyyhkijät tärisee/hyppii käytettäessä
siis se on niillä muovikiinnikkeillä, mitkä tulee sulkien (ainakin bosch) mukana - eihän ne muuten siinä varressa edes pysy, sillä siinä itsessään ei ole varsinaisia kiinnikkeitä -> varsi on vaan sellai taivutettu "koukulle".TA-K kirjoitti:Jos sulka on kiinni vähän niinkuin "akselilla" siinä pyyhkijän varressa sulan rungossa olevien reikien läpi, niin ota koko kiinnityshässäkkä irti ja vaihda sulkien mukana tuleviin muoviklipsuihin. Tuolla hyväksi havaitulla keinolla sulka on varressa paljon tukevammin kiinni eikä pompi lasilla.Osku kirjoitti:Kun heiluttaa sitä sulan vartta, niin siinä tapissa, johon varsi tulee kiinni mutterilla, tuntuu hieman välystä - en tiedä onko normaalia?
-
Osku
AijjaaHelpless kirjoitti:Mielenkiintoista.ämvee6 kirjoitti:Laita lasiin 5sateesta ainetta. Narina loppuu, eikä kyllä ole pakko käyttää pyyhkimiäkään maantienopeuksissa.
Pari vuotta tullut käytettyä enkä ole mitään haittavaikutuksia havainnut.
Suosittelen
Minulla tuo 5 sateesta aine juuri aiheuttaa sulkien pomppimista.
Ostin citymarketista just tota 5sateesta litkua ja nyt oon ajeluttanut sitä takakontissa 2vkoa.. ollu niiiin kiirus, etten ole kerennyt testaamaan.
Pitää kai sitten jättää laittamatta tuulilasiin, sivulasit kai vois tuolla vetästä.. ja ehkä tuulilasin sisäpuolelta, niin valuu roiskeet pois kun ajaa pärisyttelen..
-
Osku
Kannattaahan tuota koittaa.pki kirjoitti: Aijjaa![]()
Ostin citymarketista just tota 5sateesta litkua ja nyt oon ajeluttanut sitä takakontissa 2vkoa.. ollu niiiin kiirus, etten ole kerennyt testaamaan.
Pitää kai sitten jättää laittamatta tuulilasiin, sivulasit kai vois tuolla vetästä.. ja ehkä tuulilasin sisäpuolelta, niin valuu roiskeet pois kun ajaa pärisyttelen..![]()
![]()
Tuo minun aineeni on kuitenkin jo 3 vuotta vanhaa
Voi olla että on ajan hammas siihen jo purrut
-
AussiVectra
- 'Senator'

Joo taalla sita 5 sateesta myydaan nimella RainX, varmasti samaa kamaa, haisee eettertille. mulla oli sama vika etta pomppi muutama vuosi sitten, taa uudempi kama on parempaa ja pyyhkijat luistaa hyvin ja tasaisesti. heita vanhat 5sateet pois ja osta uutta kamaa ja lasiin vaan. itse laitan joka toinen kuukausi kun sen kanssa ei tartte kayttaa lasinpyyhkijoita sateella. laitan sivulaseihin kanssa. kun sita laitetaan lasiin niin ei pida pyyhkia pois vaan suihkuttaa hienolla vesisuihkeella kiiltavaks, ei hinkkaamalla rätilla.
Hanski
Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe