B-Vectran syylärin muovipäädyn hitsaus?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Kashmir
'Kadett'
'Kadett'

B-Vectran syylärin muovipäädyn hitsaus?

Viesti Kirjoittaja Kashmir »

Eli -97 B- Vectrassa alkoi jäähdytin vuotamaan repsikan puolen yläkiinnikkeen kohdalta.
ja vuotokohta kiinnitystapin juuressa oleva pieni hiushalkeama.

Syyläri on muuten hyvässä hapessa, joten voisi koittaa paikata ennen kuin hakee uuden.

Hitsaamalla? ja miten tuo tapahtuisi?
Liimaa? Liimatiivistemassassa tai kuumaliimassa ei riitä lämmönkesto.
Kuumaliima kokeiltu, vaikka sulamispiste luvattiin 160 astetta.
Putsaantui omia aikojaan pois.

Täytyis saada kuntoon kun emäntä naputtaa joutuessaan ajeleen Fiatilla töihin.
ananias
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ananias »

Kokeile ensimmäisenä hitsata sitä tinakolvilla. Sulatat kunnolla molempia muovipintoja niin pitäisi kestää. Olen pari itse korjaillut töissä.
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

muistaakseni on niitä tiivistysaineita, jotka kaadetaan syyläriin sisälle. Viimeksi kun jouduin käyttämään moista konstia (n.3 vuotta) niin ei ollut enää vuoto-ongelmia, mutta en tiedä toimi kys. tapauksessa... voihan sitä aina kokeilla. (toimi ainakin kun kennostossa oli repsakoitumista)
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
ast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ast »

Hitto kun en muista minkä merkkistä/nimistä liimaa se oli, mutta onnistuneesti liimasin omasta muovipäätysestä syylarista koko letkulähdön takaisin kiinni.
Tuolta mä sen hain ->
http://www.automuovikem.fi/
Korjailevat samalla 2k liimalla puskureita yms, muovihitsauksen lisäksi.
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Mulla hajos C Ascosta kans toi muovipääty joskus pari vuotta takaperin, vetelin kunnon setin liimatiivistemassa päälle(aika pitkä hiushalkeama) Kyllä se sen aikaa kesti että paik. A-Tarvike toimitti uuden syyläri. Oli hienoo kun keskellä kaupunkia vetäs paineella kaikki mehut pakosarjan päälle :roll:
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

J.Toivanen kirjoitti:muistaakseni on niitä tiivistysaineita, jotka kaadetaan syyläriin sisälle. Viimeksi kun jouduin käyttämään moista konstia (n.3 vuotta) niin ei ollut enää vuoto-ongelmia, mutta en tiedä toimi kys. tapauksessa... voihan sitä aina kokeilla. (toimi ainakin kun kennostossa oli repsakoitumista)
Juu kyllähän ne vuodot tukkii,mut voi tukkia muutakin,olen kuulut että noiden "paikkausaineiden" käytön jälkeen on lämmöt tupannu nouseen vähän turhan korkealle,kesällä kaupunkiruuhkassa kiva kun lämmöt heiluu satasen pintaan :roll:
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Joo, nuo syylärin paikkausaineet täytyisi lailla kieltää. Taikka ainakin muuttaa niiden nimeksi lämppärinkennojen tukkimisaine. Ei ne toimi noissa muovisyyläreissä, vanhoissa kupariputkissa ne jotenkin toimi mutta kyllä tuo sementti on erittäinkin huono vaihtoehto korjaukseen. Mulla oli joskus Vectrassa sama vika ja hain suosiolla uuden syylärin. Se ei kuitenkaan maksa paljoa ja kun se liimauskorjaus joku kaunis päivä hajoaa (luonnollisesti jossain lomamatkalla tms) ja varsinkin kun sen vielä päästää ylikuumenemaan ja polttamaan kansipahvin niin tulee syylärille yllättävän kova hinta. Lähinnä nuo liimaukset toimivat väliaikaiskorjauksiin, itse en ainakaan ole vielä moiseen liimaan törmännyt joka kestäisi tuommoista. Se on kuitenkin aika kovassa käytössä kun siinä on aika paljon paineen/lämmönvaihteluita ym.
Kashmir
'Kadett'
'Kadett'

Paikkausainetta siihen tuli laitettua jo keväällä ja kesti tähän asti.
Letkulähtö olikin enemmän halki kuin ensinäkemältä vaikutti.

Kokeilin kuitenkin kuumailmapuhallinta ja tinakolvia, mutta muovilaatu
tuntui olevan sellaista että sulaessaan muodosti kuplia -> jäi huokoiseksi ja tihkui läpi.

Motonetissä syyläri näkyy olevan 158 €, onkohan jossain huokeammalla?
Vaikka ei tuokaan kallis ole.

Kuinkas järjestelmä muuten näppärästi ilmataan?
Kashmir
'Kadett'
'Kadett'

Vastataanpa itse: Jäähdytinpalvelu M. Vuorinen HML 107 €
Vertailun vuoksi: Sveitsinportinauto Hyvinkää: 207 €
Vastaa Viestiin