x16xel öljynkulutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

x16xel öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja ocf240179 »

Autoon vaihdettiin merkkiliikkeessä venttiilinvarren kumit öljynsyönnin takia 140tkm ajettu.Ja tämän yhteydessä vaihdettiin samal öljyt.Olin ajanu tämän jälkeen 2200km,ja öljyä syönyt mittatikun ylärajasta melkei alarajaan,eli n. 1litran. :cry: Tämähän tarkoittaa äkkiseltään laskettuna sitä,että kun öljynvaihtoväli on 10tkm,että minun pitäisi ostaa vaihtovälille toinen 4l tonkka öljyä,ei prkle!!!! :evil: Kävin kyselemässä liikkeestä,että onko tämä muka normaalia,ja täytyisikö tehdä jotain.Sanovat,että tehdään forte-käsittely alux.
Minä vaan pahasti epäilen,et se fortekäsittely ei lopeta tätä öljynsyöntiä,meikä saa vaan maksaa melkei tyhjästä tolkuttomasti.Alkaa hermot,ja rahat loppua tän Vectran kans elämises!Muita vikoja ei onneksi vielä ole ollut,että muuten hyvä auto ajaa,varsinkin ku on alustasarjakin :wink:
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

...niin ja jos olisi jo venttiilinvarrenkumien vaihdon yhteydes tehty tuo fortekäsittely,niin meikä olis säästäny yhden öljynvaihdon,ja suodattimen.Noh sit se vasta kallista on,jos toi öljynsyönti ei lopu ja joutuu purattamaan tota hemmetin mottia enemmän vielä.Alkaa jo tuntua,et kohta on yx opelisti taas vähemmän.Täytyy jo alkaa harkita ton laittamista kiertoon tosiaan sitten.Saa joku muu maksaa jatkuvasta öljynkulutuksesta ja viel mahdollisesta konerempasta sitten,heh.Meinaan tämä on jo kolmas Opelixi mulla.Eka oli 1,8iFrisco Kadett-91,sit Astra 1,8-16i Sport -95,ja nyt Vectra 1,6-16 -98!Ja parhaiten näistä on toiminu toi Kadetti!En tiedä mikä näitä Opelin 16vee koneita vaivaa,tai sit vaa huonoo tuuria mul :( Mut alkaa usko loppumaan Opeleihin tosissaan kohta.
Rico
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Rico »

Itellä On tigrassa x16xe
Öljynkulutus noin 0.5l/1000km.

Ventiilikopan tiivisteet vuosi ja suoraan tulppien päälle sekä kastelen lohkon.. öljynkulutuksesta selvisin sillä, et vaihdoin ventiilikopan tiivisteet ja laitoin siihen kuumankestävää silikoonikittiä (musta RTV) molemmille puolille tiivistettä ja eipä ole sen koomin vuotanut... tuosta öljystä mikä oli tulppien päällä tuli myös käytntihäiriö sytysykseen kun kipinä maadottui ventiilikoppaan kun tulppien päällä oli parisenttiä öljyä.
Muista vaihtaa myös pulttien O-renkaat
Hintaa remontille tuli noin 20€
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

Eipä vuoda mulla ainakaan ulospäin öljyä mistään,ku on tutkittu.Mutta täytyy sanoa,et on paskaa laatua opelin moottorin osat,kun vähän yli 100tkm ajettuihin vaihdellaan venttiilinvarren kumeja,ja joudutaan muutakin koneremonttia tekemään :evil: :evil: :evil:
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

Eipä vuoda mulla ainakaan ulospäin öljyä mistään,ku on tutkittu.Mutta täytyy sanoa,et on paskaa laatua opelin moottorin osat,kun vähän yli 100tkm ajettuihin vaihdellaan venttiilinvarren kumeja,ja joudutaan muutakin koneremonttia tekemään :evil: :evil: :evil:
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Noistahan on tavattu alikokoisia mäntiä.

j.h
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

Olen lukenu täältä,että jossai vm.95 x16xel moottoreis olis ollu alikokoisia mäntiä,mut tiedä vaik on tässäki-98:ssa??
Club16
'Kapitän'
'Kapitän'

Alikokoista

Viesti Kirjoittaja Club16 »

Jos padasta oikeasti löytyy alikokoiset männät, eiköhän silloin ole valmistajan/maahantuojan maksettavaa ainakin osa. Tätä voisi tiedustella kuluttajaviranomaisilta. Kysehän on valmistusvirheestä mikä lain mukaan on korvattava myös takuun loppumisen jälkeenkin.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljon veloitettiin ohjurinkumien vaihdosta.Omaani kyselin ja sain noin 1ke tarjouksen.Onneksi omassa ei vielä öljyn kulutus oo hirvittävää.
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

Liike tuli vastaan hinnassa,koska auto oli heiltä ostettu,ja ostosta oli kulunut vasta vähän aikaa.Tinkimisen jälkeen jouduin maksamaan kolmasosan remontista n,190e.Ja sekin jo vitutti ihan kivasti :evil:
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

Maanantaina kävin muuten paikallisella merkkiliikkeellä,ja tekivät nyt sen forte-käsittelyn.En ole viel kerennyt paljoa ajella,mutta täytyypi tarkkailla kuinka kuluuko öljyä edelleen normaalia enemmän.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Eipä toi 190e vielä kovin paljon oo näissä autohuolloissa/remonteissa
Nismo, millo lie taas ajos
Rico
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Rico »

Vaihdoin -06 keväällä 97-tigran (x16xe) 03-g-astraan z16xe ja minkään näkoistä öljynsyöntiä ei ole ilmennyt. (ainakaan viellä.) Kevään jälkeen ajettu 15tkm. Huomioita mitä löytyy, että astran moottori ei ole yhtä kierrosherkkä ja vääntö tulee parisataa kierrosta alempana. sekä pehmeästä värinättömämmästä moottorin ripustuksesta johtuva moottorin nytkähtely häiritsi aluksi.
Olen itse epäillyt ahdistaako suoraan pakosarjassa oleva katti enemmän kuin tigran pakoputken alussa oleva? Tosin onhan imusarja+putkisto eri sekä todennäkoisesti moottorin ohjelmma erilaisia.
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

timppa1 kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljon veloitettiin ohjurinkumien vaihdosta.Omaani kyselin ja sain noin 1ke tarjouksen.Onneksi omassa ei vielä öljyn kulutus oo hirvittävää.
Oulussa oli ainakin vielä pari vuotta sitten 500€ homma. muistaakseni.
Club16
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Club16 »

karvan reilut 300e Jyväskylässä ilman kannen irroitusta. Vuoden aikana on mennyt 0.5l öljyä 10000km matkalla kun ennen meni 1000km:lla saman verran.
Vastaa Viestiin