Omega ja vänkärin märkä jalkotila :(
Käytin aamulla autoa Shellin autopesussa ja kun aloin kuivaamaan auton laseja, huomasin että vänkärin etujalkotila oli ihan litimärkä. Ensimmäistä kertaa käytin tätä autoa autopesussa, mutta esim kovassa vesisateessa/käsipesussa en ole huomannut että jalkotila olisi märkä... Jos vesipumppu hajoaa niin laskeeko se vedet jalkotilaan vai mistä *itusta sinne on vedet tullut?
BMW e39
EX Opel Omega 2.5V6 -97
EX Opel Omega 2.5V6 -97
Avaa raitisilmasuodattimen tarkistus/vaihto luukku mikä on edestä katsottuna tuulilasin vasemman alareunan alapuolella oleva muoviluukku ja valota lampulla sinne kotelon pohjalle missä pitäisi näkyä veden poistoputki joka tulee konehuoneen puolelle, niin tämä putki on luultavasti tukossa. Ja lisäksi mikäli autossa on sisätilanlämmittimen haaroitusjohto tuotu sisälle raitisilmasuodattimen kotelon alapuolelta niin tarkista sen läpiviennin tiiveys. Jos raitisilmasuodatin on kastunut niin kannattaa se kuivata/vaihtaa.
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Luultavimmin sul on yks pohjan koritulppa irronnu sieltä jalkatilasta. Sieltä pääsee vettä ja matto kastuu.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Mulla B-Omegassa vuoto oli tuulilasissa eli liimaus oli auki!! Olin harjattomassa pikapesussa ja kyllä lattia kastui ja vähän kuljettajakin. Siis eiku harjattomaan pesuun ja tilannetta seuraamaan. Mullakaan ei vuotanut vaikka painepesurilla pesi, mutta harjattomassa pikapesussa vuoto selvisi heti.
Kerrohan kun vika selviaa.
Mulla B-Omegassa vuoto oli tuulilasissa eli liimaus oli auki!! Olin harjattomassa pikapesussa ja kyllä lattia kastui ja vähän kuljettajakin. Siis eiku harjattomaan pesuun ja tilannetta seuraamaan. Mullakaan ei vuotanut vaikka painepesurilla pesi, mutta harjattomassa pikapesussa vuoto selvisi heti.