Opel Astra -95 Jarrupalojen ja -levyjen vaihto

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
PP80
'Agila'

Opel Astra -95 Jarrupalojen ja -levyjen vaihto

Viesti Kirjoittaja PP80 »

Onko levyjen vaihto hankala homma 95 Astraan? Kun vaihtaa paloja, miten olette liikuttaneet jarrukengän mäntää saadaksenne uudet palat mahtumaan? -Puristimella? Onko muita asioita mitä pitäisi huomioida?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Jarrusatulan männät saa liikkeelle esim. papukaija pihdeillä puristamalla.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Eihän se hankalaa ole jos vaan vanhat osat lähtee suosiolla irti. Minulla yksi satulan kannakkeen pultti ja toinen levyn ruuvi oli aivan hel*etin tiukassa. Tuloksena murjoutuneet kannat ja hitsaushommia..
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Ei ehkä ihan oikein, mutta olen palauttanu ne männät kampeamalla isolla talttaruuvimeisselillä. Voi vaikka avata sitä ilmausruuvia niin palautuu helpommin. Eiks jarrulevyjen vaihdossa pidä irroitta nuo satulankiinnityspalat. Tarttet 10mm kuusiokoloavaimen siihen hommaan, pidä huolta siitä että pääset hyvin vääntämään. Itse väänsin hieman hankalasta paikasta, avain luiskahti ja se pultin kanta meni pyöreäksi. Sittten hankalampa jos joutuu koko tolppaa irroitta jotta saa tuhotun pultin irti. Voi olla yllättävän lujaa kiinni nämä pultit, ohjearvo kiristykseen on muistaakseni 95 Nm. Vuodet jumittavat toki tehokkaasti nämäkin pultit, laita vähän kuparirasvaa niin aukeaa hyvin seuraavan kerran.
Vastaa Viestiin