Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
pientä tiedustelua astra f Moottori on C16SE (8v 74kW) ja muistaakseni monipisteruisku. minkätyyppisiä tulppia suosittelette ja tulpanjohtosarjaa
motonetissäkin on monenlaisia
autossa on ollut tulpat jotakin WR8 alkuisia, onko nuo sitten bosh merkkiä vai mitenkä.
Tulpiksi hyvät on Boschin 4-kärkiset. Maksaa vähän enemmän kuin vakiot, mutta itse olen aina nelinkertaistanut niillä vaihtovälin joten halvemmaksi ne tulee. Ei mitään ongelmia ole ollut koskaan noilla nelinkertaisellakaan vaihtovälillä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Irmscher kirjoitti:Juu ei mitään käytännön merkitystä jollai hotwires piuhoilla. Testattu penkissä.
Kadetissa niillä oli aika suuri käytännön merkitys.
Tehot tippui ensimmäisen 20km jälkeen ja alkoi rötäämään niin perkeleesti.
Narut lähti takaisin kauppaan ja orggispiuhat tilalle.
Presterin kirjoitti:Aluperäiset on AC Delco ACCR42LXS, lisäksi käy Beru 14R-8DU4, Bosch WR8DC4, Champion RN9YCC ja NGK BPR6E-VG
Meinaakko että vain ja ainoastaan Delcon on orggiksia?
Kai ne sitten on huvikseen lätkiny GM-merkkejä näihin tulppiin joita oon opel-liikkeistä hankkinu, missään niissä ei tosin suoraan lue "Bosch", mutta koodit on ollu just toi WR8DC4 tai WR8DC ja GM-merkit tulpissa sekä pakkauksissa - voisko tuosta jotain päätellä?