F-Astran etutolpasta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

F-Astran etutolpasta

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Elikkä alkanu rutisemaan se oikeanpuoleinen etutolppa, naksuu tuolattii hurjasti kun kääntelee etupyöriä auton ollessa paikalla. Joskus voi naksua jos ajaa reippaammin nimismiehen kiharoissa. Ainakin koiranluu ehjä, ja sama koskee palloniveliä.
Tarttis vähän raadin mielipiteitä mitä osia kannattais hankkia. Ite olin ajatellu pelkästään tolpan ylälaakeria, minkä sais halvalla Motonetistä. Sais samalla nähdä mikäli Topran- merkkinen laakeri kestää edes ens vuoden katsastukseen, siis jos katsastan heti vuoden vaihteessa..... :P
Mutta miten yleistä että esim. se laakerin tukityyny vaurioituu? Eli kiinnostunut mikäli olette kohdanneet samaa onkelmaa, ja millä pääsitte eroon siittä?
Omppu MV6
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Omppu MV6 »

Katso että Joustintuen ylätuki on kunnossa.Eli konehuoneen puolelta palikka johon iskari ruuvataan kiinni...kumi tuppaa työntymään ulos päin jolloin lakerille tulee välystä ja pääsee lyömään sen rikki.Minulla kävi näin molemmilla puolilla.Toivottavasti saat jotain tolkkua tästä...
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: F-Astran etutolpasta

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

keltanokka kirjoitti:Elikkä alkanu rutisemaan se oikeanpuoleinen etutolppa, naksuu tuolattii hurjasti kun kääntelee etupyöriä auton ollessa paikalla. Joskus voi naksua jos ajaa reippaammin nimismiehen kiharoissa. Ainakin koiranluu ehjä, ja sama koskee palloniveliä.
Tarttis vähän raadin mielipiteitä mitä osia kannattais hankkia. Ite olin ajatellu pelkästään tolpan ylälaakeria, minkä sais halvalla Motonetistä. Sais samalla nähdä mikäli Topran- merkkinen laakeri kestää edes ens vuoden katsastukseen, siis jos katsastan heti vuoden vaihteessa..... :P
Mutta miten yleistä että esim. se laakerin tukityyny vaurioituu? Eli kiinnostunut mikäli olette kohdanneet samaa onkelmaa, ja millä pääsitte eroon siittä?
Öhöm...Ostin kylläkin Kadettiin Motonetistä viimetalvena molemmat ylälaakerit niin tuossakun etujouset vaihdoin n.1kk sitten huomasin että molemmissa välystä jo jonkin verran(ei aivan älyttömän paha jos vertaa vanhoihin), saa nähä miten käy katsastuksessa että meneekö läpi vielä. Mulla kadetti madallettu että sekin vaikuttaa tietenkin kestävyyteen..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Kiitoksia neuvoista! Pitänee yrittää tarkistaa tuo tukikumi, ehkä näkee jotain jo konehuoneen puolelta.
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tolpan yläosassa on sellainen lautanen, jossa on laakeri ja tämä on sulla tod.näk. sökö. Maksoi muistaakseni 6-9€...
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Tarkistin tuon oikeanpuoleisen kiinnityspalan, kun vertas vasemmanpuoleiseen palan niin näytti ihan siltä kun se kumi olis venyny. Ihan kuin jokin painais sitä kumia niin että se kaula pidempi. Irroitin ne molemmat kannet, iskarinkiinnitykset vaikutti olevan kireällä. Suihkutin CRC:tä spyöräkotelon kautta ja rutina loppui. Eli varmaan on sittte niin että sekä laakeri että se kumivaimennin tulleet tiensä päähän. Ei teillä olis muistikuvaa mitä maksaa alkuperäisosina?
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

keltanokka kirjoitti:Tarkistin tuon oikeanpuoleisen kiinnityspalan, kun vertas vasemmanpuoleiseen palan niin näytti ihan siltä kun se kumi olis venyny. Ihan kuin jokin painais sitä kumia niin että se kaula pidempi
eli siis se kumi venynyt niinkun sinne konetilan puolelle ja ylöspäin?
Mulla oli sellai, tosin se kumi jo irtoilikin siitä reunoilta...

Tässä jotain aiheeseen liittyen (ellet ole jo tätä lukenut):

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... sc&start=0

jos nyt siis kyse on samasta asiasta?
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu aivan oikein, osku. Se on tavallaan saanu kaulan se kumityyny. Tänään tarkastelin taas sitä tolppaa, ihan kun se laakeri tai joku naksuu pykälissä. Kun kättä pitää jousen kyljessä ja toinen käänttää rattia niin tuntee ihan jousessa miten naksahtaa terävästi.
Osku

Minulla on (lähes) aina naksahtanut tuo vas. etu, mutta vaan satunnaisesti ja harvoin, eikä kerralla kuulu ku yks naksahdus. Ja tuo yläkumin vaihto ei vaikuttanut siihen. (mutta kumi olikin muuten sökö)
Joten tässä minun tapauksessa oon ajatellu, että mahtaiskohan se naksaus tulla väljästä raidetangonpään nivelestä...en tiiä sitten.

Joku sanoi tuossa toisessa topiicissa, että motonetin yläkumit ei kestä kauaa...mutta voihan olla, että laatu/valmistaja, jolta ne tilaa vaihtelee.

Ite ostin sillo ne osat yhestä pikkuputiikista Turusta, joka maahantuo noita opel/gm orggis osia.
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Satutko muistamaan mitä se kiinnityspala/laakeri maksoi?
Osku

ne oli yhteensä jotai 20-25e. Merkkiliikkeessä voipi olla kalliimpia.

EDIT: siis mitä tarkoitat "kiinnityspala", mutta jokatapauksessa se ns. ylätukikumi oli jotai hieman alle 20e ja laakeri muutama euroo.

Missä päin Suomea itse sijaitset?
Vastaa Viestiin