Mitä tarkoitetaan nelivedon kytkentä-akselilla (Calibra)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Calimero
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Calimero »

Tarkoitus olisi tuoda/tuottaa turbo 4*4 calibra saksasta, ja autossa jota olen kysellyt on nelivedon kytkentä-akseli poikki. Mitä tällä akselilla tarkoitetaan, vai onko tullut kääntövirhe ja rikkonainen osa olisi viskokytkin. Itse en tällaisesta akselista ole ennen kuullutkaan, mutta akselia valmistetaan myyjän puheitten mukaan ainoastaan Itävallassa ja se ei kuulemma ole kallis (kuulostaa kalliilta). Tietoa tarvitsisin pikaisesti!

Tietäjille kiitokset etukäteen..
tuunaaja
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tuunaaja »

Luulis, että jos se on vaan joku akseli, niin luulis, että sellasen pystyy sorvaamaan vaikka Karpiola, joka tekee esim. teräsvetareita.
Itävallassa on ainakin se paja jolla on ainoana maailmassa lisenssi opelin jakolaatikoiden korjaukseen, luulis, että jos sieltä joutuu ostaan niin ei varmaan tuu halvaksi!
-Alkuvoimaa-...OPEL!
Kuva
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Jakolaatikoiden valmistus/korjauspaja Hürlimann on muuten Sveitsissä eikä Itävallassa...
Jyrki K
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Herää epäilys, että miksi omistaja ei ole tilannut itse tuota osaa jos se ei ole kallis..
tuunaaja
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tuunaaja »

Aijaa, en sitten muistanutkaan tarkasti, että missä se paja on.
-Alkuvoimaa-...OPEL!
Kuva
Brutal
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Jos toi on se tiiviste mikä kytkee nelivedon päälle ja siitä jos tiiviste hajoo niin menee öljyt ja viskonesteet sekasin. Tota tiivistettä ei tosiaankaan saa kuin sieltä kalliilta pajalta, jos toimittaa lootan sinne korjattavaksi.

Toisaalta tuneksilta sai muistaakseni koko sportti jakovaihteiston ~2000 egee.
Signature tai silleen...
Vastaa Viestiin