Vetcraan tehoputkistoa vailla!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
PäivänSäde
'Agila'

Vetcraan tehoputkistoa vailla!

Viesti Kirjoittaja PäivänSäde »

Tervehdys!
En tiedä sopiiko tämä kysymykseni valittuun otsikkoon kuinka hyvin, mutta mutta... Olen maaliskuussa tullut vasta ensimmäisen opelin omistajaksi, ja tällä palstalla kun kerran on asian tuntevaa väkeä paljon, niin seuraavaa kysyisin:
Opel Vectra 2.0 16v CDX vm 1995, niin pakoputkistosarjaa olisin vailla, Tampereen suunnalla asun, ja jotenkin tuntuu, että hinnat on kovin kalliita ainakin kun tehoputkistoa olen kysellyt, ja sitä ei kuulemma edes oikein saa tuohon malliin!!!
Huoltoaseman kaveri tarkisti nykyisen putkiston, ja kuulemma katalysaattorista takapuskuriin asti tarvii uusia, ja kaveri ehdotti,että kannattaa hommata sitten tehoputkisto samantein. Niin mistä siis saisi tuohon malliin, hyvän ja sopivan hintaisen putkiston, ja tarviiko muuta kuin nuo 2 kpl putkia laittaa vain paikoilleen? Simons vai mikä olisi se oikea vaihtoehto, sain tarjouksen ainakin freetechinsiltä 300€, onko sopiva hinta yleensä putkistosta?

Vai laittaisiko vain sen normaali pakoputken uutena paikoilleen, jonka kuulemma saa biltemasta 83€ yhteensä, ainakin kaveri siellä niin tänään sanoin.
Kiitoksia kovasti, jos voitte asiassa auttaa. Koska kyseisen putkiston tarvitsee ostaa kuitenkin.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Itse en vectrojen putkia tunne, mutta voisin sanoa pari sanaa ihan yleisesti.
Joo, näköjään biltemasta sais taka- & väliäänenvaimennin yht. 83e, mutta en suosittele - tietäen bilteman yleisen laadun, ja eikä tuohon hintaan voiskaan odottaa mitään laadukasta. :-?
Ehdottomasti kannattaa laittaa tehoputki, jotta saa putkista turhat ahdistukset pois... ellei sitten pakoäänien lisääntyminen haittaa? :P Sitäpaitsi noita saa halvimmillaan samaan hintaan kuin "normaaleja" putkia, joita tarvikeliikkeet myy. Eri (tehoputki) merkkien laadusta en osaa sanoa mitään faktaa - mutta varmaan aika pitkälti hinta ja laatu kulkee käsikädessä. Itselläni on Marteliuksen putki (KATista taakse) muuten laatu aivan mainio, mutta nyt JO n. 2,5-vuoden jälkeen alkoi takapöntöstä tulemaan sisukset ulos. :( Maksoin siitä silloin jotain 250e.
Joten kai se 300e on aivan hyvän kuuloinen hinta - toki parempaa saa aina kun raaskii vaan pistää enempi rahaa likoon.

Tietävämmät jatkakoon tästä...
PäivänSäde
'Agila'

Viesti Kirjoittaja PäivänSäde »

Jeps pitää sitten varmaan tilailla se tuolta freetecnicsin kautta, jos kerran se 300€ on ok hinta nykyään tuosta. 8)
Opel Vectra 2.0 16v CDX 1995
nallee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja nallee »

ot:ks menee mutta ei viitti pistää topiccii. onko b-omenaan olemassa tehoputkea? löysin vaan v6 koneellisiin mutta en muuta
Minulla on ongelma, sitä on aina liian vähän
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

nallee kirjoitti:ot:ks menee mutta ei viitti pistää topiccii. onko b-omenaan olemassa tehoputkea? löysin vaan v6 koneellisiin mutta en muuta
Saahan "teho"putkiston autoon kuin autoon.
Kaikkiin ei välttämättä suoraan tehdasvalmisteista löydy,mutta kannattaa käydä putkipajoilla kyselemässä.
Monesti saat allelaitettuna samaan hintaan,kuin tuninkipuljut pyytää osina.

Calibraan kyselin 2,5" catback putkistoa ja hintaa olisi 200€ allelaitettuna...
nallee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja nallee »

pystytkö suositteleen jotain pajaa? täällä ei ole sellasta...
Minulla on ongelma, sitä on aina liian vähän
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

itellä a vecussa simonssin 2,5" catback putkisto.(nyt hieman muokattuna kylläkin) jotain 300-350e vissiin oli maksanut kun entinen omistaja oli sen asennnuttanut.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

nallee kirjoitti:pystytkö suositteleen jotain pajaa? täällä ei ole sellasta...
Missä on "täällä" ?
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

mulla taasen on kuitti edellisen omistajan ostamasta simonssin katista taakse putkistosta suolaiset 470€ että on niissä hinnoissa eroja... :o
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
tt__
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tt__ »

itse kasasin edelliseen vectraan (x20xev)supersprintin 2,5" putken makso 270€ja oli mureat sävelet :lol:
hangover tuning

MB W202 -95 OM605 superturbo
Opel Astra H 1.6 opc line -08
Tico
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tico »

Off topic: Omaan astraan laitoin putkiston, katin tilalle tuli suoraputki ja hinnaksi tuli 170€ kahdella marteliuksen vaimentimella. Autohan on fakku f astra.
Q5 Quattro
Osku

Tico kirjoitti:Off topic: Omaan astraan laitoin putkiston, katin tilalle tuli suoraputki ja hinnaksi tuli 170€ kahdella marteliuksen vaimentimella. Autohan on fakku f astra.
:roll: kuis sinä noin halvalla sait marteliukselta, oliko siis iha valmis putki? Entäs oliko akselinylitys-putki erillinen?
Tico
'Senator'
'Senator'

Osku kirjoitti: :roll: kuis sinä noin halvalla sait marteliukselta, oliko siis iha valmis putki? Entäs oliko akselinylitys-putki erillinen?
Kokosin itte. Valmishan maksaaki sitten melkein puolet enemmän. Ei ole kyllä kovin kummonen homma tehdä tuota putkistoa itte, vaikka päivä melkein meneeki siinä :wink:
Q5 Quattro
Osku

Tico kirjoitti:
Osku kirjoitti: :roll: kuis sinä noin halvalla sait marteliukselta, oliko siis iha valmis putki? Entäs oliko akselinylitys-putki erillinen?
Kokosin itte. Valmishan maksaaki sitten melkein puolet enemmän. Ei ole kyllä kovin kummonen homma tehdä tuota putkistoa itte, vaikka päivä melkein meneeki siinä :wink:
nojust, sehän selittääkin hinnan! :)
Ei varmaan oo paha homma tehdä itse, jos vaan on taitoa ja vehkeet.
Tico
'Senator'
'Senator'

Osku kirjoitti:nojust, sehän selittääkin hinnan! :)
Ei varmaan oo paha homma tehdä itse, jos vaan on taitoa ja vehkeet.
Eipä tuohon juuri paljon taitoa tarvi. Hitsi konetta tietenki joutu vähän käyttään ja rälläkällä pätkimään putkea.
Q5 Quattro
Vastaa Viestiin