Kiitoksia vaan vastauksista, mutta mennääs asiassa vähän syvemmälle, eli ennen katsastusta ja siinä tehtävää päästömittausta kävin antamassa runtua konetiellä ja muutaman vedon otin ihan matkalla konttorin pihaan

..että kyllä puhtaaksi/kuumaksi laitoin paikat, ainakin pakosarja ja KATti, heh

Inssi sanoi että kun kierrokset nostetaan 3000:een niin kaikki arvot ovat tälle päästönormille hyväksytyt, mitä edustaa just tää mun GSi, eli vm.90 joka on vähäpäästöinen, 3-toimikatalysaattori aktiivihiilisuodattimella (kaikkein tukkoisin malli varmaan mitän on?) ..mutta kun kierrokset laskevat 960:een eli tyhjäkäynnille, niin CO pompsahtaa tuosta sallitusta tyhjäkäyntiarvosta 0,30 ---> tuonne ~0,80 tienoille ja samalla HC huitelee itsensä 180:nen paremmalle puolelle. SYY???
Inssi itse epäili, että Lambda on sökö, mutta ei dissannut KATtia sillä jos se olisi mennyt, niin sitten olisivat arvot pielessä kierroksillakin, eiksje?
KATti on Marteliuksen korvike alkuperäiselle, minkä ostin ihan siitä syystä, kun oli puolet halvempi kun orkkis. KATti on minulla vain katsastuksen aikana kiinni, tai nyt löin sen jo 3vkoa sitten paikoilleen, mutta muuten sitä ei tule pidettyä ajossa kiinni, hajoavatkin niin helposti jos sattuu ottamaan mahasta auto johonkin kiinni, niin ensimmäisenä sieltä on KATin sisähilut vituillaan. Eli KATti on vuoden wanha ja sillä ajettu n.1000-2000km.
Onko tietoa minkä hintanen se uus "Lambada" -anturi on? Meen täs lähipäivinä säädättämään autoa, jotta sielä selviää enemmän, mutta on ihan hauskaa pohtia näiden rimpuloiden ainaisia ongelmia täällä
(PS. Ja auton tekniikasta vielä sen verran, että on viime kesänä penkitetty/säädetty kunnon jarrupenkissä ja samal vaihdettu vähä palikkaa. Kone muuten vakio, mutta Lexmaulin 2,5" rosteriputkisto on, sekä BMC:n F1 vapari (bensanpainetta karvan nostettu) ja sit säädettävät nokkarinkulat --> ajoitettiin vakionokat kohdilleen. Tällä konstruktiolla 126kW/228Nm parhaillaan. Ja uusi KATti koko toimituksen ajan kiinni. Viime vuoden katsatstuksen päästöistä heittämällä läpi.)