Mutta asiaan: Kun katsoin sitä jousijalan kiinnityskumia niin huomasin merkin siinä kumissa. Mahtaako se olla asennusta varten, elikkä tuleeko se merkki eteenpäin vai taaksepäin asennettaessa niitä tolppia autoon? Korjauskirja ei sano mitään mistään merkistä, eikä muistaakseni alkuperäisissä kumeissa ole mitään asennusmerkkejä. Elikkä mihin suuntaan kannattais kääntää tuota merkkiä?
F-Astran etutolppien kumikiinnityspalat
-
keltanokka
- 'Diplomat'

F-Astran etutolppien kumikiinnityspalat
Elikkä tuli sitte hankittua uudet vaimennin- kiinnityspalat etutolppiin. Tiedustelin mikä aiheuttaa hintaeron jos ostaa pakettina tai laakerin ja vaimennintyynyn erikseen. Kuulemma paketin tuotteet olisi ollut nimellä Boge ja irto-osat Topran merkkisiä. Minulle myytiin ainakin Topran merkkiset....
Oli kyllä suht asiallisen näköiset, laakerit oli INA:n valmistamia ja "Made in Germany" ne kumivaimentimet. Paketissa oli myös ne pohjaanlyöntikumit, mitä en itseasiassa olis tarvinnu. Huomautin kyllä että olin tiedutellu asiaa etukäteen, ja minulle kerrottu mailin kautta että olisivat Bogen (sachs) sarjoja nuo kalliimmat. Mutta myyjän mukaan ainaskin Salon motonetistä ei löytyny muita sarjoja kuin nuo Topran merkin alla myytävät.
Mutta asiaan: Kun katsoin sitä jousijalan kiinnityskumia niin huomasin merkin siinä kumissa. Mahtaako se olla asennusta varten, elikkä tuleeko se merkki eteenpäin vai taaksepäin asennettaessa niitä tolppia autoon? Korjauskirja ei sano mitään mistään merkistä, eikä muistaakseni alkuperäisissä kumeissa ole mitään asennusmerkkejä. Elikkä mihin suuntaan kannattais kääntää tuota merkkiä?
-
keltanokka
- 'Diplomat'