opelin V6:set

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mannta3
'Admiral'
'Admiral'

opelin V6:set

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

Kertokaas kokemuksia tosta opelin 2.5 v6 koneesta. Onko se nyt sit c25xe, kuitenkin se mitä on calibrassa ja a vectrassa ja vissiin b vectrassa ja omegassakin...? Onko ihan pommi toi kone vai onko huolettomia kilometrejä tiedossa. Tällä hetkellä gsi astra c20xe koneella ja (ehkä) vaihtumassa v6 calibraan, mut kun ei oo mitään kokemusta noista kutos koneista... ei kyllä calibrastakaan. ois kiva kuulla vähän mielipiteitä kyseisestä autosta.
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Kaippa tuo vanhempi V6 on ihan ok toiminen. B vecussa ja ompussa ei tuota konetta ole tietääkseni vaan siinä on se uudempi mallinen V6, onko se nyt sitten X25XE
mannta3
'Admiral'
'Admiral'

Mistäs sen tietää mikä kone siinä calibrassa sit on? Se on -95. Vai onko kaikissa calibroissa toi vanhempi v6:nen??
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vuoden '95 Calibrassa arvauksena C25XE. Ei ole varma tieto, voi olla jo uudempikin.

C25XE ja X25XE:n suurimmat erot on saasteenestolaitteissa. X25XE:ssä on pakokaasujen takaisinkierrätys (EGR) ja lisäilmajärjestelmä joita C25XE:ssä ei ole. X25XE:ssä on myös yleensä muuttuvapituuksinen imusarja (ei Calibrassa). Nokatkin on erilaiset. Hiukan enemmän tekniikkaa, eli hiukan enemmän mahdollisia vikoja tuossa uudemmassa, mutta perusmoottori taitaa olla kokolailla sama, eli kestävyydeltään pitäisi olla samanlaisia.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
cor54
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Mulla o c25 vectrassa..
hirmu kiva kone ajaa matkaa..ja ohituksissa ok. kuminauha konehan se o,mulla o onneks automaatti.se antaa vähän anteeks. kunnon meno,no joo..meno alkaa vasta vähän yli 4000kierroksen jälkeen,mut sit menee ihan kivasti! 140.stä sinne reiluun 190.iin ihan kivuttomasti. ja hyvin menee pitkälti yli 200..230 kai lupaa tehdas?? kaupunki käyttäytyminen on ihan hyvä kans.
..ku pitää huolta ni varmasti toimiva moottori. ite vaihdan esim. öljyt n. 7000km välein.
ei mtn vapaavirtaus tötteröitä,ei o halpa ilmam.mittari!
anturit ja osat o tietysti v6 hintasia..(köyhän o huono ostaa halpaa)
riippuu tietysti mistä ostaa ja minkä osan?
..sellanen o mu mielipide,ja oon tyytyväinen moottoriin.
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
mannta3
'Admiral'
'Admiral'

Erottaaks noi päällepäin mitenkään, et onko vanhempi vai uudempi kone. Kattelin motonetistä, et ei kauheesti tohon v6:seen ainakaan koneen osia saa, mut kai niitä tarvikkeinakin jostain löytää. No huomenna se selviää millanen peli se sit on... täytys vaan koittaa kattoo maltilla, mutta kun autonvaihtokuume iski taas pahasti.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Eipä calibroissa taida olla kun c25xe koneita, tai ainakin se on selvästi yleisin että siihen kannattaa varautua. Itellä omegassa toi x25xe moottori ja siihen on tullu remppaa tehtyä mutta ihan mukava kone se on. Ite jos calibran ostasin niin koneena olisi varmaankin juuri 2.5V6.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
cor54
'Senator'
'Senator'

eiks calleis(uudemmis) o x25? ecotec :o
enpä mä ainakaa tiä onks niis näöllisesti eroi? ecotec lukee kai uudemman muovi kannes? :o
..ni,eipä oikeen tarvikkeina kai saa osia..ehkä ihan hyväkin.
miks ostaa tarvike osa,jonka saa uusia viikon päästä? ainaki mä oon huomannu,et hyvää ei sa halval..

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Onkos tossa vanhemmassa koneessa alumiiniset venakopat?
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

eikös tuon vanhemman erota silmällä siitä helvetin isosta muovisuojasta sen myllyn päällä...
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
JJH

Viesti Kirjoittaja JJH »

vaiha mannta3 pelkkä moottori äläkä koko autoa,
niin saat pirteen astran...

tv.jouni
Snowman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Snowman »

JJH kirjoitti:vaiha mannta3 pelkkä moottori äläkä koko autoa,
niin saat pirteen astran...

tv.jouni
Kannatetaan ! 8)
Ainakin mitä vakio V6 vectraan vertaan niin on paljon erilaisempi F20:llä ja 20XE:n vauhtipyörällä tuo C25XE kone :wink:
Vetää koko kierrosalueen eikä tunnu miltään kumminauhalta ajaa.
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
cor54
'Senator'
'Senator'

se o tietysti vaihtoehto.. mut ohan veccu isompi eikä ees kauheen paljoa paino eroa.. meneeks toi 20 aski ihan noin va.. tai se vecun 6lovinen?

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
cor54
'Senator'
'Senator'

:o Vit.. sori,Calibra. onhan siin sit jo paino eroa..

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
mannta3
'Admiral'
'Admiral'

On tossa astrassakin se 170hv ja luulisin et on äkäsempi kun calibra, mut en mä autoo suorituskyvyn takia oo vaihtamassa... vaihtelu vaan virkistää, eikä oo vielä ollu kutos koneista koskaan.
Rakennetaan ne oikeesti nopeet autot sit tulevaisuudessa, kun on töissä ja varaa panostaa kunnolla... oon sitä mieltä.
Eipä tossa v6 mosassa sit kai mitään kummallisempaa kattomista oo kun missä tahansa muussakaan...?
Vastaa Viestiin