Calibran nelivedon kenkkuilu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

Calibran nelivedon kenkkuilu

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Rupes taas vaihteeks tänään vinoileen toi neliveto :evil: . Tollasessa normaalissa ripeessä kiihdytyksessä napsahti etuvedolle ja nelikon valo sytty tauluun, joten pelko persiissä sain ajella kotioppäin tutkailleen onko rasvat tullu pihalle. Huohotinletkun ympäristö oli onneksi kuitenkin aivan kuiva joten äkkiä lukeen vikakoodeja. Niitä kertykin aimo läjä:

24 No Speed Signal
31 No Engine RPM Signal
32 Pressure Switch Faulty
33 Solenoid Valve Voltage High
34 Solenoid Valve Voltage Low
37 Brake Lamp Switch
55 ECU Faulty

Jotenka osaako joku sanoo mikä näistä nyt sitten aiheutti sen äkillisen säikäytyksen? Toi aski on joskus aiemminkin vähä temppuillut mutta resetoimalla taas alkanu toimiin.Nyt tekee joka repäsyssä ton saman tempun :cry: . Vai oisko lopun alkua.... :cry: :cry:

Niin ja Motronicista tuli koodi:
94 Hall Effect Switch (HES) High voltage
ei liene vaarallinen? :-?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Senverran monta koodia jo tuossa,että lähtisin melkeinpä tsekkailemaan johtoliitoksia,ettei ole päässyt liitimet löystymään/hapettumaan.

Varsinkin ohjausyksikölle tulevan liittimen ottaisin syyniin...
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

No tartteepa pöyhiä jos vaikka jotain löytyis. Voiko johtua esim. huonosta paineakusta tai ilmasta järjestelmässä? Pumppu ei kylläkään pidä ääntä. :-?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos lontoonkieli taipuu,niin täältä löytyy paineakun testaamiseksi ohjeet:

http://cav16.co.uk/transfer/whoosh.htm#
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

Kiits.
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

Tolla vikakoodimäärällä vois epäillä jotain maavikaa...
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

Joo.. Paineakku on ainakin kokolailla sökö. 8 sihausta vaan. Kannattaako tolla pallolla ajella vai ennemmin etuvetosena? Eli rikkooko paikat tommonen vajaatoiminen akku? Uus on jo tilattu mutta ei tiä koska tulee... :cry:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Käsittääkseni vajaatoiminen paineakku voi rikkoa jakolaatikon työsylinterin painetiivisteen.
klistier
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja klistier »

Jukki kirjoitti:Joo.. Paineakku on ainakin kokolailla sökö. 8 sihausta vaan. Kannattaako tolla pallolla ajella vai ennemmin etuvetosena? Eli rikkooko paikat tommonen vajaatoiminen akku? Uus on jo tilattu mutta ei tiä koska tulee... :cry:
Mulla käy joskus niin että se nelivedon valo ei sammu (todella harvoin kylläkin) mut sitku käynnistän auton uudestaa niin valo sammuu normaalisti. Mistä voisi johtua että se jää palamaan? Luin tuosta paineakusta niin mulla ei ole mitään hajua koska on moinen vaihdettu viimeksi.Voisiko joku ystävällinen kertoa lyhyesti suomeksi että miten toi sihaus juttu katotaan siitä paineakusta kun mulla toi englanninkieli on vähä heikkoa.?
Opel Calibra 2.0i 16v 4x4
Damage Inc.
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Damage Inc. »

klistier kirjoitti: Mulla käy joskus niin että se nelivedon valo ei sammu (todella harvoin kylläkin) mut sitku käynnistän auton uudestaa niin valo sammuu normaalisti. Mistä voisi johtua että se jää palamaan? Luin tuosta paineakusta niin mulla ei ole mitään hajua koska on moinen vaihdettu viimeksi.Voisiko joku ystävällinen kertoa lyhyesti suomeksi että miten toi sihaus juttu katotaan siitä paineakusta kun mulla toi englanninkieli on vähä heikkoa.?
Mulle tuli samanlainen vika syksyllä 2003 kun pukkasi ohjaustehostajasta öljyt mittauksen aikana pihalle. Paineakku vaihdettiin ja sen jälkeen alkoi tuo neliveto valo palamaan melko usein kunnes se tiiviste petti nyt keväällä 2005.
Mikä laulaen tulee, se Opel Calibra 4X4 Turboon menee... valitettavasti.
Vastaa Viestiin