automaattiryyppy eli rikastin X20XEV - nyt löyty vika!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

automaattiryyppy eli rikastin X20XEV - nyt löyty vika!

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

joko sen näillä keleillä pitäs toimia? aamulla on jo kuitenki lähemmäs nollakeli ja musta tuntuu ettei se pelaa kunnolla ku auto käy kylmänä vähän aikaa "huonosti" eikä nosta tyhjäkäyntiä yli tonnin niinku ryyppy päällä ehkä pitäs. missä se rikastimen justka tuolla koneessa on ja voiko sitä jotenki testata tai säätää/korjata? pitää vielä vaihtaa tulupanjohdot ennen ku alan tuota ryyppyä tutkimaan mutta sitä mä epäilen...
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Kyllä mulla aimnakin ryypyttää tuo c18xel moottori, muutaman minuutin jälkeen laskee kierrokset siihen 950 rpm.
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

mulla se sen pari minuuttia käy huonosti, sitte käynti tasaantuu vähän alle 1000rpm
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

missä se rikastimen justka tuolla koneessa on ja voiko sitä jotenki testata tai säätää/korjata? pitää vielä vaihtaa tulupanjohdot ennen ku alan tuota ryyppyä tutkimaan mutta sitä mä epäilen...
no sitä ryyppyä saat kyllä fyysisesti ettiskellä aika kauas, kai sä tiesit että sun moottoris on ruiskukone ?

uudemmissahan "ryyppy"-toiminto tehdään ohjaamalla lisää ilmaa tyhjäkäyntisäätimen kautta ja lisäämällä suuttimien aukioloaikaa.

kynttilänpiuhat kannattaa tarkistaa muutenkin, voi se vika olla niissä aina..

"ryyppy"ongelmaan suosittelisin tuon tyhjäkäyntiluistin putsausta, vika kuulostaa siltä että se on osittain muurautunut umpeen. fyysisesti kapine taitaapi löytyä kaasuläpän luota, semmoinen pitkähkön oloinen sylinteri minkä toiseen päähän tulee 2-napainen sähköliitin.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

no sen verran on mututuntumaa että tuo on ruiskupeli :wink: elikkäs pitää vaihtaa sytkäpiuhat ja putsata tyhjäkäyntimoottori KIITOS -(z)-
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

imuputki (norsunkärsä) oli melkein irtipoikki eikä päällepäin näkyny. Huomarsin ku aloin purkaa tyhjäkäyntimoottoria irti. Nyt on uus, makso 14€ alkup. ja kyllä lähtee :P
Vastaa Viestiin