Vapari Calibran syylari turboon?
Vapari Calibran syylari turboon?
Niin kannattaako asentaa vapari calibran syylari turbo calleen? Eli, jos ottaa alkuperäisen syylarin ja välijäähdyttimen pois ja laitaa isomman välijäähdyttimen eteen, niin silloin voisi laittaa leveämmän vaparin syylarin nykyisen tilalle.. Onko joku tehnyt näin? 
ei puutu.ainut on vaan että ylä vesiletkun lähtö on hivenen ylempänä.Jarno kirjoitti:Vaparin syylarista puuttuu liitäntä turbon vedenkierrolle.
Ja syylareiden tilavuus on sama.
tilavuus on välijäähdyttimen verran isompi.menee samoihin kiinnikkeisiin...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Mäkin sitä kerran harkitsin oliskos asiasta mitään hyötyä jos vaihtais vaparin syylärin turboon.Leveydestähän on välkkärin verran leveämpi ja kiinnikkeen sopivat suoraan,mut turbon syyläri on taas vaparin syyläriä paksumpi.No sais se ainakin vaparin syylärillä koko keulan leveydeltä viileetä ilmaa..Jartsa kirjoitti:ei puutu.ainut on vaan että ylä vesiletkun lähtö on hivenen ylempänä.Jarno kirjoitti:Vaparin syylarista puuttuu liitäntä turbon vedenkierrolle.
No eipäs puutukkaan...Jartsa kirjoitti:ei puutu.ainut on vaan että ylä vesiletkun lähtö on hivenen ylempänä.Jarno kirjoitti:Vaparin syylarista puuttuu liitäntä turbon vedenkierrolle.
Mutta tilavuus jäähdyttimissä, ainakin niissä mitä itse olen nähnyt (ja mitannut) sekä korjaamokäsikirjan mukaan, on sama.
Kuten T.J sanoi, Letin on paksumpi, mutta xe:n jäähdyttimessä on enemmän pinta-alaa. Kumpi sitten on parempi...?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Näin itsekkin asian loogisesti ajattelin.Calibra94 kirjoitti:Joo, tota olen miettinyt kumpi jäähdyttää paremmin paksu vai leveä jäähdytin.. Jotenkin järki sanois, että leveämpi koska jäähdytys pinta-ala on suurempi ja jäähtyvyys sitä kautta nopeampaa ja tehokkaampaa.. Mut tää on tätä mutua.. Onko kellään esittää faktaa?
Ihan asiasta kukkaruukkuun,niin tuntuisi opeleissa olevan aika isot syylarit verrattuna japsiautoihin.
Kadetissakin oli tuplakokoinen jäähdytin verrattuna ex emännän mitsuun,jossa kuitenkin samankokoinen kone.
On siitä hyötyäkin,sillä kadetissa ei flekti toiminut varmaan 3 vuoteen,eikä tullut ongelmia ylikuumenemisen suhteen.
Kaverilla taas kilkkasi sunnysta kansi pysähtyessään huoltikselle,kun oli flekti levinnyt ajon aikana...
joo onhan mullakin orkkis turbon syyläri,eikä siinäkään mitään vikaa ole,mut kiinnostas vaan,et jäähdytteleekö paremmin kuin tuo orkkis.G-Lader kirjoitti:Mulla ainakin vaparin syyläri pelaa turbossa ihan hyvin, ei mitään moitittavaa.
Onkos sulla ollu orkkis ennen tuota vaparin syyläriä?
Kiinnostais vaan,et jäähtyykö paremmin.
juu mulla oli kans eka vaparin syyläri,teholtaan samaa luokkaaG-Lader kirjoitti:Oli turbon orkkis syyläri ennen. Lämmöt ovat liikkuneet molemmille syyläreillä pääasiassa 80-82 asteen välillä. Joten jäähdytyteho on juurikin sama.
tuli sit hommattuu toi turbon oma ku se ilmanputsarin putki kanitti ylävesi letkuun...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS