Ihan tavan kysymys f mallin Astran bensankulutuksesta....

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Ihan tavan kysymys f mallin Astran bensankulutuksesta....

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

Juu.. Oon tuossa ruvennu ihmettelemään tota oman Astrani bensankulutusta..
Auto ei ole ollut mulla vasta kun n.kuukauden.
Eli Astra on F malli ja 1.6i nelipisteruisku 100heppanen peli..
Tankkasin tuos 22 litraa tankkiin niin tuntuu aika hassulta et oon pääsyt nyt jotain 150 kilsaa niin kohta puolin rupee bensavalo palamaan.. Ja ajelut on kyl ollu aika moista seka-ajelua konetiellä niin kuin kaupungissakin ja tuo kaupunki ajelu on semmosta postilaatikolta toiselle, koska olen yö töissä sanoma lehtien jakajana. Melkosta kiihdyttelyä on ollut aina välillä, ku tuppaa tulemaan kiire töissä jne.. ;).

Itse olen tuossa mietiskellyt sellasta et mä vaihdoin tos vakioputsarin/kotelon paikalle vapaavirtaussuodattimen niin onko tämä vapari sit se ongelma et bensaa tahtoo mennä minun mielestä ihan liikaa...
Yks juttukin tuli mieleen et onko vapari sit hajottanut jonkun osan ruiskusta tai jostain muualta et bensan kulutus on noussut korkealle...

Mut jos jollakin on kokemusta asiasta ja miten paljon yleensä tämmönen 1.6 teillä syö bensaa seka-ajossa??

Kiitoksia etukäteen vastauksista :)
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Vähän asian vierestä mutta ainakin kun itelle kadettiin laitoin apexin filtterin ja 2" putken niin jopas alko bensa maistumaan, ihmettelin sitä itekkin kun tuommosella pikku muutoksella maistu bensa puolet paremmalta. Eipä siinä muu auttanut kun hajota siihen :D
Skelektor
'Senator'
'Senator'

KingFear kirjoitti:Vähän asian vierestä mutta ainakin kun itelle kadettiin laitoin apexin filtterin ja 2" putken niin jopas alko bensa maistumaan, ihmettelin sitä itekkin kun tuommosella pikku muutoksella maistu bensa puolet paremmalta. Eipä siinä muu auttanut kun hajota siihen :D
Vähän epäilen samaa asiaa...
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Onpas järkyttävä kulutus.. Samaa luokkaa kuin tuolla omegalla pelkästään kaupungissa ajellessa.
Tämä 115hp avoastra vie sekalaisessa ajossa noin 7,5l/100 ja kaupunkiajossa ehkä jopa 8.

Edit: niin eli jos olisi tuo 22l/150km=14,6l/100 mutta tais olla niin että vielä sentään pääsee vähän matkaa ennekuin koko 22l on käytetty?
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Iletus
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Iletus »

Mitä nyt oon joskus Astran kulutusta seuraillu, niin joku 7-8.5l se hörppää.
Ja koneena 74kW:n 1.6 Ecotec
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

sulla varmaa nostaa tuo postijakajan homma kulutusta..
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Ihan tavan kysymys f mallin Astran bensankulutuksesta...

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Skelektor kirjoitti:Juu.. Oon tuossa ruvennu ihmettelemään tota oman Astrani bensankulutusta..
Auto ei ole ollut mulla vasta kun n.kuukauden.
Tankkasin tuos 22 litraa tankkiin niin tuntuu aika hassulta et oon pääsyt nyt jotain 150 kilsaa niin kohta puolin rupee bensavalo palamaan..
Siis tuosta on noilla tiedoilla mahdotonta laskea bensankulutusta... :o
Montako litraa oli ennen tankkausta tankissa ja paljonko vielä, kun merkkivalo syttyi???

Taitaa tämä olla ainoa lähes varma tapa laskea tuo kulutus:

- tankkaa täyteen l. kunnes pistooli katkaisee ja liruttele sitten täyteen seuraavaan puoleen litraan tai täyteen litraan
- nollaa trippimittari
- aja kunnes esim. 1/4 (tai vaikka 1/2) tankkia jäljellä ja tankkaa taas täyteen
- jaa nyt tankattu litramäärä ajetuilla kilometreillä ja kerro sadalla

Tai jos autosta löytyy ajotietokone, joka laskee pa-kulutuksen. Niistä ei meikäläisellä ole kokemusta, joten niiden tarkkuudesta ei ole kokemusta, mutta kait ne aika luotettavia on.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

antzu kirjoitti:Onpas järkyttävä kulutus.. Samaa luokkaa kuin tuolla omegalla pelkästään kaupungissa ajellessa.
Tämä 115hp avoastra vie sekalaisessa ajossa noin 7,5l/100 ja kaupunkiajossa ehkä jopa 8.

Edit: niin eli jos olisi tuo 22l/150km=14,6l/100 mutta tais olla niin että vielä sentään pääsee vähän matkaa ennekuin koko 22l on käytetty?
Kyllä viel pääsee jonku matkaa...
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Ymmärränkö nyt oikein et vapaavirtaussuodatin ei sinällä pitäs nostaa bensankulutusta Astrassa ??? Onko siitä kokemuksia ???
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Mulla on greenin filtteri 74kw ecotykissä ja kulutus on kaupungissa n.8l
ja matka-ajossa 6.2-6.8l/100km
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Antti H kirjoitti:Mulla on greenin filtteri 74kw ecotykissä ja kulutus on kaupungissa n.8l
ja matka-ajossa 6.2-6.8l/100km
Kiitoksia tiedosta :) Eli ei taia suodattimesta tuo kulutus johtua.... Pitää tankata seuraavan kerran tankki ihan täyteen ja laskee tarkalleen kulutus ;)
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Meni kesällä 12l/100km kun oli motarilla hieman raskaampi kaasujalka... :oops:
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Itselläni on tuossa farkussa kulutus sekalaisessa ajossa 7-8l satasella ja maantiellä kuskista riippuen 5,5-7l/100km. Ja koneena on tuo c16se.
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Kyllä se suurempi putkisto nostaa kulutusta joka autossa, kun pitää risteyksissä kaasutella ja kiihdyttää kovemmin kun pörisee niin kivasti. :)

Kannattaa kokeilla kuskille korvatulppia, usein ne vähentää auton kulutusta huomattavasti. :lol:
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

janne75 kirjoitti:Kyllä se suurempi putkisto nostaa kulutusta joka autossa, kun pitää risteyksissä kaasutella ja kiihdyttää kovemmin kun pörisee niin kivasti. :)
Jep, ajattelin just samaa. :lol: ...ja kyllä, kuulun itsekkin niihin. :wink:
Vastaa Viestiin