Ai että taas vaihteeks ollu huono päivä. Ekana muita ongelmia ja nyt sitte tän Opelin kanssa ongelmia. Eli jonkun aikaa jo toi kuskinpuolen turvavyö toiminu vähän miten sattuu ja nyt kävin huollossa niin esikiristinhän siitä on pamahtanut. Merkkiliikkeessä sanoivat hinnaksi 291€ (sis. työt).
Nyt siis kysynkin että tietäisköhän kukaan mitään halvempaa paikkaa tai saiskohan tota turvavyön vastakappaletta mistään käytettynä/halvemmalla?
Pelkkä osa oli siis reilu 200€ ja siihen melkein 100€ töitä. Joutuu kuulemma penkin ottamaan irti jne. jne.
djtonzah kirjoitti:
Nyt siis kysynkin että tietäisköhän kukaan mitään halvempaa paikkaa tai saiskohan tota turvavyön vastakappaletta mistään käytettynä/halvemmalla?
djtonzah kirjoitti:Pelkkä osa oli siis reilu 200€ ja siihen melkein 100€ töitä. Joutuu kuulemma penkin ottamaan irti jne. jne.
Auttakaa ettei mee lopullisesti hermot!
Melkosen kallis penkin irroittaminen, siihen kun menee kokemattomaltakin alta 10min. (4 pultilla kiinni) Mitä kiristimeen tulee, eikös purkaamosta varmaankin löydy kokonaan uusi vyö muutamalla kympillä?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
djtonzah kirjoitti:Pelkkä osa oli siis reilu 200€ ja siihen melkein 100€ töitä. Joutuu kuulemma penkin ottamaan irti jne. jne.
Auttakaa ettei mee lopullisesti hermot!
Melkosen kallis penkin irroittaminen, siihen kun menee kokemattomaltakin alta 10min. (4 pultilla kiinni) Mitä kiristimeen tulee, eikös purkaamosta varmaankin löydy kokonaan uusi vyö muutamalla kympillä?
Jaa. Mites toi penkin irrottaminen sitten menee? Ite muistelisin lukeneeni et siellä on jotain antureita tms. ja saattaa airbag pamahtaa. Sit jos jotenkin väärin irrottaa niin saattaa rikkoo jotain.
No ei kai noi vyöt oo mitenkään erilaisia? Ku oon just hommaamassa tota vastakappaletta, enkä koko vyösysteemiä..
Ajattelin kyllä yrittää ite vaihtaa ton, on sen verran tyyristä tuolla merkkiliikkeessä. Pitää vaan täältä eka saada tarvittava tieto..
Toldellakin kannattaa muistaa laittaa siihen esikiristimen "patruunaan" se muovinen haarukka/sokka ennen penkin irroitusta jotta ei räjähtele se.
Tai siis kun se on jo räjähtäny, eli siis siinä näkyy keltanen huutomerkki, niin uutta asentaessa pitää se sokka niin kauan ennen kuin penkki on tukevasti kiinni.
Tuo esikiristin tuli varmaan joskus 93 tai 94 mallisiin, mutta jos sitä ei ole ollut kaikissa malleissa ja luotat että et aja kolaria niin otat molemmista penkeistä pois, ja haet romikselta semmoset "mallia vanhempi" nappulat, ja myyt sen ehjän kiristäjän. Olettaen tietenkin että tuo on sallittua, sitä en tiedä.
Huom. mikäli siinä "räjähtäneessä" kiristäjässä ei ole tullut semmoista keltaista "varotusmuovia" n'kyviin niin kannattaa varmaan yrittää herkistellä tai jotain sitä nappulaa niin vois vaikka tulla kuntoonkin, Opelilla ne tietenkin haluu heti laittaa uutta osaa vaikka vanha ois korjauskelponen.
Moro mä olen tehny ton homman.Kun katsastuksessa huomasivat sen että se esikiristin oli lauennu.Mä hain purkaamolta käytetyn. Makso 40 euroa. Uusi on aika suolasen hintanen.Penkki tosiaan tarvii ottaa irti ja penkin alta 4-pulttia niin se lähtee irti.Se patruuna on kiinni penkin raudoissa että helpolmalla pääsee kun vaihtaa koko penkkin raudat.Tosi helpooo.
djtonzah kirjoitti:
Jaa. Mites toi penkin irrottaminen sitten menee? Ite muistelisin lukeneeni et siellä on jotain antureita tms. ja saattaa airbag pamahtaa.
Taitaa ainut anturi siinä penkissä olla kuskin perä, siinäkin vain anturi sitä varten että kannattaako penkin lämmittimen olla päällä vai ei Kokonaisuudessaan helppo homma valkoiselle miehelle, kunhan ei keksi alkaa heitteleen sitä esikiristintä, se ampuu aikasta lujaa. Eli se sokka paikoilleen.
himOPELi kirjoitti:
Kokonaisuudessaan helppo homma valkoiselle miehelle, kunhan ei keksi alkaa heitteleen sitä esikiristintä, se ampuu aikasta lujaa. Eli se sokka paikoilleen.
Saiskohan tohon vielä tarkennusta. Eli mikä sokka ja missä? Miten toi esikiristin sitten pamahtaa? No kokeilemallahan se selviää. Pitää varmaan viikon tai parin päästä ihmetellä tota. Jos jotain ensimmäisellä kerralla rikon niin ehkä se tyhjän lompakon ja muutaman asennuskerran jälkeen onnistuu oikein.. Niin ja missä se esikiristin tarkalleen ottaen on kun olen nyt tilannut uuden osan nimellä turvavyön vastakappale..
Jos joku osaa antaa tarkempaaki tarkemmat tiedot ja ohjeet nii ois kyllä hyvä, ettei sit pamahda se uusikin esikiristin ja oo koko penkki solmussa ku hermot menee..
AksuPaksu kirjoitti:Nyvippä ne penkin kiskojen päällä olevat muovit pois niin pääset jo väkisin jyvälle.
Ja ne lähtee aikas helposti, penkin etupuolella saattaa olla yksi ruuvi siinä ovenpuoleisen kiskon muovissa.
Siis onko se esikiristin jossain muualla kun siinä vastakappaleessa? Eli siis mitä pitäis tarkalleen ottaen ostaa/tilata? Siis vikahan on siinä et se turvavyö ei meinaa mennä kiinni, eihän sen esikiristimen pitäis tohon kiinni menemiseen vaikuttaa..vai?
AksuPaksu kirjoitti:Nyvippä ne penkin kiskojen päällä olevat muovit pois niin pääset jo väkisin jyvälle.
Ja ne lähtee aikas helposti, penkin etupuolella saattaa olla yksi ruuvi siinä ovenpuoleisen kiskon muovissa.
Siis onko se esikiristin jossain muualla kun siinä vastakappaleessa? Eli siis mitä pitäis tarkalleen ottaen ostaa/tilata? Siis vikahan on siinä et se turvavyö ei meinaa mennä kiinni, eihän sen esikiristimen pitäis tohon kiinni menemiseen vaikuttaa..vai?
eli siitä vastakappaleesta lähtee vaijeri penkin toisen puolen jalustimeen missä se räjähdys panos on(löytyy sen koristemuovin alta) ja siinä panoksen kyljessä on tarra missä on ohjeet kuinka asettaa se punainen sokka semmoseen koloon ettei pamahda silmille.ja se sokkakin on siinä panoksen kyljessä..
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
hosiis-2 kirjoitti:Moro mä olen tehny ton homman.Kun katsastuksessa huomasivat sen että se esikiristin oli lauennu.
Sama juttu - katsastuksessa huomasivat, mutta oon melko varma ettei mulla ollut se lauennut vaikka se keltanen huutomerkkilätkä oli näkyvissä.
Nimittäin kun joskus räpläsin niitä lätkiä ja ne jotenkin murtui siitä juuresta ja eivät pysy kunnolla siellä sisällä.
Työnsin sitten vaan sen lätkän takaisin, ja sit uudellee katsastukseen - ja asia oli sillä selvä!